سايت ايثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی (privacy policy )

سايت ايثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی (privacy policy )

پايگاه خبري و اطلاع رساني مردمي كد:8912

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 800
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



Rbiter.com”>


عنوان ۱۳۷۰۰: تلاش آمریکا برای ترور فرمانده سپاه قدس

 

عنوان ۱۳۷۰۰: تلاش آمریکا برای ترور فرمانده سپاه قدس + خدا سايه خانم كلينتون را كم نكند! + فرمانده سپاه قدس

منابع خبری جزئیات تازه‌ای از تلاشهای سازمان جاسوسی امریکا "سیا" برای ترور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس فاش کردند. 

به گزارش «واحد مرکزی خبر» به نقل از خبرگزاری فرانسه، «روئل مارک گرچت» کارشناس سابق بخش خاورمیانه در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و عضو بنیاد «دفاع از دموکراسی‌ها» گفت: سپاه پاسداران ایران را نمی‌توان مرعوب کرد مگر اینکه اعضای آن را بکشیم.

این مقام آمریکایی به صراحت به نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران اشاره و تصریح کرد:"وی را باید بکشیم".

وی در این خصوص افزود: "قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند... تکان بخورید... تلاش کنید او را بکشید".

جمعی از نمایندگان کنگره امریکا نیز به دولت این کشور پیشنهاد کردند ترور مسئولان ایرانی را بخصوص در نیروی سپاه قدس در دستور کار قرار دهد.

 «جک کین» رئیس سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در جلسه استماع کنگره در این خصوص گفت: چرا مسئولان ایرانی را نمی‌کشیم؟ چرا ما آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم اقدام نظامی کنیم ولی عملیات ترور را پیشنهاد می‌کنم.

تا کنون جزئیات بیشتری از طرح مقامات امریکایی در این خصوص منتشر نشده است.
 

********************************************************************

خدا سايه خانم كلينتون را كم نكند!

جام جم آنلاين: روزنامه‌هاي صبح امروز ايران در سرمقاله‌هاي خود به مهمترين مسائل روز كشور و جهان پرداخته‌اند از جمله «خدا سايه خانم كلينتون را كم نكند!»،«از اعترافات كلينتون تا ابداعات رسانه ملي»،«تفاوتها- ظرفيت ها»،«آمریکا؛ اعتراف به تروریسم دولتی»،«اشتباه استراتژيك تركيه»،«حمايت علني از تروريسم در كنگره آمريكا»،«گام بزرگ اروپا، فرجه‌ای دیگر»،«سرانجام غرب»،«تونس، تركيه نمي‌شود»،«هنوز تکلیف درآمدهای پنهان دولت مشخص نشده!»و... كه برخي از آنها در زير مي‌آيد.

كيهان:خدا سايه خانم كلينتون را كم نكند!

«خدا سايه خانم كلينتون را كم نكند!»عنوان يادداشت روز روزنامه كيهان به قلم حسين شريعتمداري است كه در آن مي‌خوانيد؛
1-اوايل آبان ماه 1384- اكتبر 2005- خبرنگار «سي.ان.ان» كه براي تهيه گزارش و مصاحبه به كيهان آمده بود، با اشاره به حمله نظامي آمريكا به عراق و حضور همزمان نظاميان آمريكا در شرق و غرب ايران- افغانستان و عراق- نظر نگارنده را دراين باره جويا شد كه به وي گفته شد؛ «اگر آقاي جرج بوش آدم جنايتكاري نبود وظيفه خود مي دانستيم براي سلامتي و طول عمر وي دست به دعا برداريم»! و در مقابل ابراز تعجب خبرنگار سي.ان.ان كه در همان حال به دوربين دار و صدابردار براي ضبط دقيق صوت و تصوير تاكيد مي كرد به ايشان گفته شد «شما آمريكايي ها نمي دانيد كه برخورداري از دشمن نادان چه امتياز بزرگي است»! و در ادامه به نمونه هايي از دستاوردهاي حمله نظامي آمريكا به عراق كه علي رغم خواست جرج بوش نصيب ايران شده بود اشاره رفت، چند ماه بعد از پخش اين مصاحبه از شبكه تلويزيوني سي.ان.ان.

«براون بك» سناتور جمهوريخواه از كانزاس كه به كينه توزي عليه جمهوري اسلامي معروف است و يكي از مدافعان سرسخت تحريم ايران بوده است نيز در يك كنفرانس خبري به مقايسه ميان اهداف از قبل اعلام شده آمريكا در حمله به عراق و آنچه كه آن هنگام به دست آورده است پرداخت و با اشاره به سرنگوني رژيم صدام، حاكميت اسلامگرايان در عراق، آسيب جدي گفتمان ليبرال دموكراسي در منطقه، تبديل عراق به همپيمان استراتژيك جمهوري اسلامي ايران و... نتيجه گرفت كه هزينه هاي مالي و تلفات انساني اين حمله نظامي به آمريكا تحميل شده است و دستاوردهاي آن به حساب منطقه اي جمهوري اسلامي ايران ريخته شده.

سناتور براون بك در همين كنفرانس خبري با لحني نيشدار گفت «مقايسه سود و زيان حمله نظامي آمريكا به عراق اين تلقي را پيش مي آورد كه حمله نظامي به عراق را جمهوري اسلامي ايران به پرزيدنت جرج بوش تحميل كرده است»! اين بخش از اظهارات سناتور براون بك با واكنش فوري و تند سخنگوي كاخ سفيد روبرو شد كه آن را با منافع ملي آمريكا ناسازگار ارزيابي كرده بود و سناتور جمهوري خواه كانزاس توضيح داد كه در اظهارات خود جدي نبوده و قصد شوخي داشته است! و اين در حالي بود كه براون بك شواهد محسوس و قابل مراجعه اي را به اظهارات خود پيوست كرده و نشان داده بود طرح حمله نظامي آمريكا به عراق «احمقانه»! بوده است.

2- روز چهارشنبه 4 آبان ماه جاري -26 اكتبر 2011- خانم هيلاري كلينتون
وزير امور خارجه آمريكا در اقدامي غيرمنتظره كه با توجه به جايگاه و موقعيت سياسي وي در هيئت حاكمه آمريكا، «بيرون از عرف ديپلماتيك» ارزيابي شده است، ابتدا با شبكه فارسي زبان «بي بي سي» و ساعتي بعد با شبكه فارسي زبان صداي آمريكا «VOA» به مصاحبه نشست و اظهارات سخيف و خنده داري درباره جمهوري اسلامي ايران بر زبان آورد كه با جرأت مي توان گفت، نمايش قابل تقديري! از يك دشمن احمق بود و جا دارد مردم ايران و همه ملت هاي مسلمان همنوا با حضرت سجاد عليه السلام، خداي مهربان را به خاطر ارزاني داشتن اين دشمن نادان شاكر باشند، اگرچه به قول سعدي؛
«از دست و زبان كه برآيد كز عهده شكرش به درآيد»!

پرداختن به تمامي اظهارات خانم هيلاري كلينتون در دو مصاحبه پي در پي او با شبكه هاي تلويزيوني فارسي زبان انگليس و آمريكا اگرچه به نمايش گذاردن دست خالي مقامات آمريكايي در مقابله و چالش با ايران اسلامي است و اميد است صدا و سيماي كشورمان متن كامل اين دو مصاحبه را به جاي يكي از برنامه هاي «رازبقا» پخش كند! ولي اين مختصر را گنجايش آن پرحرفي نيست و از اين روي به چند نكته گفتني درباره مصاحبه هاي ياد شده بسنده مي كنيم.

3- وزير امور خارجه آمريكا، ابتدا به پشتيباني دولت آمريكا از فتنه 88 و اينكه «دولت آمريكا، در حمايت از معترضان هرچه از دستش برمي آمد انجام داده است» اشاره كرده و از ناكامي اين فتنه آمريكايي-اسرائيلي ابراز تأسف مي كند. خانم كلينتون اعتراف مي كند كه عوامل داخلي فتنه از آمريكا خواسته بودند «دولت آمريكا در حمايت از جنبش سبز(!) به گونه اي عمل كند كه عامل و حامي اصلي اين جنبش تلقي نشود». تا اينجا وزير خارجه آمريكا بي آن كه بخواهد و يا متوجه باشد كه دست به چه اعترافي زده است، يك گام بلند و سودمند به نفع جمهوري اسلامي ايران برمي دارد و برتمامي مستندات به دست آمده از فتنه 88 و اعترافات بازداشت شدگان مهر تائيد مي زند و علي رغم تبليغات گسترده رسانه هاي آمريكايي و انگليسي و اسرائيلي كه عاملان و سران فتنه 88 را بي تقصير معرفي مي كردند، خانم كلينتون از جايگاه وزير خارجه آمريكا تصريح مي كند كه فتنه گران «ستون پنجم» آمريكا در ايران اسلامي بوده اند و بديهي است كه در تمامي سيستم هاي حقوقي دنيا، «ستون پنجم»ها به اشد مجازات محكوم مي شوند.

4-خانم هيلاري كلينتون، چنانكه گويي با هووي خود «خانم مونيكا» جرّ و بحث كرده و براي او خط و نشان مي كشد در اظهاراتي سخيف و احمقانه مي گويد اگر معترضان در ايران نيز مانند مردم ليبي از آمريكا درخواست كمك كنند، دولت آمريكا به كمك آنان مي شتابد! اين تهديدهاي ناشيانه در حالي است كه اولا؛ مردم ليبي با دخالت ناتو در انقلاب اسلامي آنان به شدت مخالف بودند. ثانيا؛ آمريكا، انگليس، فرانسه، ايتاليا و اسرائيل را حاميان اصلي سرهنگ قذافي مي دانستند و در تظاهرات پيوسته خود بيشترين اعتراض ها را عليه اين چند كشور غربي كه مهره هاي اصلي «ناتو» هستند، سرداده بودند و نهايتا نيز علي رغم تلاش گسترده آمريكا و متحدانش با صراحت اعلام كردند كه خواستار برپايي يك نظام اسلامي در كشورشان هستند.

ثالثا؛ خانم كلينتون فراموش كرده است كه مردم مسلمان ايران با چه قدرت و اقتداري گروهك هاي تروريستي مسلح را به زباله دان تاريخ فرستادند، بنابراين اگر نگاه كلينتون به مردم ايران است كه مردم ايران در جريان فتنه 88، حماسه 9 دي و حضور همه ساله 22 بهمن و اخيراً در استقبال بي نظير و مثال زدني از رهبر معظم انقلاب در سفر ايشان به كرمانشاه كه در سراسر ايران اسلامي تكرارشدني است و... نفرت و انزجار عميق خود از آمريكا و متحدانش را به نمايش گذارده اند و اما، چنانچه منظور كلينتون، اصحاب اندك و كم شمار فتنه 88 است كه بايد گفت؛
«موز را زور و قوتي گر بود كمر خويش راست مي فرمود»!

5- يكي از خنده دارترين بخش از اظهارات هيلاري كلينتون، آنجاست كه درباره اتهام اخير دولت آمريكا به جمهوري اسلامي ايران، سخن مي گويد. اين بخش از سخنان خانم كلينتون به اندازه اي بي پايه و اساس است كه مجري شبكه بي بي سي با پوزش از وي، مي گويد؛ بسياري معتقدند كه اين اتهام و طرحي كه به ايران نسبت داده مي شود «پيش پا افتاده» و «مبتذل» است- مجري از اين اتهام با واژه BANAL ياد مي كند- و خانم كلينتون كه از اين سؤال به طور محسوسي عصباني شده است به ادعانامه- كيفرخواست- دادستان كل آمريكا عليه «منصور ارباب سيار» اشاره مي كند و به جاي ارائه دليل براي اثبات اين ادعا مي گويد «سپاه قدس سابقه اينگونه عمليات را دارد و اين خود دليل محكمي است بر اين كه مي تواند در توطئه قتل سفير عربستان نيز دست داشته باشد»! و هيچ نشانه اي از سوابق مورد ادعاي خويش ارائه نمي كند. خانم كلينتون كه انگار متوجه پريشان گويي خود شده است در ادامه پاسخ به سوال ياد شده مي گويد «البته اميدواريم دولت آمريكا بتواند اين اتهامات را در دادگاه ثابت كند»!

گفتني است كه طي 32 سال گذشته براي اولين بار است كه يكي از اتهامات دولت آمريكا به جمهوري اسلامي ايران نه فقط با مخالفت، بلكه با تمسخر بسياري از مقامات رسمي و رسانه هاي معروف آمريكايي روبرو مي شود. تا آنجا كه هفته نامه آمريكايي «تايم» علي رغم نزديكي اعلام شده با كاخ سفيد، اين اتهام را مضحك و با سناريوهاي تخيلي فيلم هاي هاليوودي قابل مقايسه دانسته است و «رابرت بائر» مأمور برجسته سيا در خاورميانه اظهار مي دارد: سطح كار نيروي قدس بسيار بالاتر از آن است كه چنين طرح هاي دم دستي داشته باشد و خطاب به دولتمردان آمريكايي مي گويد: «با شناختي كه من از نيروي قدس دارم، اگر تصميم بگيرد كه شما بميريد، حتما خواهيد مرد»!

هيلاري كلينتون كه فهميده است پاسخ وي به پرسش ياد شده تا چه اندازه بي پايه و سخيف بوده است در مصاحبه بعدي با VOA- در همان روز- به فكر جبران مي افتد و در پاسخ به همين سوال فقط مي گويد «ما اسناد فراواني در اختيار داريم كه در دادگاه ارائه خواهيم كرد»!

6- وزير امور خارجه آمريكا در پاسخ به اين سوال كه «شما از يكسو مي گوئيد طرفدار جدي مردم ايران هستيد و از سوي ديگر دست به تحريم هايي زده ايد كه آثار آن متوجه همين مردم است» مي گويد «آمريكا چاره اي جز انجام اين تحريم ها ندارد»! و هنگامي كه با پرسش بعدي مجري كه اشاره تلويحي به تناقض ميان ادعاي مردم دوستي آمريكا و تحريم عليه همين مردم روبرو مي شود، يك برگ ديگر به نفع جمهوري اسلامي ايران رو مي كند و بي آن كه متوجه باشد، اعتراف مي كند كه هدف اصلي از تحريم ها و اتهام تروريستي اخير به ايران، ايجاد تمايل در جمهوري اسلامي ايران به مذاكره با آمريكاست و با استيصالي كه آشكارا نشان مي دهد آمريكا تا چه اندازه از اين كه مورد تحقير ايران قرار گرفته عصباني است، ابراز اميدواري مي كند كه ايران در پي اين تحريم ها به مذاكره با آمريكا تن بدهد. به بيان ديگر، خانم كلينتون با صراحت به دست بالا و اقتدار جمهوري اسلامي ايران در چالش با آمريكا اعتراف مي كند.

اظهارات خانم كلينتون درباره انقلاب هاي اسلامي منطقه و ادعاي حمايت از آنها در حالي كه خروش مردم در تمامي تحولات اخير عليه ديكتاتورهاي دست نشانده آمريكا نظير حسني مبارك، بن علي، عبدالله صالح، پادشاه اردن، آل سعود، آل خليفه و... است نيز قبل از آن كه تعجب آور باشد خنده دار است و موارد ديگري از اين دست كه در اين وجيزه نمي گنجد و تنها مي توان از ژرفاي دل دست به دعا برداشت و از خداي مهربان، ادامه مسئوليت خانم هيلاري كلينتون در پست وزارت امور خارجه آمريكا را آرزو كرد!

7- و بالاخره، نكته درخور توجه اين كه در هيچيك از دو مصاحبه ياد شده هيچ پرسشي درباره جنبش فراگير وال استريت و دامنه گسترده آن به بيش از 1200 شهر بزرگ از 84 كشور جهان مطرح نمي شود و حال آن كه مردم آمريكا و ساير كشورهاي اروپايي مخالفت جدي خود با نظام سرمايه داري را به صراحت فرياد مي زنند و با شعار معروف «ما 99 درصديم كه تحت سلطه يك درصدي حاكمان آمريكايي و اروپايي قرار گرفته ايم» ضمن تاكيد بر غيرمردمي بودن اين حكومت ها از ادامه جنبش تا رسيدن به خواسته هاي مشروع خود سخن مي گويند و به گفته تمامي صاحبنظران اروپايي و آمريكايي جنبش وال استريت، اصلي ترين، جدي ترين و بي سابقه ترين تهديد عليه دولت هاي غربي است.

از اين روي حضور شتابزده و غيرمنتظره هيلاري كلينتون در دو شبكه مورد اشاره برخلاف ظاهر آن، نشانه استيصال آمريكا در مقابل جنبش وال استريت، احساس ضعف و شكست از خيزش هاي اسلامي منطقه و سقوط پي درپي ديكتاتورهاي دست نشانده است كه به اعتراف استراتژيست هاي معروف آمريكايي و اروپايي در تمامي اين تحولات اثرپذيري از انقلاب اسلامي ايران به وضوح ديده مي شود.

مردم در آمريكا، انگليس، ايتاليا، يونان و...خيزش خود را با حركت انقلابي مردم مصر در ميدان «التحرير» مقايسه مي كنند. در اقدام مضحك هيلاري كلينتون نبايد وحشت آمريكا و متحدانش از حج امسال و فرياد برائت از مشركين ملت هاي مسلمان را كه اين روزها به فريادي فراگير تبديل شده است، ناديده گرفت.

خراسان:چگونگي عبور سوريه از مرحله خطر

«چگونگي عبور سوريه از مرحله خطر»عنوان يادداشت روز روزنامه خراسان به قلم عليرضا رضاخواه است كه در آن مي‌خوانيد؛سوريه از جمله کشورهايي است که با موج بيداري اسلامي در کشورهاي عربي دچار نا آرامي هاي گسترده شد. البته اين ناآرامي ها با فاصله زماني و مخصوصا در پي اشتباهات دولت سوريه در عدم انجام اصلاحات به موقع و برخورد خشن با معترضين اندک اوليه به اوج خود رسيد. با اين حال نقش پر رنگ بازيگران خارجي در ناآرامي هاي اين کشور باعث شد تا تحولات دمشق در نگاه تحليل گران سياسي معنايي متفاوت به خود گيرد. از منظر ائتلاف هاي منطقه اي آن چه از آغاز سال جديد ميلادي در منطقه خاورميانه روي داد، (فرار بن علي ، کناره گيري مبارک، تضعيف رژيم هاي صالح در يمن و آل خليفه در بحرين ) را مي توان تقويت" ائتلاف مقاومت" به رهبري ايران و سوريه و تضعيف "ائتلاف سازش" يا "اعتدال عربي" به رهبري عربستان و مصر تفسير کرد. از همين رو سران آل سعود که نفوذ منطقه اي خود را با از دست دادن حسني مبارک در خطر مي ديدند بر آن شدند تا با بهره گيري از پتانسيل موجود در ميان سلفيان سوريه و حمايت جريان هاي سياسي سوري نزديک به ائتلاف 14 مارس و تشکيلات حريري و همچنين حمايت کشورهاي غربي، با ايجاد نا آرامي مذهبي و قومي در سوريه توازني جديد در ائتلاف هاي منطقه ايجاد نمايند. با اين حال با گذشت چندين ماه از نا آرامي ها در سوريه و تلاش هاي گوناگون کشورهاي غربي و نهادهاي بين المللي براي تضعيف حکومت اين کشور، تحولات روزهاي اخير نشان مي دهد سياستمداران سوريه توانسته اند با پشت سرگذاشتن مرحله خطر در مسير عبور از بحران قرار گيرند. به گونه اي که روزنامه النهار در يادداشت اخير خود در رابطه با تحولات سوريه نوشت" هم اکنون مي توان گفت که سوريه با حفظ موسسات دولتي، قواي نظامي و اطلاعاتي اش در داخل کشور توانسته از مرحله خطر عبور کند و طرحهاي ديگران در سوريه را به شکست بکشاند." همچنين روز گذشته عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست درباره سوريه تاکيد کرد:

" وضعيت حاکم در سوريه ثابت کرد که نظام سوريه همچنان قوي است." در اين يادداشت برآنيم تا با نگاهي به عملکرد حاکميت سوريه براي عبور از بحران اخير اين کشور در دو عرصه داخلي و بين المللي به ارزيابي اين اقدامات بپردازيم .

1-عرصه داخلي

در عرصه داخلي سياستمداران سوري 3 اقدام اساسي را به طور همزمان در پيش گرفتند .

الف: اصلاحات گسترده در ساختار سياسي اجتماعي سوريه که رهبري آن را شخص بشار اسد به عنوان بالاترين ضامن اجرايي اصلاحات برعهده داشت؛

از جمله اين اصلاحات مي توان به اعطاي حق شهروندي به کردهاي سوريه و اجازه فعاليت آزادانه احزاب سياسي و پايان انحصار گرايي در حزب بعث اشاره کرد. هرچند به اعتقاد بسياري از تحليل گران چنانچه اين اصلاحات زودتر اعمال مي شد سوريه هيچ گاه شاهد چنين ناآرامي هايي نبود. با اين حال انجام همين اصلاحات دير هنگام نيز نشان داد بسياري از خواسته هاي معترضين در چارچوب نظام فعلي قابل دستيابي است.

ب: ابتکار گفتگوي ملي و تلاش براي تعامل با گروه هاي معارض در داخل کشور و تاکيد بر حاکميت ملي که باعث کاهش مداخلات خارجي و همچنين افزايش چند دستگي در گروه هاي مخالف دولت گرديد؛

کشورهاي مختلفي از جمله فرانسه و ترکيه تلاش هاي متعددي را براي سامان دهي شوراي مخالفان سوري انجام دادند. با اين حال اختلافات وسيع مجموعه اي تحت عنوان "شوراي انتقالي سوريه" که از سلفيون افراطي مورد حمايت سعودي گرفته تا روشنفکران غرب گرا در آن حضور داشتند باعث شد تا هيچ گاه اين جريان کاري از پيش نبرد. از سوي ديگر آگاهي مناسب حاکمان سوريه از اختلافات اين گروه ها باعث شد تا ابتکار گفتگوي ملي بتواند برخي از جريان هاي مخالف را با نظام فعلي همسو سازد.

ج: بهره گيري از پتانسيل مردمي در کنار استفاده از اقتدار نظامي در برخورد با گروه هاي مسلح در شهرهاي حاشيه اي سوريه؛

کشورهاي غربي با استفاده از تجربه ليبي برآن بودند تا با ايجاد پايگاهي در يکي از شهرهاي سوريه مانند حمص و يا حمات براي مخالفين حکومت ،سناريو بنغازي در ليبي را اين بار در سوريه تکرار کنند . در اين سناريو ابتدا يکي از شهرهاي کشور به عنوان مرکز گروه هاي مخالف رسميت يافته سپس با انسجام گرو ه هاي معارض، با طرح احتمال قتل عام مردم درخواست مداخله خارجي مطرح مي شد. اتفاقي که با هوشياري مقامات امنيتي سوري تا کنون محقق نشده است. از سوي ديگر در روزهاي اخير شاهد حمايت گسترده و ميليوني مردم شهرهاي مختلف از حاکميت سوريه بوده ايم که باعث افزايش مشروعيت اين رژيم در داخل و خارج اين کشور شده است.

2-عرصه بين المللي

در عرصه بين المللي نيز دستگاه ديپلماسي سوريه 3 راهبرد فراگير را بکار گرفت.

الف- ايستادگي در مقابل فشارهاي بين المللي و ديپلماسي رسمي فعال؛

دستگاه ديپلماسي سوريه با وجود فشارهاي بين المللي گسترده راهبرد اصلي خود را بازي در چارچوب قواعد بين المللي با بهره گيري از پتانسيل کشورهايي چون روسيه و چين در مرحله اول و تعامل مثبت با کشورهاي داراي منافع در مرحله دوم قرار داد. در اين راهبرد حضور فعال ديپلمات هاي سوري در نشست هاي بين المللي و ارائه اسناد معتبري مبني بر مداخله مسلحانه عوامل خارجي در نا آ رامي هاي اين کشور باعث شکل گيري ائتلافي از کشورهاي حامي سوريه در منطقه و حتي در عرصه بين المللي شد.

ب: استفاده از ديپلماسي غير رسمي يا T rack 2 Diplomacy

دستگاه سياست خارجي سوريه با شناخت مناسبي که از رقباي منطقه اي و فرامنطقه اي خود و منافع ايشان در سوريه دارد با فعال نمودن ديپلماسي غير رسمي تلاش نمود تا با کاستن از فشار بين المللي برخود مداخله گران خارجي را متوجه عواقب نامطلوب هرج و مرج در اين کشور سازد. از جمله يکي از موفق ترين اقدامات سوريه در اين چارچوب سفر رهبر مسيحيان ماروني به فرانسه و دفاع تمام قد از حکومت بشار اسد و همچنين جلب حمايت واتيکان از دمشق بود.

3- تعامل مناسب با همسايگان

از آنجا که بيشتر تسليحات گروه هاي مخالف سوريه از مسير کشورهاي همسايه مانند اردن، ترکيه و لبنان به داخل اين کشور قاچاق مي شود ديپلمات هاي سوري با بهره گيري از اهرم هاي فشار ديپلماتيک و پتانسيل همپيمانان خود در کشورهاي همسايه سياست فعالي را در رابطه با همسايگان خود به کارگرفتند به گونه اي که حتي کشوري چون ترکيه با استقرار نيروهاي نظامي خود در مرزهايش با سوريه تلاش در کنترل اين مرزها و ممانعت از متشنج شدن آنها نموده است.

از همين رو است که وزيران امور خارجه عرب در آخرين نشست فوق‌العاده خود به جاي محکوميت سوريه و تکرار مسير ليبي از دولت و مخالفان سوريه خواستند که براي برون‌رفت از بحران کنوني اين کشور، هر چه زودتر مذاکرات خود را آغاز کنند .اظهارات مثبت روز گذشته رئيس کميته وزارتي عربي، از ديدار اين کميته با رئيس‌جمهوري سوريه و تلاش آمريکا براي بازگرداندن رابرت فورد سفير خود به اين کشور را مي توان نشانه هايي از عبور سوريه از مرحله خطر تفسير کرد.

جمهوري اسلامي:از اعترافات كلينتون تا ابداعات رسانه ملي

«از اعترافات كلينتون تا ابداعات رسانه ملي»عنوان سرمقاله‌ روزنامه جمهوري اسلامي است كه در آن مي‌خوانيد؛مسئولان آمريكائي هر وقت درباره جمهوري اسلامي ايران صحبت مي‌كنند به روشني نشان مي‌دهند كه ايران را نمي‌شناسند. ناتواني در شناخت مردم ايران از يكطرف و عدم درك ساختار سياسي نظام جمهوري اسلامي از طرف ديگر، دو معضل بزرگ براي مسئولان دولتي آمريكا هستند كه بعد از گذشت 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، همچنان پا برجاست.

اظهارات خانم هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا در گفتگو با بي‌بي سي كه شب پنجشنبه گذشته از تلويزيون فارسي بي‌بي سي پخش شد، نمونه روشني از عدم آشنائي مسئولان دولتي آمريكا با ملت ايران و ساختار سياسي نظام جمهوري اسلامي است. وزير امور خارجه آمريكا در اين گفتگو كه نوعي پاسخ دادن به پرسش‌هاي گردآوري شده يا طراحي شده توسط بي‌بي سي بود، درباره رابطه آمريكا با ايران گفت: "آقاي اوباما تمايل خود را براي گفتگو با رهبران ايران اعلام كرد اما ساختار ايران، گيج كننده است و معلوم نيست چه كسي تصميم مي‌گيرد".

اين سخن، هنگامي كه از وزير خارجه كشوري مثل آمريكا، كه خود را ابرقدرت مي‌داند و به چيزي كمتر از رهبري جهان قانع نيست، شنيده مي‌شود، رسوائي بزرگي است. كشوري با آنهمه امكانات اطلاعاتي و مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي چگونه نمي‌تواند با مطالعه قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به اين نتيجه برسد كه سياست‌هاي كلان كشور توسط چه كسي تعيين مي‌شود؟ و چگونه نمي‌تواند اين نكته را درك كند كه مذاكره و برقراري رابطه با آمريكا از مصاديق سياست‌هاي كلان است؟

علاوه بر اين، كشوري كه مسئولان آن ادعا مي‌كنند با ماهواره‌هاي جاسوسي خود، بر سرتاسر جهان تسلط اطلاعاتي دارند و هيچ مطلبي از چشم دستگاه‌هاي اطلاعاتي آنها مخفي نيست، چگونه از اين واقعيت روشن غافل مانده‌اند كه رهبر انقلاب اسلامي ايران بارها گفته‌اند و در ماه‌هاي اخير نيز تكرار كرده‌اند كه تا دولتمردان آمريكائي دست از خوي استكباري برندارند نبايد انتظاري براي مذاكره و رابطه با ايران داشته باشند. پيش شرط‌هاي جمهوري اسلامي ايران براي مذاكره و رابطه با آمريكا نيز از سالها قبل اعلام شده و بر كسي پوشيده نيست. با توجه به اين واقعيت‌هاي روشن، در مورد اين جمله خانم كلينتون كه گفته است: "ساختار حكومت ايران گيج كننده است و معلوم نيست چه كسي تصميم مي‌گيرد" فقط مي‌توان گفت وي كه مقام ارشد سياست خارجي آمريكاست يا از اطلاعات كافي در مورد ايران محروم است و يا فاقد قدرت تحليل مسائل است. هر كدام از اين دو احتمال درست باشد، براي كشور پرمدعائي مثل آمريكا يك رسوائي بزرگ است.

رسوائي ديگري كه خانم كلينتون در گفتگوي تلويزيوني با بي‌بي سي به بار آورده اينست كه در مورد ابهامات زيادي كه در اتهام آمريكا به ايران در مورد طرح ساختگي ترور سفير عربستان وجود دارد گفته است: "ما پاسخ همه ابهامات و سؤال‌ها را نمي‌توانيم پيدا كنيم، اما روند كاري نيروي قدس سپاه در گذشته طوري بوده كه مي‌تواند اين چنين اقداماتي را انجام داده باشد"!

مضحك‌تر از اين امكان ندارد كسي درباره چنين موضوع مهمي اظهارنظر كند. اگر اين سخن را يك شهروند ساده آمريكائي به زبان مي‌آورد، حرجي بر او نبود، ولي اتفاقاً هم شهروندان آمريكائي و هم سياسيوني مثل هنري كيسينجر و حتي روزنامه‌هاي معروف آمريكا از همان روز اول اين اتهامات را بي‌اساس دانستند و مسئولان آمريكائي را به خاطر چنين تبليغات ناشيانه‌اي به باد سرزنش و استهزاء گرفتند. وقتي وزير امور خارجه آمريكا با صراحت اعتراف مي‌كند كه مسئولان آمريكائي و دستگاه‌هاي عريض و طويل اطلاعاتي آمريكا نمي‌توانند پاسخ همه ابهامات و سؤال‌ها را پيدا كنند، چگونه چنين اتهامي را در سطح جهاني مطرح مي‌نمايند و براي جا انداختن آن، آنهمه دست و پا مي‌زنند؟ مضحك‌تر اينكه خانم كلينتون مي‌گويد: "روند كاري نيروي قدس سپاه در گذشته طوري بوده كه مي‌تواند چنين اقداماتي را انجام دهد" اين جمله، روشن‌ترين اعتراف به اين واقعيت است كه دولت آمريكا هيچ دليل و سند و مدركي براي اثبات اتهام به ايران ندارد و اين اتهام كاملاً جعلي و با انگيزه‌هاي سياسي است.

اگر خبرنگار تلويزيون بي‌بي سي از خود اختياري داشت، از خانم كلينتون مي‌پرسيد شما به عنوان وزير خارجه آمريكا با توجه به جنايات آمريكا در ويتنام، اشغال افغانستان، اشغال عراق، آنهمه جنايت در آمريكاي لاتين و جاي جاي جهان چگونه به خود اجازه مي‌دهيد اتهام ترور را به نيروي سپاه قدس نسبت بدهيد و دولت متبوع خود را ضد تروريسم جا بزنيد؟ نيروي سپاه قدس اگر عملكردي در پرونده خود داشته باشد، مقابله با تروريسم است ولي آمريكا در رأس تروريسم دولتي قرار دارد و هر جا نيز تروريسم دولتي وجود داشته باشد از آن حمايت مي‌كند كه نمونه‌اي از آن، حمايت دولت آمريكا از جنايات رژيم صهيونيستي عليه ملت مظلوم فلسطين است.

در گفتگوي خانم هيلاري كلينتون با بي‌بي سي، نكات زياد ديگري وجود دارند كه همگي رسواگر شخص وي و دولت آمريكا هستند و بايد گفت دست اندركاران بي‌بي سي نيز اگر مي‌دانستند اين خانم بي‌تجربه اينگونه به جدول مي‌زند و با اعترافات خود آبروي آمريكا و بنگاه سخن پراكني انگليس را يكجا مي‌برد هرگز ترتيب چنين گفتگوئي را باوي نمي‌دادند. يكي از اين نكات اينست كه وزير خارجه آمريكا در پاسخ به اين سؤال كه شما مثل ليبي كه از مخالفان دولت آن كشور حمايت كرديد چرا از جنبش سبز ايران حمايت نكرديد، گفت: "درخواستي از سوي رهبران اين جنبش براي اعلام حمايت آمريكا از اين جنبش دريافت نشد".

اين بخش از اعترافات وزير امورخارجه آمريكا، حاوي نكته مهمي است كه مي‌توان از آن براي طمع آمريكا جهت دخالت در امور داخلي ايران استفاده تبليغاتي خوبي كرد و در همان حال، مسئولان آمريكائي را به خاطر اينكه آنها در ايران شنونده‌اي ندارند و كسي به آنها اعتنائي نمي‌كند تحقير نمود. به ويژه آنكه همان شب يكي از افراد منتسب به جنبش سبز در پاسخ به وزير خارجه آمريكا، به تلويزيون بي‌بي سي گفت آنچه در ايران مي‌گذرد اختلافات داخلي است و ملت ما نيازي به دولت‌هاي ديگر ندارد.

رسانه ملي ما مي‌تواند و بايد از چنين فرصتي براي خنثي كردن تبليغات آمريكا و نزديك ساختن نقطه نظرها به همديگر و نشان دادن اين واقعيت كه مردم ايران به نظام جمهوري اسلامي علاقمند هستند و قدرت‌هاي خارجي به ويژه آمريكا هيچ مخاطبي در ميان اين مردم ندارند حداكثر بهره‌برداري را بعمل آورد. ولي متأسفانه رسانه ملي طي دو روز گذشته نه تنها از اين فرصت بهره‌برداري نكرد بلكه با كنار گذاشتن مطالب اصلي و چسبيدن به حواشي و حتي ضميمه كردن برداشت‌هاي نادرست به آنها، درست در جهت عكس آنچه مي‌توانست براي جامعه و در مسير سياست منطقي "جذب حداكثري و دفع حداقلي" مفيد باشد عمل كرد.

اين، از ابداعات رسانه ملي است كه به جاي تلاش براي اينكه پرطرفدار بودن نظام جمهوري اسلامي و بي‌اعتنائي همه مردم ايران به بيگانگان را به اثبات برساند، تلاش مي‌كند وانمود كند بيگانگان داراي مخاطباني در داخل كشور هستند! اين سياست تبليغاتي، قطعاً به نفع كشور و نظام نيست. ما هنگامي در سياست تبليغاتي خود موفق خواهيم بود كه از اعترافات بيگانگان براي بي‌مخاطب بودن آنها در داخل كشور و حتي در ميان مخالفان حداكثر بهره‌برداري را بعمل آوريم.

رسالت:تفاوتها- ظرفيت ها

«تفاوتها- ظرفيت ها»عنوان سرمقاله روزنامه رسالت به قلم محمد مهدي انصاري است كه در آن مي‌خوانيد؛هجدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات وخبرگزاري هاي تهران اين روزها با شور و حال خاصي در مصلي تهران درحال برگزاري است.رويداد رسانه اي وفرهنگي مهمي كه شايد گستره واهميت راهبردي آن در فضاي سياسي واجتماعي كشور بي نظير باشد.

آرامش حاكم بر فضاي تعاملي مطبوعات وخبرگزاري ها، نوآوري‌هاي جذاب در متن وحاشيه نمايشگاه ،استقبال وحضور كم نظير بازديدكنندگان از طيف هاي مختلف اجتماعي درنمايشگاه ،برگزاري برنامه هاي جانبي ونشست هاي تخصصي وعلمي با حضور اساتيد ارتباطات وروزنامه نگاري،رونمايي دهها جلد كتاب در حوزه رسانه ،ارتباطات ومطبوعات ومواردي از اين دست همه و همه باعث رونق نمايشگا هي شده كه جبران كاستي هاي سال قبل شده است .غلبه يك تفكر غلط درمواجهه با مطبوعات واهالي رسانه هر چند فقط يك سال براين حوز ه حاكم بود اما تبعات آن چنان در ذهن وفكر مطبوعاتي‌ها و روزنامه‌نگارها رسوخ كرده بود كه طراحي نمايشگاهي چون نمايشگاه امسال را الزام آوركرده  بود.

رويداد فرهنگي ورسانه‌ اي نمايشگاه مطبوعات ،زاينده بسياري از زمينه‌هاي تعالي بخش واثر بخش مطبوعات واساسا حوزه اطلاع رساني در فضاي عمومي كشور است.انتظار اين است كه معاونت امور مطبوعاتي واطلاع رساني  به عنوان متولي اصلي اين حوزه ،راهبري،هدايت وحمايت از فعاليت مطبوعات ورسانه‌هاي مكتوب ومجازي را عهده‌دار شود وبراي توسعه كيفي وتهذيب رسانه‌ها اقدامات برنامه‌ريزي شده خود را به انجام رساند.

ارتقاي سطح علمي و دانش خبرنگاران وروزنامه‌نگاران، برپايي دوره‌هاي تخصصي وآموزشي ،تقويت زيرساخت‌هاي سخت افزاري ولجستيكي مطبوعات وخبرگزاري‌ها، روزآمد سازي قانون مطبوعات باپيگيري قانون نظام جامع رسانه‌ها ،تزريق نشاط ،منطق واخلاق درفضاي كلي تكاپوهاي رسانه‌اي و مطبوعاتي،شبكه‌اي سازي مطبوعات ورسانه‌ها در پيشبرد اهداف كلان نظام اسلامي يا در مسير مواجهه با دشمني‌ها وتبليغات منفي دشمنان نظام از جمله راهبرد‌هاي بسيار حياتي وتعيين كننده براي توسعه كيفي واخلاق مداري در مطبوعات است كه معاونت مطبوعاتي مي تواند براي اين 6راهبرد سياستگذاري‌هاي خود را تدوين نمايد.

هم انديشي نخبگان رسانه وارتباطات واساتيد اين حوزه در نمايشگاه هجدهم يكي ديگر از نقاط قوت بسيار حائز اهميت دراين برنامه است كه شايد درسالهاي گذشته كمتر چنين بستري را مي‌شد در نمايشگاه فراهم يافت.به هر روي اميدواريم نظام رسانه‌اي كشور در تطابق با ضرورت‌ها وحساسيت‌هاي ساير نظام‌هاي اجتماعي كشور،به كاركردها وكار ويژه‌هاي خود در قبال ملت وحاكميت عمل كنند و به رسالت اصيل خود كه همانا «آگاهي بخشي»به جامعه است عمل نمايند.

قدس:آمریکا؛ اعتراف به تروریسم دولتی

«آمریکا؛ اعتراف به تروریسم دولتی»عنوان سرمقاله روزنامه قدس به قلم غلامرضا قلندریان است كه در آن مي‌خوانيد؛موضعگیری جنجالی برخی از نمایندگان کنگره آمریکا و نظامیان این کشور تنها چند روز پس از سناریوی تخیلی ترور سفیر عربستان که به دولت این کشور پیشنهاد کردند ترور مسؤولان و سران معینی از ایران را بخصوص در نیروی سپاه در دستور کار قرار بدهد، بیانگر سردرگمی دولتمردان کاخ سفید در سه عرصه مهم، یعنی اعتراضهای گسترده و فراگیر مردمی، انتخابات پیش رو وچگونگی برخورد با ایران است.

برنامه هسته ای ایران و رفتارهای مستقل آن که برای دیگر کشورها در خاورمیانه، جهان اسلام و حتی کشورهای جهان الگو گردیده، مقامهای آمریکایی را وادار به سناریونویسی های متعدد کرده است. جمهوری اسلامی در بسیاری از عرصه های چالش برانگیز واشنگتن، با محوریت ملتها و استقلال از نظم موجود و ظالمانه، بویژه تحولات منطقه قد علم کرده و این الگو نه تنها هزینه های سیاست خارجی آمریکا را افزایش داده، بلکه بر ناکامیهای آنها افزوده است. این موضوع سبب گردیده تا کاخ سفید در پی راه حل برخورد و یا اصلاح رفتار ایران باشد که تاکنون در این زمینه به توفیقی دست پیدا نکرده است.

سیاست ترور به عنوان یکی از ابزارهای سیاست خارجی آمریکا برای ارعاب دولتهای مخالف، ساز و کاری بوده است که دولتمردان این کشور در دستور کار قرارداده اند. در پرونده ایالات متحده در مناسبات بین المللی اقدامهای مشابه فراوانی در خصوص اتهامهای تروریستی به دیگر بازیگران غیرخودی دیده می شود. آمریکایی ها تلاش کرده اند از این رهگذر مخالفان را وادار به تسلیم و تمکین کنند. بدون شک، بسیاری از اقدامهای تروریستی که در طول تاریخ در خاورمیانه شکل گرفته، توسط نیروهای اطلاعاتی آمریکا انجام گرفته است. نقش آمریکا در ترور رفیق حریری و مشارکت با همپیمانان منطقه ای اش در زمینه های مشابه، کتمان ناپذیر است.

پیشنهاد ترور مقامهای سپاه، اثباتگر ادله ایران در مورد تروریسم دولتی آمریکاست. با این طرح از سوی سیاستمداران و چهره های شاخص نظامی در واشنگتن، مشخص گردید کاخ سفید مظهر تروریسم دولتی است. به گواه تاریخ، آمریکا حامی تروریستهایی بود که برای سرنگونی انقلاب اسلامی دست به مبارزه مسلحانه زدند و از حمایت کاخ سفید نیز برخوردار بودند. از جمله در یک حادثه، 72 نفر از نخبگان علمی و سیاسی و مسؤولان بلند پایه کشور و در حادثه ای دیگر، رئیس جمهور و نخست وزیر کشورمان را به شهادت رساندند. 18000 قربانی ترور در ایران را می توان به عنوان مصداق تروریسم دولتی از سوی مقامهای آمریکایی قلمداد کرد.

برخی از کارشناسان نظامی و امنیتی غرب بر این باورند که عملیات مخفی و خرابکاری در مقایسه با اقدامهای نظامی پر هزینه و ناموفق، جایگزین مناسبی برای پیگیری استراتژی اتاقهای فکر امنیتی واشنگتن در قبال ایران است، به گونه ای که «پاول پیلار» افسر عالی رتبه سابق سیا و استاد فعلی مطالعات امنیتی در دانشگاه «جرج تاون»، عملیات مخفی را راهکاری مناسب برای دیگر اقدامهای غیرمطمئن می داند. این تغییر رویکرد، بیانگر اعتراف به شکست در انتخاب گزینه ای است که سالها در ارتباط با دیگر کشورها از سوی آمریکا مورد آزمون قرار گرفته و نتایج مثبتی نیز از آن حاصل گردیده است، ولی در ارتباط با جمهوری اسلامی، بر ناکامی خویش در قبال اتخاذ راهبرد متفاوت اعتراف نمودند. از سوی دیگر، نباید فراموش نمود ایران تاکنون همه گزینه های محتمل برخورد را از سوی دشمنان خارجی تجربه کرده است و طرح این موضوع کشف جدید از سوی کارشناسان نظامی و سیاسی آمریکا در ارتباط با ایران نیست.

پس از شکست سناریوی هالیوودی ترور سفیر عربستان در آمریکا از سوی ایران و ناتوانی واشنگتن برای تیره کردن رابطه ایران و عربستان، سوژه جدید رسانه ای از سوی متخصصان رسانه طراحی گردید تا رسانه ها با فقر سوژه یابی مواجه نگردند و خبرها همواره از جایگاه امنیتی برخوردار شده تا حساسیتها برانگیخته شود. بویژه رویکرد ضد ایرانی نیز حتماً می باید در دستور کار باشد تا شرکای سیاسی واشنگتن در همراهی بی چون و چرا با کاخ سفید، درنگ نکنند. انتخاب مسیر متفاوت در قبال برخورد با ایران با عنایت به راهبرد آمریکا در قبال جمهوری اسلامی در سالهای اخیر، حاکی از شکست سیاست تحریم این کشور است. بر کسی پوشیده نیست، مقامهای آمریکایی امیدهای زیادی به تأثیرگذاری تحریمها بسته بودند تا از این رهگذر دولتمردان ایرانی را به تغییر رفتار وادار نمایند که با اتخاذ مشی جدید، عملاً بر شکست سیاستهای اعمالی تحریم مهر تأیید زدند. اگر چه پیشتر موضوع ناکامی در مورد تحریمها از زبان کارشناسان و مقامهای اجرایی این کشور بارها رسانه ای شده بود.

گفتنی است، ادعای مبارزه با تروریسم که آمریکا پیشتاز آن بوده است، با این برنامه مخدوش و بی اعتبار می گردد. حمله 2011 به افغانستان با هدف مبارزه با تروریسم خیالی القاعده که توانستند با ایفای نقش، نظامیان آمریکا را به دروازه های آسیای میانه برسانند، اکنون با این طرح زیر سؤال است.

 سیاست خارجی ایالات متحده مملو از این تناقض گوییهاست که سیاستمداران غربی از آن به عنوان ابزار تعقیب هدفها استفاده می نمایند. همین رویه سبب گردیده موج بیداری ملتها سراسر دنیای غرب را درنوردد و مردم اعتمادشان را به دولتمردان و حاکمیت لیبرالیسم از دست بدهند. رهبر معظم انقلاب اسلامی تیرماه امسال در پیامی به مناسبت آغاز به کار همایش «مبارزه جهانی با تروریسم» تأکید کردند: «آمریکا و انگلیس و برخی دولتهای غربی دیگر، با پرونده سیاه و محکوم کننده خود در رفتارهای تروریستی، داعیه مبارزه با تروریسم را نیز به ادعاهای گزاف خود افزوده اند.»

به نظر می رسد جمهوری اسلامی می باید از طریق نهادهای قانونی، ضمن شکایت، به سازمانهای بین المللی اقامه دعوا کند. طرح مجلس شورای اسلامی در تیرماه سال جاری مبنی بر تعقیب 26 مقام آمریکایی ناقض حقوق بشر، اقدامی در خور تحسین است، ولی پیگیریهای جدی تر می تواند دولتمردان آمریکایی را نسبت به عواقب این رفتارها آگاه نماید. از سوی دیگر، باید به این واقعیت اذعان نمود که جمهوری اسلامی تاکنون در معرض انواع راهبردهای برخورد از سوی دشمنان بویژه آمریکا قرار گرفته است، ولی مردم آگاه، ولایتمدار و شهیدپرور که همواره در مسیر حمایت از نظام اسلامی بالاترین هزینه ها را پذیرفته اند، با این تهدیدها مرعوب نخواهند شد، بلکه این پیشنهاد را می توان نتیجه بی اطلاعی آمریکا از ظرفیتهای درون جامعه اسلامی در پشتیبانی از انقلاب اسلامی، ارزیابی کرد.

آفرينش:سياست داخلي وخارجي عربستان با انتخاب وليعهد جديد

«سياست داخلي وخارجي عربستان با انتخاب وليعهد جديد»عنوان سرمقاله‌ روزنامه آفرينش به قلم علي رمضاني است كه در آن مي‌خوانيد؛هر چند لايه هاي قدرت در عربستان سعودي مدتهاست که شاهد نزاعي پنهان براي تصاحب قدرت در اين کشور است اما با بيماري طولاني وليعهد اين کشور و همچنين بيماري پادشاه عملا رقابت بر سر قدرت در اين کشور و باشگاه شاهزاد گان پير افزايش يافته است. در اين ميان دو جنا ح اصلي قدرت در اين کشور نامزد تصدي پست وليعهدي اين کشور بودند و عملا انتخاب نايف وليعهد جديد مي تواند تاثيرات و پيامدهايي چند گانه در داخل و سياست خارجي اين کشور داشته باشد .

وليعهدي که با توجه به ع

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: بامدیریت خبری بسيجي و ايثارگر 8 سال دفاع مقدس و خادم ملت ایران عبدالصمدقرائتی تاريخ: شنبه 14 آبان 1398برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

( پایگاه خبری عبدالصمد قرائتی(privacy policy) و سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی(privacy policy) ««از فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی خامنه ای دامت حفاظة »» در سخنرانی اولین روز هفته دولت در حضور ریاست جمهوری و هیئت دولت مورخه 2/6/91 (یکی از وظایف مهم پایگاه های اینترنتی تقویت وحدت ملی است ) ( پایگاه خبری عبدالصمد قرائتی(privacy policy) دارای شناسه ثبت جهانی یاهو به آدرس http://www.dnsw.info/gheraati.ir و همچنین شناسه ثبت جهانی در گوگل http://www.google.com/abuot/company http://www.webarbiter.com/fa/isaar.gheraati.irشناسه جهانی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی(privacy policy) و رتبه جهانی آن در سایت وب آرمیتر sites©google.2012.gheraati.abdolsamad@iran.ir/links/phpمعرفی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (privacy policy ) مشتمل بر ۱۵۰ سایت اینترنتی در عرصه های مختلف ۱ - فناوری ۲- موشکی ۳ - سپاهی ۴ - بسیجی ۵ - پزشکی وسلامت ۶ - قضائی ۷- مجلس ۸ - موسسات و وزارتخانه ها ۹ - دانشجویی ۱۰- موسیقی اصیل ایرانی ۱۱ - ورزش و سلامت ۱۲ - سایبری ۱۳- علمی ۱۴-ائمه معصومین (امام هادی(ع) ۱۵ - آموزشی و تحقیقات و فناوری و ...... یکصد سایت دیگر جهت تحقیقات کاربران اینترنتی در داخل و بین الملل در فضای پاک (پیوندهای اینترنتی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (privacy policy ) ) لذا از کلیه کاربران داخل و خارج از کشور که متقاضی استفاده از فضای پاک اینترنتی جهت تحقیقات خود درکلیه اوقات شبانه روز و در عرصه های مختلف فوق الذکر می باشد می توانند به آدرس ذیل مراجعه و نهایت استفاده جهت تحقیقات خود در فضای پاک اینترنت ببرند http://www.isaar.gheraati.ir http://www.gheraati.ir http://www.esarm.ir و همچنین نیز می توانند در صورت تمایل در ۲۴ ساعت شبانه روز جهت(پیشنهادات و انتقادات و راهنماییهای مثبت خود از طریق ایمیل esarmir@yahoo.com در داخل و بین الملل با سایت مذکور ارتباط برقرار و تبادل نظر نمایند. من الله توفیق مدیریت سایت ایثار و مقاومت (privacy policy ) با کمال تشکر از کلیه کاربران اینترنتی داخل و بین الملل که با این سایت در تماسند . شماره ثبت ((شناسه ملی اینترنتی)) مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی privacypolicy به شماره 3033459312613105 برای اطلاع کاربران داخلی و بین المللی میباشد. عنوان : معرفی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی privacy policy بسم الله الرحمن الرحیم مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) و مسئول پایگاه اطلاع رسانی خبری و مردمی ایثار و مقاومت کد پایگاه ۸۹۱۲ بسم الله الرحمن الرحیم با عرض ادب و احترام ، حضور کلیه کاربران داخلی و بین الملل ، که از این سایت بازدید به عمل می آورند ، به استحضار کلیه آنها می رساند ، این سایت به ثبت ستاد ساماندهی پایگاهها و سایت های ایرانی درآمده و دارای مجوز قانونی میباشد ، و تنها هدف این سایت ارتقاء فضای پاک سایبری برای استفاده کلیه کاربران اینترنتی ، داخلی و بین الملل می باشد . مایلم که با افتخار و بالندگی هر چه تمام به استحضار کلیه کاربران داخلی و بین الملل برسانم . که این سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) به ثبت و صدور شناسنامه بین الملل و جهانی به آدرس : http://www.dnsw.info/gheraati.ir درآمده است . که این نتیجه زحمات چندین ساله فعالیت سیاسی جنگ سایبری فعالان سیاسی و ایثار گری مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) می باشد . من الله توفیق این سایت جهت تمکین از فرمایشات مقام معظم رهبری جهت مبارزه فعالان بسیجی ایثار گر با جنگ نرم سایبری به سرکردگی استکبار جهانی و اسرائیل غاصب از سال ۸۷ شروع به فعالیت نموده و تا توان دارد از نظام جمهوری اسلامی ایران تا آخرین قطره خون در سنگر جنگ نرم با دشمنان دفاع خواهد نمود به حول قوه الهی کلیه حقوق این سایت ثبت شده ستاد ساماندهی کل کشور به آدرس : sites©google.2012.gheraati.abdolsamad@iran.ir/links/php برای مدیریت سایت عبدالصمد قرائتی privacy policy محفوظ می باشد . info@issar.gheraati.ir ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم من الله توفیق از کلیه خوانندگان سایت و بینندگان آن در کلیه ایام التماس دعا دارم جهت هر گونه پیشنهاد و انتقاد و پیگیری گزارشات از سوی مردم شهید پرور و شیعیان بین الملل و جهان آمادگی کامل را دارد با کمال تشکر مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی privacy policy ایمیل مدیریت سایت ایثار و مقاومت جهت دریافت پیشنهادات ، انتقادات ، راهنمایی های کاربران محترم در شبانه روز آمادگی دریافت ایمیل شما در داخل و خارج از کشور و بین املل را دارم emali: esarmir@yahoo.comhttp://www.gheraati.abdolsamad@iran.ir http://www.isaar.gheraati.ir آدرس سایت http://www.esarm.ir آدرس سایت http://www.sandp.ir/en/a/fa/isaar.gheraati.ir آدرس ایمیل مدیریت سایت : ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) emali: esarmir@yahoo.com gmail:esarmirc@gmail.com gmail:adgh.pp.iran@Gmail.com gmail:iran.gheraati@gmail.com آدرس های سرچ سایت ایثار و مقاومت در 400 موتور جستجوی گوگل و رتبه سنجی سایت مذکور و دیگر سایت ها از این طریق http://www.webarbiter.com/en/isaar.gheraati.ir http://www.webarbiter.com/fa/isaar.gheraati.ir http://www.uk.ask.com/puk http://www.wzeu.ask.com برای سرچ آدرس سایت مذکور در ایرانسل کلمه (عبدالصمد قرائتی در ایرانسل) را در گوگل سرچ نمایید ، بعدا شما سایت را مشاهده خواهید نمود تلفن : 09398548897 صندوق صوتی : 00989350001400 در ایرانسل با کمال تشکر مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی privacy policy Http://www/google.termsofservice/isaar.gheraati.ir آدرس شناسه سرچ این سایت و سایتهای رتبه بالا در گوگل به وسیله آدرس فوق الذکر Service:powerbyhttp://www.yenwoo.com/wm/searchnumber.php کاربران محترم اینترنت می توانند برای مشاهدی(شناسه بین المللی) سایت ایثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی(privacy policy ) و آمار ترافیک آپدیت شده و دیگر مشخصه های هویتی سایت.... به ادرسhttp://www.seo-analysistools.com/web/howtovanish.com مراجعه و سپس در مرورگر(analyze)سایت مذکور آدرس http://www.isaar30.ir سرچ نمایند آنگاه خودتان مشاهده نمایید. آدرس شناسه سرویس دهی (IT) در خصوص سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی به صورت (09398548897) سرچ در گوگل http://www,google.com/search?q=www.gheraati.abdolsamad%40iran.ir&btnG=search&sitesearch=&ie=uTf-8&oe=uTf-8 آدرس سرچ این سایت و سایتهای مختلف جهت بازیابی شناسه سیمیلر پیج در گوگل به وسیله ی آدرس فوق الذکر http://www.m.la.samsungapps.com/category/index.do?op=&ca=17797&m=none آدرس شناسه جهانی سایت ایثار و مقاومت به وسیله ی سرچ سامسونک موبایل در گوگل http://www.waps.samsungmobile.com/latinamerica.jsp?parm1=-true آدرس شناسه ی وب شاپ سامسونگ موبایل سرچ در گوگل http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 آدرس جدیدترین شناسه ی گیم لافت در وب شاپ سرچ در گول **************************************************************************** مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (Privacy policy)آمادگی دریافت (هر گونه پیشنهاد ، انتقاد ، راهنمایی....از طریق صندوق صوتی 00989350001400 دیتا مسیج سنتر را دارد) www.isaar30.ir آدرس ایمیل مدیریت سایت : ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) emali: esarmir@yahoo.com gmail:esarmirc@gmail.com gmail:adgh.pp.iran@Gmail.com gmail:iran.gheraati@gmail.com **************************************************************************************** [تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif] http://www.google.com/intl/en/policies/privacy/usaکالیفرنیا privacyequest@postini.com http://www.isar.gheraati.ir/link/Dump/ http://www.vitrin.irancell.ir/cgi-bin/Mobiweb/homepage/privacypolicy.cig http://www.us.m.yahoo.com/w/global/main?.intl=us&.lang=en www.esarm.ir آدرس اصلی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy ) http://www.gheraati.abdolsamad @ iran.ir شناسه سایت ایثار و مقاومت در سرور(palringo) http://www.palringo.com/en/gb/terms-and-conditions شناسه سایت ایثارو مقاومت در گوگل http://www.google.com/recaptcha/lernmore http://www.nasdaqstockranking.com/ir-biosciences-holdings-inc-irbs.html www.google.com/m?q=www.388323901.ir http://www.wikimediafoundation.org/wiki/privacy_policy&ei=kd33toinfovk_abwoon2dq&ct=np&whp=3489شناسه ثبت سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی در ویکی مدیا http://www.google.com/m/ig?sa=n http://www.google.com/gwt/x?q=policies.isaar.ir http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo/search/details/htm/ http://www.amazon.gheraati.ir ) در سرور قدرتمند آمازون و آپاچی privacy policy شناسه سرور اختصاصی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی( http://www.statscrop.com/www/esarm.ir/ http://www.fa.wikipopia.org/gheraati.ir http://www.gheraati.statmyweb.com/s/ http://www.relatedurls.com/privacy policy.com http://www.iranlinker.ir/component/search/?searchword=isaar.gheraati.ir&searchphrase=all&Itemid=888 (privacy policy)ثبت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی در بانک اطلاعاتی سایت ( ایران لینکر) و نمایش آن به صورت جهانی http://www.w3.org/comsortium/lega/privacy-sTatement-20000612#public-sTatement-20000612#public جهت سرویس دهی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (w3.org) سرور خدماتی جهانی و امتیاز بندی جهانی آن در اینترنت (privacy policy) http://www.amazon/gp/help/customer/display.html/ref=footer_privacy?ie=UTF8&no0deid=468496 (privacy policy)آی پی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (USA) در سرور اختصاصی آمازون و نمایش جهانی آن http://www.jiumang.com/alexainfo/gheraati.ir http://www.alexa.com/help/privacy سرور خدماتی و اختصاصی الکسا جهت رتبه بندی جهانی سایت ایثار و مقاومت در ترافیک سایت های بین الملل http://www.prchecker.info/cheek_page_rank.php طریقه سنجش پیج رنک سایتها و بین الملل در سرور فوق الذکر در گوگل http://www.tarjoo.ir/ads?p=www.isaar.gheraati.ir&type=web شناسه ثبت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) در موتورهای قدرتمند جستجو گر ایرانی و برای سنجش دیگر سایت ها شناسه سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی در بانک اطلاعاتی ثبت پایگاه های مجوز دار اینترنتی (ایران لینکر) http://www.w3.org/consortium/legal/privacy-statement-20000612#public http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo/details.html http://www.dnsw.info/gheraati.ir http://www.google-search.nayabkala.ir/src_ privacy_ policy.html http://www.groups.yahoo.com/group/shadine/join http://www.jiumang.com/alexainfo/geraati.ir http://www.jiumang.com/alexainfo/endadtehran.ir http://www.rank.ir/Privacy.php http://www.google.com/m/search?site=universal&q=gheraati.alexa.com http://www.code.google.com/soc/ http://www.siteanalytics.compete.com/gheraati.ir/?metric=uv لینک مستقیم تلویزیون آنلاین(پخش ۱۵ کانال دیجیتال + ۱۵کانال رادیو زنده + کلیه اماکن متبرکه )http://www.4jok.com/tv http://www.4jok.com/tv http://www.takkhal.net/tv/index.htm esarmir@yahoo.com) http://www.google.com /gwt/x?client=ms-samsung&source=m&u=http://www.isaar.gheraati.ir/&=wsi=1f93f0af4567de17&ei=hytptrslhptj1qbk37dndg&wsc=eb&ct=pg1&whp=30 شناسه گیم لافت مدیریت سایت ایثار و مقاومت (عبدالصمد قرائتی privacy policy): https://www.wapshop.gameloft.com/wifi/cc_action.php?mail=esarmir@yahoo.com&password=2570109282&card_holder=www.esarm.ir/card-number=... http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo http://www.m.samsung.com/in/news http://www.webarbiter.com/en/isaar.gheraati.ir http://www.uk.ask.com/puk http://www/google.termsofservice/isaar.gheraati.ir Service:powerby http://www.yenwoo.com/wm/searchnumber.php http://www,google.com/search?q=www.gheraati.abdolsamad%40iran.ir&btnG=search&sitesearch=&ie=uTf-8&oe=uTf-8 http://www.m.la.samsungapps.com/category/index.do?op=&ca=17797&m=none http://www.waps.samsungmobile.com/latinamerica.jsp?parm1=-true http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 http://www.pressabout.us/isaar.gheraati.ir http://www.statscrop.com/keyword-ranking-analysis/domain/osake.jpg&ei/isaar.gheraati.ir http://www.mywot.com/enssorecard/isaar.ir/feedhttp://www.d2c.infogin.com/en-gb/lnk00/=esarm.blogfa.com http://www.Privacy.microsoft.com/library/toolbar/3.0/search.aspx&ei=2YAHOO:http://www.esarm.mail.google.com/supportin http://www.mail.google.com/mail/help/intl/en/mobile.html http://www.google.com/a/help/intl/en/security/terms/new_privacy.html http://m.google.com/static/en/privacy.html gheraati.abdolsamad@gmail.com adbdolsamad.gheraati@iGoogle.com Email:www.adbdolsamad.gheraati_1966@yahoo.com www.abdolsamad.ghreaati@Gameloft.com http://www.support.microsoft.com/kb/318380/ MSN:Mobile:http:www.ent.mobile.msn.com/en-us/ post:ILktoronk:interneti:[privacyreQuest@postini.com] postin:support:portaL:http://www.president.ir/Fa/?ArtID=26889 sandoghsoti:daryaft:PAYAM:00989350001400/ Post:ilktoronkiran:gheraati.adolsamad@iran.ir#http://www.samandehi.ir/help/menunews.html#.http://www.samandehi.irmainuMenu.htm http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 http://www.pressabout.us/isaar.gheraati.ir www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabari isaar va etlaa resani moghavemat POST:ILKTORONKIRAN:gheraati.abdoLsamad@iran.ir مدیریت سایت ایثار و مقاومت و پایگاه خبری واطلاع رسانی مردمی کد پایگاه:8910http://www.mywot.com/enssorecard/isaar.ir/feed http://www.d2c.infogin.com/en-gb/lnk00/=esarm.blogfa.com http://www.Privacy.microsoft.com/library/toolbar/3.0/search.aspx&ei=2YAHOO:http://www.esarm.mail.google.com/supportin http://www.mail.google.com/mail/help/intl/en/mobile.html http://www.google.com/a/help/intl/en/security/terms/new_privacy.html http://m.google.com/static/en/privacy.html gheraati.abdolsamad@gmail.com adbdolsamad.gheraati@iGoogle.com Email:www.adbdolsamad.gheraati_1966@yahoo.com www.abdolsamad.ghreaati@Gameloft.com http://www.support.microsoft.com/kb/318380/ MSN:Mobile:http:www.ent.mobile.msn.com/en-us/ post:ILktoronk:interneti:[privacyreQuest@postini.com] postin:support:portaL:http://www.president.ir/Fa/?ArtID=26889 sandoghsoti:daryaft:PAYAM:00989350001400/ Post:ilktoronkiran:gheraati.adolsamad@iran.ir#http://www.samandehi.ir/help/menunews.html#.http://www.samandehi.irmainuMenu.htm www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat http://www.webmester.gheraati.com

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to esarm.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com