سايت ايثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی (privacy policy )

سايت ايثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی (privacy policy )

پايگاه خبري و اطلاع رساني مردمي كد:8912

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 322
بازدید کل : 131990
تعداد مطالب : 800
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



Rbiter.com”>


عنوان 9800: سپاه؛ از جنگ سرد تا مقابله نرم

عنوان 9800: سپاه؛ از جنگ سرد تا مقابله نرم + ایران چگونه در برابر گلادیاتورهای سایبری غرب مقاومت خواهد کرد؟

سپاه؛ از جنگ سرد تا مقابله نرم

سپاه؛ از جنگ سرد تا مقابله نرم

ایران > دفاع  - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همان روزهای نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل و با تلاش عده‌ای از جوانان و دلسوختگان تشکیل شد.

 شاید در همان روزهای نخست کمتر کسی تصور می‌کرد سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی در طول حیات انقلاب اسلامی، به یکی از ارکان نظام مقدس انقلاب اسلامی تبدیل شده و نقشی بی‌بدیل در 8سال دفاع مقدس و پس از آن در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ایفا کند. امام راحل درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌فرمودند: «نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به حق از بزرگ‌ترین سنگرهای دفاع از ارزش‌های الهی نظام ما بوده و خواهد بود.»

کلام امام خمینی(ره) درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان از نگاه عمیق و چند بعدی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی به این نهاد دارد. مقام معظم رهبری نیز درباره سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی فرموده‌اند: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی‌سابقه‌ای است. این پدیده در حقیقت مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی؛ شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان.»

سپاه پاسداران نور چشم و عضو اصلی انقلاب است، چرا که از بطن انقلاب روییده، رشد کرده و رو به کمال است. اگرچه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابتدا با هدف ایجاد نظم و آرامش در کشور و سپس مقابله با تجاوز دشمن بود اما امروز سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی به یکی از نهادهای مقتدر نظام در زمینه‌های مختلف تبدیل شده است.

از دیدگاه بسیاری از فعالان سیاسی، سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی امروز در منطقه نقشی استراتژیک را ایفا می‌کند و در عین حال این نیروی مردمی با انعطاف‌پذیری به نهادی مستحکم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تبدیل شده است.

سپاه، نهادی جامع‌الشرایط است

هادی مقدسی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با همشهری، با تأکید بر رهنمودها و راهکارهای خردمندانه امام‌خمینی(ره) در تأسیس نظام اسلامی گفت: تأسیس سپاه از تصمیمات خردمندانه‌ای بود که نظیرش در هیچ‌یک از انواع حکومت‌های امروزی به چشم نمی‌خورد. وی افزود: گاهی ابتکارات امام(ره) درباره تشکیل سازمان‌ها و نهادهای مختلف، در موازات برخی دستگاه‌های موجود تلقی می‌شد، اما ما به مرور زمان شاهد آثار مثبت آنها بودیم. یکی از این تصمیمات اساسی و الهی تشکیل سپاه‌پاسداران بود و اگر این نهاد نبود، توطئه‌های بسیاری نظام ما را تهدید می‌کرد و ثبات، آرامش و استحکامی که امروزه نظام از آن برخوردار است، را نداشتیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران با استفاده از تجربیات نخبه‌های علمی و فناوری توانسته در زمینه‌های مختلف نظامی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی به موفقیت دست یابد، اضافه کرد: سپاه با رصدکردن تمام دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان انقلاب، چه در عرصه‌ تکنولوژی و چه در زمینه سیاسی، توانسته با اقدام بموقع، توطئه‌ها را خنثی کند.

وی با بیان اینکه سپاه نقش مهمی در حفظ و حراست از نظام و انقلاب داشته است، یادآور شد: گرچه ما از همان ابتدا ارتش داشتیم اما در اوایل انقلاب، سپاه نقش بسیار مهمی در پالایش نیروهای ارتش داشت و توانست با تفکیک نیروهای مؤمن، متعهد و تحصیلکرده از عناصر طاغوت، این سازمان را متناسب با ارزش‌های نظام و انقلاب سازماندهی کند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس، سپاه را نیرویی جامع‌الشرایط دانست و گفت: سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی نقش بسیار پویا و پرتحرکی در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و به‌ویژه نظامی ایفا می‌کند. از این‌رو وظایف آن تنها به دوران جنگ محدود نمی‌شود.

وی در ادامه به واحدهای علمی و تکنولوژی سپاه که در قالب تشکیلات دانشگاهی نظیر دانشگاه امام‌حسین(ع) فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و با تأکید بر نقش اقتصادی سپاه افزود: در طول این سال‌ها که مقام معظم رهبری برای مقابله با تحریم‌ها، روی مباحث اقتصادی تأکید کرده‌اند، سپاه ضمن آنکه در مقابله با تهاجم فرهنگی و اجتماعی استکبار جهانی اقدامات مؤثری داشته؛ توانست با تشکیل قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) فعالیت‌های مفیدی در حوزه اقتصاد و سازندگی کشور انجام دهد.

مقاومت، رمز پیروزی است

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری، رسالت سپاه را توسعه و گسترش فرهنگ دفاع و مقاومت دانست و اظهار داشت: سپاه پاسداران، برخاسته از متن انقلاب اسلامی مردم ایران است. نهادی کاملا مردمی که انگیزه آن دفاع و مقاومت از استقلال و کیان کشور و همچنین انقلاب اسلامی است. با 30سال تجربه درخشان و گرانبها که پیروز تمام میدان‌ها بوده است. وی ادامه داد: امروزه این مجموعه، الهام بخش کشورهای مستقل، به‌ویژه ملت‌هایی است که با قیام خود در تلاشند به استقلال، آزادی، منطق و گفتمان دینی و هویت اصلی خود بازگردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، رمز پیروزی سپاه را مقاومت دانست و افزود: سپاه می‌تواند تجربه‌خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد و این مستلزم دخالت در امور داخلی آنها نیست، بلکه اقدامی فرهنگی است. وی با بیان اینکه سازمان یافتن مقاومت و حزب الله لبنان نشأت‌گرفته از سپاه پاسداران است، اضافه کرد: فرهنگ حزب‌الله، فرهنگ طراز اول در خاورمیانه است و مردم به داشتن چنین ساختاری در کشورهای عربی افتخار می‌کنند، به آن تمسک می‌جویند و از آن حمایت می‌کنند، چراکه توانسته در برابر اسرائیل مقاومت کند، کاری که ارتش‌های کشورهای عربی انجام نداده‌اند.

این پیروزی برای ملت‌های مسلمان خاورمیانه ارزش بسیاری دارد. کریمی قدوسی با تأکید بر تفاوت سپاه، با ارتش‌های کلاسیک عنوان کرد: سپاه، نهادی است مکتبی که براساس یک ایدئولوژی و جهان بینی همه‌گیر پایه‌گذاری شده و مورد اعتقاد تمام بشر است. نه تنها مسلمانان بلکه همه انسان‌ها عقیده دارند نباید ظلم قدرت را در اختیار بگیرد و هویت و فرهنگ ملت‌ها دستخوش تاراج قدرت‌ها و ارتش‌ها شود.

وی با تأکید بر اینکه سپاه جزو چارچوب داخلی کشور است و اقدامی در خارج صورت نمی‌دهد، بیان داشت: فعالیت‌های بین‌المللی سپاه صرفا در زمینه انتقال پیام و تجربه است، چراکه بخشی از ساختار نظام و قانون اساسی ایران است که در آن حمایت از ملت‌های محروم و مستضعف و نهضت‌های بیداری، مورد تأکید قرار گرفته است. سپاه هم همین چارچوب را مبنای عمل خود قرار داده است. وی سپاه را نهادی شناخته شده در سراسر جهان دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس که جهان هجومی سراسری را علیه ایران شکل داده بود، سپاه پیروز میدان شد، از این‌رو مورد توجه و کنکاش دستگاه‌های پژوهشی و تحقیقی بسیاری قرار گرفت.

سپاه‌، پاسدار ارزش‌های انقلاب است

سیدعلی محمد موسوی مبارکه، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماموریت متفاوت سپاه و ارتش اظهار داشت: وظیفه سپاه‌پاسداران و نیروهای بسیجی دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است، اما ارتش عهده‌دار دفاع از حدود و ثغور و مرزهای کشورمان است. با این وجود در مواقعی که خطری کشور را تهدید کند، سپاه دقیقا مانند ارتش، ماموریت پیدا می‌کند در هر سه زمینه هوایی، زمینی و دریایی وارد میدان شود.

وی افزود: در اوایل انقلاب که سپاه تازه تشکیل شده بود، هماهنگی زیادی بین سپاه و ارتش وجود نداشت، ولی به‌تدریج که در هر سه زمینه هوایی، دریایی و زمینی تکامل پیدا کرد، این ارتباط و همبستگی بیشتر شد و توانستند به خوبی از یکدیگر پشتیبانی کنند. امروز این همراهی به اوج خود رسیده است، یعنی درصورت وقوع هر حادثه‌ای، سپاه به راحتی می‌تواند ارتش را پوشش دهد. ارتش 20میلیونی هم روز به روز تقویت می‌شود، نیروهای بسیجی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در زمینه‌های مختلف آمادگی حضور در صحنه را دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین درباره لزوم تشکیل سپاه پاسداران در اوایل انقلاب به همشهری گفت: ما در آن زمان با کودتاهایی از سوی نیروهای ارتش، از جمله کودتای نوژه روبه‌رو شدیم. از سویی سربازان به فرمان امام‌خمینی(ره) ترک خدمت کرده بودند. بعضی از فرماندهان ارتش هم به جرم خیانت مجازات شده یا از کشور گریختند. از این‌رو این سازمان انسجام خود را از دست داده بود. منافقین هم شعار انحلال ارتش را سر داده بودند. در چنین شرایطی لازم بود نیرویی برای دفاع از انقلاب وارد عمل شود. از این‌رو به تشخیص امام، سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بتوانند در کنار نیروهای ارتش، به دفاع از حدود و ثغور و مرزهای کشور بپردازند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که تهدیدها علیه ایران روز به روز بیشتر می‌شد، لازم بود سپاه در کنار ارتش بماند و هر دو با هم ماموریت دفاع از میهن را انجام دهند. امروز هم هرچند وظایف آنها متفاوت است، در هنگام لزوم، سپاه در کنار ارتش حاضر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان ماموریت سپاه را به زمان خاصی محدود دانست، تأکید کرد: اقتدار امروز ایران مدیون تلاش‌های بازدارنده نیروهای ارتش، سپاه و بسیج است که توانسته‌اند در جهت ساخت و تولید سلاح‌های مورد نیاز و همچنین تقویت نیروی انسانی، موفقیت‌های بسیاری کسب کنند.

حضور فعال سپاه پاسداران در مقابله با فتنه فرهنگی دشمن

بهروز جعفری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سپاه پاسداران در پایداری انقلاب اسلامی از ابتدا تا‌کنون گفت: سپاه‌پاسداران، ابتدا متشکل از گروه‌های سیاسی، مذهبی و نظامی مردمی بود و بنا به ضرورت‌های انقلاب اسلامی تشکیل شد. وی افزود: امام راحل از بدو تأسیس سپاه و در زمان 8سال جنگ تحمیلی نقش سپاه را به‌عنوان نیرویی نظامی - فرهنگی در انقلاب اسلامی، خطیر قلمداد کردند و امروز شاهد آن هستیم که نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر به بار نشسته است.

نماینده مردم سمیرم در ادامه گفت‌وگو با همشهری خاطرنشان کرد: امروز سپاه به‌عنوان نهادی فرهنگی در برابر جنگ نرم دشمن به‌عنوان یکی از پایگاه‌های مقاومت فرهنگی محسوب می‌شود.

جعفری با اشاره به نقش سپاه در مهار حربه‌های فرهنگی دشمن در ایجاد فتنه سال 88 یادآور شد: حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شناسایی عوامل دست نشانده غرب در راستای تشدید ناآرامی‌ها و مقابله سایبری با فعالیت دشمن و شناسایی عوامل فتنه، از جمله موفقیت‌های سپاه پاسداران در فضای سایبر محسوب می‌شود. کمتر کسی از نیروهای دشمن در جریان فتنه 88 تصور می‌کرد سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه فضای سایبری چنین قدرتی داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: مبارزه با ترویج فساد و بارگذاری فیلم‌های خانوادگی مردم در برخی سایت‌های مستجهن از دیگر موفقیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به سادگی نمی‌توان از کنار این موفقیت گذشت.
وی ادامه داد: سپاه پاسداران در سال‌های پس از جنگ نه تنها به‌عنوان یکی از قطب‌های نظامی در کنار نیروی ارتش محسوب می‌شود بلکه این نیرو با ورود به عرصه فناوری‌های نوین اطلاعاتی، امروز نقشی اساسی را در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ایفا می‌کند.

جعفری گفت: با توجه به توانایی نیروهای سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با جنگ نرم دشمن، می‌توان از ظرفیت‌های این نیروی خودجوش و البته علمی استفاده بهینه‌ای در راستای دفع حملات فرهنگی دشمن در فضای سایبر داشته باشیم.

ماموریت سپاه محدود به داخل کشور است

اسماعیل کوثری با اشاره به اینکه سپاه پاسداران براساس انگیزه‌ای الهی در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شده است، اظهار داشت: سپاه در زمان تأسیس امکانات بسیار اندکی داشت. تا جایی که دولت موقت هم بودجه‌ای به آن اختصاص نداده بود. این در حالی بود که در بدو کار، در استان‌های مرزی با نیروهای ضد‌انقلاب روبه‌رو شد، اما به خاطر داشتن نیروهای مؤمن و متعهد توانست در این میدان پیروز شود.

وی اضافه کرد: سپاه در زمان جنگ نیز پابه‌پای ارتش به‌دفاع از مرزهای کشور پرداخت و اقدامات شایسته‌اش آن را به یکی از محورهای اصلی جنگ تبدیل کرد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، سپاه را موجب شگفتی سیاستمداران و نظامیان دنیا دانست و افزود: در دوران دفاع‌مقدس، مسئولان شوروی سابق، سپاه را قوی‌ترین نیروی زمینی خاورمیانه برمی‌شمردند، چراکه این نهاد توانسته بود با ابتکارات و خلاقیت‌های خود در ابعاد نظامی و غیرنظامی، شکست بزرگی را به استکبار جهانی وارد کند.

وی با تأکید بر نقش سپاه در خودکفایی کشور، بیان داشت: ارتش ایران در زمان طاغوت نمی‌توانست کوچک‌ترین سلاحی تولید کند، اما امروز ما تجهیزاتی نظیر موشک‌های ماهواره‌‌ای و دوربرد و همچنین قایق‌های پرنده داریم که سپاه را به یک نیروی راهبردی و استراتژیک تبدیل کرده‌اند. در راستای سازندگی، اقدامات عمرانی و مسائل علمی نیز این سازمان با حضور جوانان معتقد و باانگیزه، توانسته نقش مؤثری داشته باشد.

.............................................................................................................................................

 
ارتباط با سردار نظری
 
 
 
 
 

ایران چگونه در برابر گلادیاتورهای سایبری غرب مقاومت خواهد کرد؟

امروزه "جنگ سايبري" به عنوان كاربردي ترين نوع جنگ فرهنگي نظام سلطه عليه حكومت‌هاي مستقل رايج است و دشمنان جمهوري اسلامي با صرف هزينه‌هاي فراوان در اين عرصه بيشترين بهره را از اين نوع جنگ براي پيروزي در جنگ نرمي كه راه انداخته‌اند، مي‌برند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا (ع) به نقل از  خبرگزاري فارس، "جنگ سايبري" (Cyberwarfare) يا "رایاجنگ" و يا "نبرد مجازی" به نوعی از نبرد اطلاق می‌ شود که طرفین جنگ در آن از رایانه و شبکه‌های رایانه‌ای (به خصوص شبکه اینترنت) به عنوان ابزار استفاده کرده و نبرد را در فضای مجازی جاری می‌سازند.

فضای سایبر در اين نوع جنگ به هر اتاق و فضائی اطلاق می‌شود که به وسیله نرم افزار در رایانه ایجاد می شود و بايد گفت كه در دنياي مجازي اتاق فرمان جنگ را رایانه به دست می گیرد و لذا مي توان اعلام كرد كه "بزرگ‌ترین فضای سایبري که میلیون‌ها کاربر را به یکدیگر متصل می کند، فضای مجازی اینترنت است."

جنگ اطلاعاتی كه امروزه رسما جايگزين جنگ سرد شده، با انقلاب اطلاعات ظهور پیدا کرده‌ و این انقلاب به دلیل دامنه وسیع و تاثیرات گسترده آن می‌تواند سبک نوینی از جنگ را ارائه بدهد.

مارتین لیبیکی از محققان برجسته موسسه مطالعات استراتژیک در دانشگاه دفاع ملی، در کتاب "جنگ اطلاعاتی چیست؟" می‌نویسد: "تلاش برای درک مفهوم جنگ اطلاعاتی مانند اینست که چند نفر نابینا بخواهند با لمس کردن بخش‌های مختلف یک فیل بگویند که این موجود چیست. جنگ اطلاعاتی نیز شامل بخش‌های مختلف و متعددی می شود".

تلاش برای داشتن نگرش جامعه نگرانه در تعریف جنگ اطلاعات نکته ایست که باید حتماً به آن توجه شود؛ مگان برنز در سال ۱۹۹۹ با نگرشی کلی تریف زیر را ارئه می‌دهد: "جنگ اطلاعاتی طبقه یا مجموعه‌هایي از تکنیک‌ها شامل جمع‌آوری، انتقال، حفاظت، ممانعت از دسترسی، ایجاد اغتشاش و افت کیفیت در اطلاعات است که از طریق آن یکی از طرفین درگیر بر دشمنان خود به مزیتی چشمگیر دست یافته و آن را حفظ می‌کند".

وي ضمن وفادارماندن به تعریف کاملاً نظامی از جنگ اطلاعاتی هفت شکل مختلف جنگ اطلاعاتی را به شرح زیر نام می‌برد:

* جنگ فرماندهی و کنترل که هدف آن قطع کردن سر دشمن، یعنی از بین بردن مغز متفکر دشمن، است

* جنگ برپایه اطلاعات که متشکل از طراحی، حفاظت و ممانعت از دسترسی به سیستم هائی است که برای برتری بر فضای نبرد در جستجوی دانش کافی هستند

* جنگ الکترونیک تکنیک‌های رادیوئی، الکترونیک یا رمزنگاری

* جنگ روانی که در آن از اطلاعات برای تغییر ذهنیت و طرزفکر دوستان، بی طرف‌ها، و دشمنان استفاده می‌شود

* جنگ هکرها که در آن به سیستم‌های رایانه‌ای حمله می‌شود

* جنگ اطلاعاتی اقتصادی ایجاد مانع در برابر اطلاعات یا تسهیل جریان اطلاعات با هدف کسب برتری اقتصادی

* جنگ سایبر ترکیبی از همه موارد شش گانه بالا.

سربازان جنگ سايبري "نفوذگران" در عرصه اطلاعات ديگران هستند كه كارشناسان اين حوزه، آنها را به چند گروه تقسيم كرده‌اند:

* گروه نفوذگران کلاه سفید: هر کسی که بتواند ازسد موانع امنیتی یک شبکه بگذرد اما اقدام خرابکارانه‌ای انجام ندهد را یک هکر کلاه سفید می‌خوانند كه در حقيقت متخصصین شبکه‌ای هستند که چاله‌های امنیتی شبکه را پیدا كرده و به مسئولان گزارش می‌دهند.

* گروه نفوذگران کلاه سیاه: اشخاصی هستند که وارد کامپیوتر قربانی خود شده و به دستبرد اطلاعات و یا جاسوسی کردن و یا پخش کردن ویروس و غیره می‌پردازند.

* گروه نفوذگران کلاه خاکستری: اشخاصی هستند که حد وسط دو تعریف بالا می‌شوند.

* گروه نفوذگران کلاه صورتی: این افراد آدم‌های کم سوادی هستند که با چند نرم‌افزار خرابکارانه به آزار و اذیت بقیه اقدام می‌کنند.

انواع حملات نفوذگران هم عبارت است از:

* شنود: در این روش نفوذ گر می‌تواند به شکل مخفیانه از اطلاعات نسخه برداری کند.

* تغییر اطلاعات: در این روش نفوذگر به دستکاری و تغییر اطلاعات می‌پردازد.

* افزودن اطلاعات: در این روش نفوذگر اطلاعات اضافی بر اصل اطلاعات اضافه می‌کند.

* وقفه: در این روش نوع نفوذگر باعث اختلال در شبکه و تبادل اطلاعات می‌شود.

بر اساس آنچه كارشناسان مبارزه با جنگ سايبري اعلام مي كنند،  بررسی هویت و مکان مهاجم، شناسائی نیت مهاجم، تشخیص حمله‌های از قبل طراحی شده و بررسی و ارزیابی تلفات بعد از جنگ، از مهم ترين نقاط ضعف اصلی در دفاع سایبري است.

سایت پدافند غیر عامل براي روشن شدن ماهيت جنگ سايبري به ذكر چهار نمونه از جنگ واقعي سايبري در ادوار اخير پرداخته و از جنگ بین روسيه و گرجستان (2008)، جنگ 33 روزه بين رژيم صهيونيستي و حزب‌الله لبنان، جنگ بين روسيه و استوني (2007) و جنگ بين آمريكا و چين به عنوان نمونه كاملي از اين جنگ‌ها ياد كرده است.

جنگ بين روسیه و گرجستان

هنگامی که جنگ روسیه و گرجستان شروع شد، در اولین ساعات، ‌آتش این جنگ در فضای سایبر روشن شد. بسیاری از سرورهای شبکه انفورماتیک گرجستان کمی قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه به مناطق استقلال طلب اوستیای جنوبی مورد حملات کنترل از راه دور قرار گرفت.

در شرایطی که سایت وزارت امور خارجه و وزارت دفاع قفقاز هنوز زیر حملات هکرها قرار داشتند، سایت رسمی میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور گرجستان و شبکه های اصلی تلویزیونی این کشور هدف مستمر حملات عدم پذیرش سرویس بودند.

 در حملات عدم پذیرش سرویس (Denial-of-Service)  به علت ارتباط بیش از حد با پایگاه اینترنتی Service Attacks مورد نظر سرویس جوابگو نیست و کاملا مسدود می گردد.

سایت‌های گرجستان که تحت این حملات قرار داشتند به روز سازی ها و اخبار جدید را دریافت نمی کردند و در نتیجه در معرض خطر قرار داشتند.

دولت تفلیس این تهاجمات انفورماتیکی را مربوط به پاسخ مسلحانه به روسیه و درگیری های اوستیای جنوبی دانسته است؛ روزنامه واشنگتن تایمز خبر اولین حملات انفورماتیکی به سایت رئیس جمهور ساکاشویلی منتشر کرد و بلافاصله انگشت اتهام را به طرف مسکو نشانه رفت. در این راستا، موسسه تحقیقاتی آمریکایی  یو.اس.سورت که برای وزارت امنیت کشور امریکا کار می کند پس از کنترل و بازبینی یک (DoS) را در سرور سایت رئیس جمهور گرجستان شناسایی کرد.

جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي و لبنان

در حالی که آمریکا، اسرائیل، متحدان اروپایی آنها و برخی از سران سازش کار عرب، در آغاز جنگ 33 روزه با قاطعیت و اطمینان از نابودی حداکثر 3 روزه حزب الله سخن می گفتند، به دلیل عدم توجه اسرائیل به تکنیک های دفاع غیرعامل و برتری حزب الله در نبردهای اطلاعاتی با به‌کارگیری تکنیک های پدافند غیرعامل در حوزه IT و استفاده از ابزارآلات و تجهیزات بومی موجب ناکامی اسرائیل در دستیابی به اهداف خود شدند. تهدید سایتهای اینترنتی طرفین حملات متناوب Dos ، شنود، جاسوسی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فضای سایبری در جنگ 33 روزه می باشد.

جنگ بین روسیه و استونی

در آوریل سال 2007 هکرهایی که از طرف دولت روسیه پول دریافت کرده بودند مورد حملات سایبری قرار گرفت. در آن زمان، وب سایت های احزاب سیاسی، بانک ها، روزنامه ها و وزارتخانه های استونی به مدت حدود 3 هفته مورد حمله قرار داشت.

این حملات از زمانی آغاز شد که در استونی تصمیم گرفته شده بود مجسمه برنزی شکست اتحاد جماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم در تالین ویران شود.

تحلیلگران، شبکه جنایت‌کاران هکرهای روس را مسئول این حملات دانسته اند به طوری که یارت آرمین کارشناس انفورماتیکی توضیح داده است سرورهایی که از آنها این حملات انجام می شود تحت کنترل شبکه کسب و کار روسیه (شبکه هکرهای جنایتکار روسیه) است؛ این شبکه به شدت از سوی دولت روسیه حمایت می شود.
 
جنگ بین آمریکا و چین

نزدیک به 100 حمله سایبری بین آمریکا و چین درگرفته است که مشهورترین آنها در مارس و آوریل سال 2001 بوده است و دامنه های آن تا حدودی به اروپا نیز کشیده شد.

این جنگ بر سر موضوع تصادم هواپیمای جاسوسی آمریکا با جت چینی بوده است با حمله های Dos  به سایت دولتی چین آغاز شد و در نهایت این حملات منجر به تخریب اطلاعات، دزدیدن و صدمه زدن به منافع و سرورهای دو کشور شد كه البته درصد تخریب حاصل از این جنگ در چین 10 برابر آمریکا بود.

اوايل سال جاري "رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا طی نامه‌ای رسمی به فرماندهی قرارگاه استراتژیک این کشور دستور داد تا قرارگاه سایبری آمریکا را به منظور عملیات‌های سایبری نظامی همه جانبه تأسیس کنند.

فرماندهی سایبری ایالات متحده آمریکا موسوم به سایبر کام (CYBERCOM) در ژوئن 2009  تصویب شد و 11 ماه پس از آن تاریخ به مرحله‌ای رسید که پنتاگون آن را قابلیت اولیه انجام عملیات می‌نامد؛ ارتش آمریکا با دارا بودن شبکه‌های رایانه‌ای پیشرفته و گروه‌های نظامی متخصص در همه حوزه‌های سایبری، نخستین فرماندهی سایبری را تاسیس کرده است.

علاوه بر ایالات متحده آمریکا، چند کشور اروپایی نیز طي ماه‌هاي گذشته اقدام به راه اندازی سازمان های مشابه برای مقابله با تهاجم سایبری علیه منافع خود کرده اند.

فرودين ماه امسال بود كه سايت شبكه تلويزيوني ‌پرس TV به مدت ۱۰ روز از سوي منابع اسرائيلي مورد حمله سايبري عدم پذيرش سرويس قرار گرفت اما حملات صورت گرفته به وب‌سايت‌ اين شبکه خبري انگليسي‌زبان به دليل مجهزبودن به سيستم‌هاي امنيتي پيشرفته ناکام ماند.

علاوه بر اين، وب‌سايت العالم که در كنار پرس TV از فعال‌ترين و مهم‌ترين منابع خبري مستقل در پوشش اخبار تحرکات اخير خاورميانه و شمال آفريقا به شمار مي‌آيند و اخبار را به زبان عربي پخش مي‌کند نيز با حملات سايبري از سوي منابع رژيم صهيونيستي و کشورهاي غربي مورد حمايت آمريکا مواجه شد.

العالم و پرس TV دو شبکه بين‎المللي تلويزيوني ايراني به حساب مي آيند كه اخبار و اتفاقات اراضي اشغالي را نيز به صورت گسترده‌اي پوشش مي‌دهند و به دليل صداقت در ارسال اخبار درست از مقبوليت عام برخوردارند.

پيش از اين نيز سايت ويکي‎ليکس در يکي از اسناد خود از تلاش مقامات امنيتي انگليسي براي اختلال و تعطيلي دفتر شبکه پس TV در لندن پرده‎ برداشته بود كه اين اقدام انگليسي ها مغاير ادعاي غرب مبني بر پايبندي به جريان آزاد اطلاع‎رساني است.

هنگامي كه حملات سايبري آمريكا و رژيم صهيونيستي به پايگاه‌هاي اينترنتي رسانه ملي كشورمان ناكام ماند، يك مؤسسه دفاعي آمريکايي علت اين مسأله را برخورداري ايران از ارتش سايبري دانست و اعلام كرد: ايران يکي از پنج كشور داراي ارتش سايبري است.

مؤسسه "ديفنس تک" (Defense Tech) از مؤسسات نظامي و امنيتي ايالات متحده آمريکا اقدام به انتشار مقاله اي با عنوان "ارزيابي ارتش سايبر ايران" با توجه به آمار دريافتي از سازمان اطلاعات آمريکا (CIA)، ايران را جزء 5 کشور داراي قوي ترين نيروي سايبري معرفي کرده و ارتش سايبري در كشورمان را 2400 نفر به علاوه 12000 نفر نيروي ذخيره تخمين زد.

از ديگر گزارش هاي مشابه مي توان به مقاله مجله "فارين پاليسي" (چاپ آمريکا) در همان ايام اشاره كرد که اقدامات مركز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه عليه سايت‌هاي مستهجن در عرصه سايبر را اقدامي بشردوستانه و به نفع حقوق بشر معرفي کرده بود.

حملات غرب به سايت‌هاي اينترنتي محدود به ايران اسلامي نيست و بيست و چهارم فروردين ماه سال جاري رئيس جمهوري روسيه با اعلام خبر زنجيره‌اي از حملات سايبري به محبوب‌ترين وب‌سايت ميزبان وبلاگ‌ها در اين  كشور، اين اقدام را غيرقانوني و خصمانه دانست و محكوم كرد.
 
اگر چه آمريكايي ها خيلي پيشتر جنگ سايبري عليه جمهوري اسلامي را آغاز كرده بود كه نمونه آن فعاليت 30 جاسوس آمريكايي بود كه اواخر سال 88 دستگير شده بودند اما منابع خبري در دومين روز  تير ماه امسال اعلام كردند رئیس جمهور آمریکا با صدور دستورالعملی وظایف نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه سایبری و همچنین خرابکاری رایانه ای در سایر کشورها را صادر کرد.

"باراک اوباما" دستورالعملی را امضا کرده که مرزبندی و رویکردهای مربوط به حمله های سایبری و فعالیت های خرابکارانه رایانه ای در کشورهای دیگر را مشخص می کند.

این دستورالعمل جدید با جزئیات مواقعی که ارتش می تواند از رییس جمهوری تقاضای آغاز عملیات سایبری علیه یک کشور کند، روشن کرده است. مقام های رسمی وزارت دفاع آمریکا گفته اند که این رهنمود مانند آیین نامه‌های دیگری است که درباره استفاده از ابزارهای نظامی ارتش صادر می شود.

همزمان وزارت دفاع آمریکا در یک سند راهبردی جدید، عملکردهای مبتنی بر شبکه را که ارتش آمریکا می تواند ازآنها در زمان صلح وجنگ استفاده کند، تبیین کرده است. این عملکردها از ارسال ویروس به رایانه های دشمن تا حمله سایبری به منظور توقف فعالیت شبکه های برق و سامانه های دفاعی کشور هدف را شامل می شود.

راهبرد تازه پنتاگون "شبکه" را یک حوزه نبرد می نامد و بر محافظت از شبکه ها، پشتیبانی از زیرساخت ها و همکاری با متحدان آمریکا تاکید می کند. با این حال راهبرد جدید پنتاگون که بر اساس رهنمود باراک اوباما تنظیم شده، هنوز بطور کامل فاش نشده است؛ هرچند مقام های وزارت دفاع بخش هایی از آن را تشریح کرده اند.

طبق دستورالعمل جدید، ارتش ایالات متحده می تواند به کشورهای هدف، کدهای رایانه ای بفرستد تا مسیرهای ارتباطی را آزمایش کند. این کار درست مانند گرفتن تصاویر ماهواره ای به منظور یافتن محل پایگاه های موشکی و تشخیص دیگر قابلیت های نظامی دشمن است.

این رمزهای رایانه ای خنثی خواهند بود و مانند ویروس یا کرم های رایانه ای نیستند که در زمانی مشخص بتوان ازآنها توقع عملکرد خاصی را داشت.با این حال اگرآمریکا با کشور هدف وارد نزاع شد، می تواند نقشه ای از شبکه های دشمن را در اختیار داشته باشد و پس از اجازه رئیس جمهور به آن شبکه ها حمله کند.

راهبرد جدید همچنین تاکید می کند که اگر آمریکا مورد هدف قرار گیرد، این کشور می تواند با مسدود کردن مسیر حملات یا انهدام سرورهای متخاصم، واکنش نشان دهد و درست مانند یک نبرد واقعی، جنگ شبکه ای هم فرامرزی خواهد بود.

وزارت دفاع آمریکا معتقد است که باید با شرکت هایی که اطلاعات مهمی از سامانه های نظامی آمریکا در اختیار دارند در زمینه محافظت از شبکه بیش از پیش همکاری کرد. در همین راستا، پنتاگون بتازگی اطلاعات طبقه بندی شده خود را پیرامون خطرهای رایانه ای و شبکه ای در اختیار تعدادی از این شرکت ها قرار داده تا در حوزه های فعالیت خود با این تهدیدها مبارزه کنند.

مسئولان اين ورازتخانه همچنين معتقدند با گذشت زمان، این برنامه می تواند الگویی برای وزارت امنیت داخلی آمریکا باشد که امنیت زیرساخت‌های حیاتی کشور، از جمله نیروگاه‌‌ها، شبکه‌های برق و شبکه‌های مالی را برعهده دارد.

بيستم مرداد ماه ۱۳۹۰ رسانه‌ها از ايجاد يك يگان نظامي سايبري براي جنگ سايبري عليه جمهوري اسلامي توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام  كردند اين يگان در حالي ايجاد شده که مقامات ارشد این رژیم بیش از پیش نگران هستند که حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به شکست منجر شود.

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز تاسیس این مرکز عملیات سایبری علیه ایران را محصول این ارزیابی صهیونیست‌ها دانست که هر گونه حمله نظامی به ایران شکست خواهد خورد و در ادامه گزارش خود نوشت: يگان سایبری جدید رژیم صهیونیستی به طور مستقیم به نخست‌وزیر این رژیم که این برنامه را در قلب توان دفاعی رژیم متبوعش قرار داده، گزارش خواهد داد.

همچنين بنا بر گزارش “هرالدسان”، بنيامين نتانیاهو اخیرا در نشست کارشناسان جنگ‌افزارهای سایبری گفت: "اسرائیل باید به یک ابر قدرت جهانی در عرصه سایبر تبدیل شود".

این مرکز که تحت حمایت واحد اطلاعات جاسوسی نیروی نظامی تشکیل شده است یک سری عملیات‌های جاسوسی "نرم" از جمله هک نسخه ایرانی “فیس‌بوک” و دیگر سایت‌های شبکه‌های اجتماعی را انجام داده است.

یک منبع اسرائیلی مطلع از عملیات‌های جنگ سایبری هم اعلام كرده بود: اسرائیل دو هدف اصلی در فضای سایبر ایران دارد اول "برنامه هسته‌ای" ایران و تاسیسات نظامی آن و دوم "زیرساخت‌های غیرنظامی" این كشور است تا بتواند فضای سایبری جمهوری اسلامی را فلج کند.

سایت تخصصی "دیلی تک" نيز در گزارشی نوست: با راه اندازی یک واحد اطلاعات برای حملات سایبری و ضد سایبری در وزارت جنگ رژیم اسراییل، جنگ سایبری ایران و این رژیم، وارد مرحله جدیدی شده است.

یکی از متخصصان امنیتی سایبر اسرائیلی در این باره گفت: اين واحد جدید مستقیم به نخست وزیر این رژیم گزارش خواهد داد و حتی ملزم به ارایه گزارش به وزیر جنگ هم نیست و راه اندازي آن دو هدف عمده در زمينه مقابله با ایران دارد؛ نخستین هدف حمله، نفوذ و تخریب تأسیسات هسته ای ایران و هدف دوم، حمله به زیرساخت های شهری ایران است.

وی همچنین افزوده است: در صورت تحقق چنین هدفی، همه فضای سایبری ایران در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

افزون بر این رئیس نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی هم در این باره گفت: کامپیوترها و صفحه کلیدها، جدیدترین سلاح های ما و تویتر و شبکه های اجتماعی، تازه ترین منابع ما هستند، چنانکه در جنگ سایبری، کشورها می توانند بدون اینکه مستقیم از نیروی نظامی استفاده کنند، در درون دیگر کشورها نفوذ کرده و به اهداف مورد نظر خود در کشورهای هدف ضربه وارد کنند.

هم‌اکنون رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپای شرقی و چین، از جمله کشورهایی هستند که رکورددار حملات سایبری به اهداف گوناگون در کشورهای دنیا هستند؛ به گونه ای که چین در سال گذشته، با هک رایانه‌های کاربران در کشور کره جنوبی، اطلاعات نزدیک 35 میلیون نفر از مردم این کشور را به دست آورد و هم‌اکنون نیز جنگ سایبری شدیدی میان چین و آمریکا در حال جریان است که هیچ‌گاه هم واقعیت این حملات مشخص نمی شود.

گفتنی است؛ در دو سال اخیر به دنبال وجود بحث‌هایی درباره نفوذ بدافزار "استاکس نت" به درون تأسیسات هسته ای ایران، اقدامات مناسبی برای بالا بردن سیستم دفاعی و هجومی ایران در عرصه سایبر شکل گرفته که گویا چنین فعالیت‌هایی روز به روز باید گسترده‌تر شود.

پایگاه اینترنتی "هرالدسان" در هفتم آگوست ۲۰۱۱ مصادف با ۱۶ مرداد 1390 در مقاله‌ای، به نبرد سایبری رژیم صهیونیستی علیه ایران پرداخت و نوشت: به موازات آنکه مقامات ارشد اسرائیل بیش از پیش نگران شکست حمله متعارف به تأسیسات هسته‌ای ایران هستند، این کشور، فرماندهی سایبری نظامی به‌منظور انجام نبرد رایانه‌ای علیه ایران تشکیل داده است.

این فرماندهی سایبری به‌طور مستقیم به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گزارش خواهد داد که این برنامه را در قلب توانایی دفاعی اسرائیل قرار داده است.
او اخیراً در نشستی با کارشناسان جنگ سایبری گفته است:‌ "اسرائیل باید به یک ابرقدرت سایبری در جهان تبدیل شود".

این مرکز که تحت نظارت واحد اطلاعات نظامی تشکیل شده است، تاکنون چندین مأموریت ‌جاسوسی نرم را از جمله هک نسخه فیس‌بوک ایران و سایر شبکه‌های اجتماعی، انجام داده است.

عموماً چنین تصور می‌شود ویروس بدافزار استاکس‌نت که در سال ۲۰۰۹ با هدف خرابکاری در سانتریفیوژهای غنی‌سازی به برنامه هسته‌ای ایران وارد شد اما طراحان اصلی آن در تامین امنیت سایبری خود شکست خوردند، توسط کارشناسان اسرائیلی و آمریکایی طراحی شده بود.

در پایان مقاله مذكور آمده بود: در ماه آوریل، ادارات دولتی ایران مورد حمله ویروس بدافزار ناشناسی قرار گرفت که مقامات ایرانی نام استارس را بر آن نهادند اما آنها گفتند كه آسیب‌ها مهار شده ولی پذیرفتند که این اقدام، دومین ویروس کشف شده پس از حمله استاکس‌نت بوده است.

یک منبع دفاعی مطلع از برنامه‌های جنگ سایبری گفت: "اسرائیل دو هدف اصلی در فضای سایبری ایران دارد… نخست، برنامه هسته‌ای نظامی و تأسیسات نظامی ایران و دوم، زیرساخت غیرنظامی ایران. امیدواریم با حمله به این دو، تمام فضای سایبری ایران را فلج کنیم".

پایگاه‌‌ اینترنتی "یو.‌پی.‌‌آی" يك هفته بعد در روز 17 آگوست ۲۰۱۱ (مقادف با ۲۶ مرداد 1390) در مقاله‌ای به آماده‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در نبرد سایبری پرداخت و نوشت: ارتش اسرائیل بخش دفاع سایبری خود را به‌ویژه در برابر تهدید ایران ایجاد کرده تا توانمندی‌های خود را پس از حمله سایبری از طریق ویروس استاکس‌نت به برنامه هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۰ تقویت کند. بخش کنترل، فرماندهی، ارتباطات، رایانه و اطلاعات ارتش را یک سرهنگ به عهده دارد که پیشتر فرماندهی مرکز پنهان‌سازی و امنیت اطلاعات را بر عهده داشته است.

این واحد پیشتر مسئول حفاظت از شبکه‌های نظامی و نگرانی‌های راهبردی مانند آب و برق در برابر حمله سایبری بوده است و افزوده شدن بخش دفاع سایبری، پس از اعلام نخست‌وزیر اسرائیل در ژوئیه در مورد ایجاد نیروی ویژه سایبری ملی صورت گرفت که تصور می‌شود حداقل ۸۰ نیرو دارد که وظیفه‌شان دفاع از زیرساخت حیاتی اسرائیل در برابر حملات اینترنتی است.

در ادامه مقاله مذكور آمده است: در مورد واحد جدید و گسترش توانمندی‌های جنگ سایبری اسرائیل، اطلاعات چندانی وجود ندارد اما بسیاری معتقدند اسرائیل به نیرویی پیشرو در جنگ سایبری بدل شده و این موضوع از توانایی اسرائیل در به‌کارگیری ویروس رایانه‌ای استاکس‌نت علیه ایران نشأت می‌گیرد.

این حمله علیه تأسیسات هسته‌ای ایران در نطنز در ژوئن ۲۰۱۰ صورت گرفت و ظاهراً این ویروس رایانه‌ای بسیار امن را هدف قرار داده و فعالیت سانتریفیوژها را از حالت عادی خارج کرده بود؛ به‌طوری که غنی‌سازی در آنها منجر به از بین رفتن این تأسیسات هسته‌ای می‌‌‌شد اما با وجود این مسائل، این خبرها رد می‌شود.

یکی از اعضای کلیدی گروه هکرها موسوم به "باشگاه رایانه‌ای هرج‌ و ‌مرج"، عملکرد بدافزار استاکس‌نت علیه تأسیسات هسته‌ای ایران را شبیه "بمب‌های سنگرشکن" خواند.

نویسنده در پایان مقاه خود آورده است: مجله آلمانی اشپیگل نوشت منابع اسرائیلی آشنا با عملیات استاکس‌نت پافشاری می‌کنند که "این عملیات تنها توسط اسرائیل صورت گرفته… و عملیاتی کاملاً اسرائیلی به‌شمار می‌رود" و "واحدی سری در اطلاعات ارتش اسرائیل (به احتمال بسیار، واحد ۸۲۰۰ به عنوان واحدی بسیار سری که به‌طور سنتی مسئول اطلاعات سیگنالی بوده) مسئول برنامه‌ریزی بیشتر کدهای استاکس‌نت بوده است".

مطابق این گزارش، موساد نخستین ‌بار ویروس رایانه‌ای را در ۲۲ ژوئن ۲۰۰۹ علیه ایران عملیاتی کرد و حمله استاکس‌نت جزو سه حمله‌ای بود که به خرابکاری در سانتریفیوژهای نطنز منجر شد كه ایران هم تلاش بسیاری برای توسعه توانایی خود در حملات سایبری انجام داده تا خسارات جدی وارده به نطنز را جبران کند.

اواخر  مرداد ماه ۱۳۹۰، جروزالم پست با انتشار گزارشی در خصوص جنگ سايبري اسرائيل عليه ايران اعلام کرد که واحد جدید مستقر در فرماندهی کنترل C4I ارتش اسرائيل - که در زمینه‌های فرماندهی، کنترل، ارتباطات، رایانه و جاسوسی فعالیت می‌کند - تحت ریاست یکی از سرهنگ‌های رژیم صهیونیستی است که قبلاً فرماندهی "ماتزو" مرکز کدگذاری و امنیت اطلاعات این رژیم را بر عهده داشته است.

بر اساس آنچه اين روزنامه نوشته، این واحد قبلاً مسئول حفاظت از شبکه‌های ارتش و تأسیسات استراتژیک این رژیم همچون تأسیسات آب و برق در مقابل حملات سایبری بوده و این بخش جدید شامل حدود 80 نفر است که وظیفه آنها محافظت از زیرساخت‌های حیاتی این رژیم در مقابل حملات اینترنتی است.

از سوي ديگر دو کارشناس امور سایبری آمریکا، ضمن بررسی جنگ سایبری اعلام كردند "استاکس‌نت کاملا به عنوان یک سلاح تهاجمی برای یک جنگ سایبر واقعی علیه ایران طراحی شده بود".

"گری مک‌گراو" و "ایوان ارک" دو نویسنده و کارشناس معتبر امور سایبر در پایگاه اینترنتی "اینفرم آی تی"، طی گزارشی کوشیده‌اند تا در مقاله ای تحت عنوان "جنگ سایبر و راهکارهای دولت برای حضور در فضای سایبر" این مطلب را تشریح کنند که چگونه اغراق، ترس، عدم اطمینان و شک و تردیدی که پیرامون مسئله حملات سایبر وجود دارد، در نهایت به ضرر تحقیقات امنیت رایانه تمام می‌شوند.

در گزارش آنها تصريح شده بود: در حوزه‌ای که همواره جملات و مسائلی مثل "مبارزه با مشکل فیشینگ"، " اصلاح باگ‌ها" و " ردیابی کرم‌ها در سطح جهانی" به گوش مسئولین می‌خورد، نگرانی چندانی وجود ندارد که سیاست‌گذاران و یا مدیران اجرایی در مورد مسئله امنیت سایبر دچار مشکل شوند.

جمع‌بندی مفهومی جرایم سایبر، جاسوسی سایبر و جنگ سایبر به عنوا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: بامدیریت خبری بسيجي و ايثارگر 8 سال دفاع مقدس و خادم ملت ایران عبدالصمدقرائتی تاريخ: شنبه 23 مهر 1398برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

( پایگاه خبری عبدالصمد قرائتی(privacy policy) و سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی(privacy policy) ««از فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی خامنه ای دامت حفاظة »» در سخنرانی اولین روز هفته دولت در حضور ریاست جمهوری و هیئت دولت مورخه 2/6/91 (یکی از وظایف مهم پایگاه های اینترنتی تقویت وحدت ملی است ) ( پایگاه خبری عبدالصمد قرائتی(privacy policy) دارای شناسه ثبت جهانی یاهو به آدرس http://www.dnsw.info/gheraati.ir و همچنین شناسه ثبت جهانی در گوگل http://www.google.com/abuot/company http://www.webarbiter.com/fa/isaar.gheraati.irشناسه جهانی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی(privacy policy) و رتبه جهانی آن در سایت وب آرمیتر sites©google.2012.gheraati.abdolsamad@iran.ir/links/phpمعرفی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (privacy policy ) مشتمل بر ۱۵۰ سایت اینترنتی در عرصه های مختلف ۱ - فناوری ۲- موشکی ۳ - سپاهی ۴ - بسیجی ۵ - پزشکی وسلامت ۶ - قضائی ۷- مجلس ۸ - موسسات و وزارتخانه ها ۹ - دانشجویی ۱۰- موسیقی اصیل ایرانی ۱۱ - ورزش و سلامت ۱۲ - سایبری ۱۳- علمی ۱۴-ائمه معصومین (امام هادی(ع) ۱۵ - آموزشی و تحقیقات و فناوری و ...... یکصد سایت دیگر جهت تحقیقات کاربران اینترنتی در داخل و بین الملل در فضای پاک (پیوندهای اینترنتی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (privacy policy ) ) لذا از کلیه کاربران داخل و خارج از کشور که متقاضی استفاده از فضای پاک اینترنتی جهت تحقیقات خود درکلیه اوقات شبانه روز و در عرصه های مختلف فوق الذکر می باشد می توانند به آدرس ذیل مراجعه و نهایت استفاده جهت تحقیقات خود در فضای پاک اینترنت ببرند http://www.isaar.gheraati.ir http://www.gheraati.ir http://www.esarm.ir و همچنین نیز می توانند در صورت تمایل در ۲۴ ساعت شبانه روز جهت(پیشنهادات و انتقادات و راهنماییهای مثبت خود از طریق ایمیل esarmir@yahoo.com در داخل و بین الملل با سایت مذکور ارتباط برقرار و تبادل نظر نمایند. من الله توفیق مدیریت سایت ایثار و مقاومت (privacy policy ) با کمال تشکر از کلیه کاربران اینترنتی داخل و بین الملل که با این سایت در تماسند . شماره ثبت ((شناسه ملی اینترنتی)) مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی privacypolicy به شماره 3033459312613105 برای اطلاع کاربران داخلی و بین المللی میباشد. عنوان : معرفی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی privacy policy بسم الله الرحمن الرحیم مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) و مسئول پایگاه اطلاع رسانی خبری و مردمی ایثار و مقاومت کد پایگاه ۸۹۱۲ بسم الله الرحمن الرحیم با عرض ادب و احترام ، حضور کلیه کاربران داخلی و بین الملل ، که از این سایت بازدید به عمل می آورند ، به استحضار کلیه آنها می رساند ، این سایت به ثبت ستاد ساماندهی پایگاهها و سایت های ایرانی درآمده و دارای مجوز قانونی میباشد ، و تنها هدف این سایت ارتقاء فضای پاک سایبری برای استفاده کلیه کاربران اینترنتی ، داخلی و بین الملل می باشد . مایلم که با افتخار و بالندگی هر چه تمام به استحضار کلیه کاربران داخلی و بین الملل برسانم . که این سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) به ثبت و صدور شناسنامه بین الملل و جهانی به آدرس : http://www.dnsw.info/gheraati.ir درآمده است . که این نتیجه زحمات چندین ساله فعالیت سیاسی جنگ سایبری فعالان سیاسی و ایثار گری مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) می باشد . من الله توفیق این سایت جهت تمکین از فرمایشات مقام معظم رهبری جهت مبارزه فعالان بسیجی ایثار گر با جنگ نرم سایبری به سرکردگی استکبار جهانی و اسرائیل غاصب از سال ۸۷ شروع به فعالیت نموده و تا توان دارد از نظام جمهوری اسلامی ایران تا آخرین قطره خون در سنگر جنگ نرم با دشمنان دفاع خواهد نمود به حول قوه الهی کلیه حقوق این سایت ثبت شده ستاد ساماندهی کل کشور به آدرس : sites©google.2012.gheraati.abdolsamad@iran.ir/links/php برای مدیریت سایت عبدالصمد قرائتی privacy policy محفوظ می باشد . info@issar.gheraati.ir ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم من الله توفیق از کلیه خوانندگان سایت و بینندگان آن در کلیه ایام التماس دعا دارم جهت هر گونه پیشنهاد و انتقاد و پیگیری گزارشات از سوی مردم شهید پرور و شیعیان بین الملل و جهان آمادگی کامل را دارد با کمال تشکر مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی privacy policy ایمیل مدیریت سایت ایثار و مقاومت جهت دریافت پیشنهادات ، انتقادات ، راهنمایی های کاربران محترم در شبانه روز آمادگی دریافت ایمیل شما در داخل و خارج از کشور و بین املل را دارم emali: esarmir@yahoo.comhttp://www.gheraati.abdolsamad@iran.ir http://www.isaar.gheraati.ir آدرس سایت http://www.esarm.ir آدرس سایت http://www.sandp.ir/en/a/fa/isaar.gheraati.ir آدرس ایمیل مدیریت سایت : ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) emali: esarmir@yahoo.com gmail:esarmirc@gmail.com gmail:adgh.pp.iran@Gmail.com gmail:iran.gheraati@gmail.com آدرس های سرچ سایت ایثار و مقاومت در 400 موتور جستجوی گوگل و رتبه سنجی سایت مذکور و دیگر سایت ها از این طریق http://www.webarbiter.com/en/isaar.gheraati.ir http://www.webarbiter.com/fa/isaar.gheraati.ir http://www.uk.ask.com/puk http://www.wzeu.ask.com برای سرچ آدرس سایت مذکور در ایرانسل کلمه (عبدالصمد قرائتی در ایرانسل) را در گوگل سرچ نمایید ، بعدا شما سایت را مشاهده خواهید نمود تلفن : 09398548897 صندوق صوتی : 00989350001400 در ایرانسل با کمال تشکر مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی privacy policy Http://www/google.termsofservice/isaar.gheraati.ir آدرس شناسه سرچ این سایت و سایتهای رتبه بالا در گوگل به وسیله آدرس فوق الذکر Service:powerbyhttp://www.yenwoo.com/wm/searchnumber.php کاربران محترم اینترنت می توانند برای مشاهدی(شناسه بین المللی) سایت ایثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی(privacy policy ) و آمار ترافیک آپدیت شده و دیگر مشخصه های هویتی سایت.... به ادرسhttp://www.seo-analysistools.com/web/howtovanish.com مراجعه و سپس در مرورگر(analyze)سایت مذکور آدرس http://www.isaar30.ir سرچ نمایند آنگاه خودتان مشاهده نمایید. آدرس شناسه سرویس دهی (IT) در خصوص سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی به صورت (09398548897) سرچ در گوگل http://www,google.com/search?q=www.gheraati.abdolsamad%40iran.ir&btnG=search&sitesearch=&ie=uTf-8&oe=uTf-8 آدرس سرچ این سایت و سایتهای مختلف جهت بازیابی شناسه سیمیلر پیج در گوگل به وسیله ی آدرس فوق الذکر http://www.m.la.samsungapps.com/category/index.do?op=&ca=17797&m=none آدرس شناسه جهانی سایت ایثار و مقاومت به وسیله ی سرچ سامسونک موبایل در گوگل http://www.waps.samsungmobile.com/latinamerica.jsp?parm1=-true آدرس شناسه ی وب شاپ سامسونگ موبایل سرچ در گوگل http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 آدرس جدیدترین شناسه ی گیم لافت در وب شاپ سرچ در گول **************************************************************************** مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (Privacy policy)آمادگی دریافت (هر گونه پیشنهاد ، انتقاد ، راهنمایی....از طریق صندوق صوتی 00989350001400 دیتا مسیج سنتر را دارد) www.isaar30.ir آدرس ایمیل مدیریت سایت : ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) emali: esarmir@yahoo.com gmail:esarmirc@gmail.com gmail:adgh.pp.iran@Gmail.com gmail:iran.gheraati@gmail.com **************************************************************************************** [تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif] http://www.google.com/intl/en/policies/privacy/usaکالیفرنیا privacyequest@postini.com http://www.isar.gheraati.ir/link/Dump/ http://www.vitrin.irancell.ir/cgi-bin/Mobiweb/homepage/privacypolicy.cig http://www.us.m.yahoo.com/w/global/main?.intl=us&.lang=en www.esarm.ir آدرس اصلی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy ) http://www.gheraati.abdolsamad @ iran.ir شناسه سایت ایثار و مقاومت در سرور(palringo) http://www.palringo.com/en/gb/terms-and-conditions شناسه سایت ایثارو مقاومت در گوگل http://www.google.com/recaptcha/lernmore http://www.nasdaqstockranking.com/ir-biosciences-holdings-inc-irbs.html www.google.com/m?q=www.388323901.ir http://www.wikimediafoundation.org/wiki/privacy_policy&ei=kd33toinfovk_abwoon2dq&ct=np&whp=3489شناسه ثبت سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی در ویکی مدیا http://www.google.com/m/ig?sa=n http://www.google.com/gwt/x?q=policies.isaar.ir http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo/search/details/htm/ http://www.amazon.gheraati.ir ) در سرور قدرتمند آمازون و آپاچی privacy policy شناسه سرور اختصاصی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی( http://www.statscrop.com/www/esarm.ir/ http://www.fa.wikipopia.org/gheraati.ir http://www.gheraati.statmyweb.com/s/ http://www.relatedurls.com/privacy policy.com http://www.iranlinker.ir/component/search/?searchword=isaar.gheraati.ir&searchphrase=all&Itemid=888 (privacy policy)ثبت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی در بانک اطلاعاتی سایت ( ایران لینکر) و نمایش آن به صورت جهانی http://www.w3.org/comsortium/lega/privacy-sTatement-20000612#public-sTatement-20000612#public جهت سرویس دهی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (w3.org) سرور خدماتی جهانی و امتیاز بندی جهانی آن در اینترنت (privacy policy) http://www.amazon/gp/help/customer/display.html/ref=footer_privacy?ie=UTF8&no0deid=468496 (privacy policy)آی پی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (USA) در سرور اختصاصی آمازون و نمایش جهانی آن http://www.jiumang.com/alexainfo/gheraati.ir http://www.alexa.com/help/privacy سرور خدماتی و اختصاصی الکسا جهت رتبه بندی جهانی سایت ایثار و مقاومت در ترافیک سایت های بین الملل http://www.prchecker.info/cheek_page_rank.php طریقه سنجش پیج رنک سایتها و بین الملل در سرور فوق الذکر در گوگل http://www.tarjoo.ir/ads?p=www.isaar.gheraati.ir&type=web شناسه ثبت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) در موتورهای قدرتمند جستجو گر ایرانی و برای سنجش دیگر سایت ها شناسه سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی در بانک اطلاعاتی ثبت پایگاه های مجوز دار اینترنتی (ایران لینکر) http://www.w3.org/consortium/legal/privacy-statement-20000612#public http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo/details.html http://www.dnsw.info/gheraati.ir http://www.google-search.nayabkala.ir/src_ privacy_ policy.html http://www.groups.yahoo.com/group/shadine/join http://www.jiumang.com/alexainfo/geraati.ir http://www.jiumang.com/alexainfo/endadtehran.ir http://www.rank.ir/Privacy.php http://www.google.com/m/search?site=universal&q=gheraati.alexa.com http://www.code.google.com/soc/ http://www.siteanalytics.compete.com/gheraati.ir/?metric=uv لینک مستقیم تلویزیون آنلاین(پخش ۱۵ کانال دیجیتال + ۱۵کانال رادیو زنده + کلیه اماکن متبرکه )http://www.4jok.com/tv http://www.4jok.com/tv http://www.takkhal.net/tv/index.htm esarmir@yahoo.com) http://www.google.com /gwt/x?client=ms-samsung&source=m&u=http://www.isaar.gheraati.ir/&=wsi=1f93f0af4567de17&ei=hytptrslhptj1qbk37dndg&wsc=eb&ct=pg1&whp=30 شناسه گیم لافت مدیریت سایت ایثار و مقاومت (عبدالصمد قرائتی privacy policy): https://www.wapshop.gameloft.com/wifi/cc_action.php?mail=esarmir@yahoo.com&password=2570109282&card_holder=www.esarm.ir/card-number=... http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo http://www.m.samsung.com/in/news http://www.webarbiter.com/en/isaar.gheraati.ir http://www.uk.ask.com/puk http://www/google.termsofservice/isaar.gheraati.ir Service:powerby http://www.yenwoo.com/wm/searchnumber.php http://www,google.com/search?q=www.gheraati.abdolsamad%40iran.ir&btnG=search&sitesearch=&ie=uTf-8&oe=uTf-8 http://www.m.la.samsungapps.com/category/index.do?op=&ca=17797&m=none http://www.waps.samsungmobile.com/latinamerica.jsp?parm1=-true http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 http://www.pressabout.us/isaar.gheraati.ir http://www.statscrop.com/keyword-ranking-analysis/domain/osake.jpg&ei/isaar.gheraati.ir http://www.mywot.com/enssorecard/isaar.ir/feedhttp://www.d2c.infogin.com/en-gb/lnk00/=esarm.blogfa.com http://www.Privacy.microsoft.com/library/toolbar/3.0/search.aspx&ei=2YAHOO:http://www.esarm.mail.google.com/supportin http://www.mail.google.com/mail/help/intl/en/mobile.html http://www.google.com/a/help/intl/en/security/terms/new_privacy.html http://m.google.com/static/en/privacy.html gheraati.abdolsamad@gmail.com adbdolsamad.gheraati@iGoogle.com Email:www.adbdolsamad.gheraati_1966@yahoo.com www.abdolsamad.ghreaati@Gameloft.com http://www.support.microsoft.com/kb/318380/ MSN:Mobile:http:www.ent.mobile.msn.com/en-us/ post:ILktoronk:interneti:[privacyreQuest@postini.com] postin:support:portaL:http://www.president.ir/Fa/?ArtID=26889 sandoghsoti:daryaft:PAYAM:00989350001400/ Post:ilktoronkiran:gheraati.adolsamad@iran.ir#http://www.samandehi.ir/help/menunews.html#.http://www.samandehi.irmainuMenu.htm http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 http://www.pressabout.us/isaar.gheraati.ir www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabari isaar va etlaa resani moghavemat POST:ILKTORONKIRAN:gheraati.abdoLsamad@iran.ir مدیریت سایت ایثار و مقاومت و پایگاه خبری واطلاع رسانی مردمی کد پایگاه:8910http://www.mywot.com/enssorecard/isaar.ir/feed http://www.d2c.infogin.com/en-gb/lnk00/=esarm.blogfa.com http://www.Privacy.microsoft.com/library/toolbar/3.0/search.aspx&ei=2YAHOO:http://www.esarm.mail.google.com/supportin http://www.mail.google.com/mail/help/intl/en/mobile.html http://www.google.com/a/help/intl/en/security/terms/new_privacy.html http://m.google.com/static/en/privacy.html gheraati.abdolsamad@gmail.com adbdolsamad.gheraati@iGoogle.com Email:www.adbdolsamad.gheraati_1966@yahoo.com www.abdolsamad.ghreaati@Gameloft.com http://www.support.microsoft.com/kb/318380/ MSN:Mobile:http:www.ent.mobile.msn.com/en-us/ post:ILktoronk:interneti:[privacyreQuest@postini.com] postin:support:portaL:http://www.president.ir/Fa/?ArtID=26889 sandoghsoti:daryaft:PAYAM:00989350001400/ Post:ilktoronkiran:gheraati.adolsamad@iran.ir#http://www.samandehi.ir/help/menunews.html#.http://www.samandehi.irmainuMenu.htm www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat http://www.webmester.gheraati.com

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to esarm.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com