سايت ايثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی (privacy policy )

سايت ايثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی (privacy policy )

پايگاه خبري و اطلاع رساني مردمي كد:8912

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 103
بازدید ماه : 1816
بازدید کل : 131662
تعداد مطالب : 800
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



Rbiter.com”>


عنوان 124400 : واکنش مجلس به مهمانی زنان در سعدآباد + چند خبر مهم دیگر

عنوان 124400 : واکنش مجلس به مهمانی زنان در سعدآباد  + فاطمه آلیا: فیلم رقص دختران 15 ساله در کاخ سعدآباد را بدهید ببینیم؛ ما نامحرم نیستیم + اطلاعیه‌ریاست‌جمهوری درباره‌جشن‌سعدآباد  + کاهش تورم در جامعه مهمترین نتیجه انصراف از یارانه هاست

 

واکنش مجلس به مهمانی زنان در سعدآباد 

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به‌ ریاست حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با حضور 196 تن از وکلای ملت برگزار شد.

پیش از قرائت قرآن کریم محمدحسین فرهنگی منشی هیئت رئیسه دستور کار امروز مجلس را بدین شرح اعلام کرد: گزارش نایب رئیس مجلس در زمینه اقدامات مجلس شورای اسلامی در مورد اقتصاد مقاومتی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی وحقوقی درمورد طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب 1387، گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد رد طرح تعیین تکلیف دوره‌های آموزشی تربیت بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی درمورد طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی.

در ادامه آیاتی از قرآن کریم و ترجمه آن تلاوت شد؛ حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نطقی ایراد کرد.

**ابوترابی‌فرد: سپاه بازوی پرتوان انقلاب و پشتوانه قدرتمندی برای نظام است

حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور طی سخنانی در صحن علنی مجلس با اشاره به سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت سال 1357 به دست بنیان گذار عظیم‌الشان و هوشمند انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و به عنوان بازوی پرتوان انقلاب در همه عرصه‌های دفاعی، امنیتی و فرهنگی به عنوان پشتوانه قدرتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفای نقش کرد.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این رکن پر قدرت انقلاب و بازوی پرتوان نظام که در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز ایران را به نماد اقتدار و قدرت و پایگاه عظمت امت اسلامی تبدیل کرده‌اند، از برکات انقلاب اسلامی است که از اندیشه ناب برآمده از قرآن و عترت می‌جوشد و در مبانی فرهنگی و دینی ملت ایران ریشه دارد.

نایب رئیس اول مجلس افزود: امیدوارم در سایه بالندگی و افزایش اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این فرزندان سلحشور و دلیر امام خمینی(ره) و بازوان قدرتمند رهبری انقلاب اسلامی شاهد افزایش اقتدار نظام در همه عرصه‌ها به‌ویژه دفاعی، نظامی، فرهنگی و امنیتی باشیم و خدا درجات شهدای عالی قدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران را که با خون پاک خود نهال انقلاب را به شجره طیبه برومندی تبدیل کردند، با ارواح مطهر انبیا و علیا مشحور دارد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان گفت: امیدواریم جانبازان و آزادگان عزیز و سلحشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی را از سعادت دنیا و آخرت بهره مند سازد و تمامی ایثارگران و بسیج قدرتمند را در پناه امام عصر(عج) در راه انقلاب و دفاع از ارزش‌های متعالی اسلام تأیید بفرماید.

**باهنر: دولت‌ها کشور را بسیار گران و پرهزینه اداره می‌کنند

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس و رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز گزارشی را از اقدامات مجلس در خصوص راهکارهای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ارائه داد و طی سخنانی گفت: موضوع سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دربرگیرنده تمام نامگذاری‌های چند ساله اخیر توسط مقام معظم رهبری است و تمام آنها به طور فشرده در این سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تأکید و پافشاری مستمر مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد، آن هم با این حجم گسترده در سال‌های اخیر فلسفه‌ای دارد و شاید یکی از دلایل آن این است که نظام جمهوری اسلامی ایران در بعد سیاسی و اجتماعی مقوله‌ای به نام مردم سالاری دینی را مطرح کرد که این مقوله الگویی برای جهان معاصر و نسل‌های آینده شده است.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در بعد دفاعی نیز 8 سال دفاع مقدس یکی از درخشان ترین مقاطع تاریخ ایران بود و امروز اقتدار و قدرت نظامی کشور در منطقه سبب تأثیرگذاری و بازدارندگی دشمن از تصور هرگونه تجاوز شده است. بنابراین ما در بعد دفاعی نیز یک حرکت اقتداری مبتنی بر مردم سالاری را به جهان معاصر و نسل‌های آینده ارائه کرده‌ایم.

جمهوری اسلامی نتوانسته یک نظام اقتصادی موفق را عرضه کند

باهنر افزود: اما متأسفانه در ارائه یک مدل اقتصادی موفق با توجه به منابع عظیم معدنی مانند نفت و گاز و سایر معادن و همچنین با توجه به منطقه ژئوپلوتیکی که ایران در آن واقع شده و از همه مهمتر نیروی انسانی عظیمی که با اراده‌ای بزرگ و سطح هوشی بالا و علمی دارد، موفق نبوده‌ایم. ایران می‌توانسته به یک قدرت اقتصادی هم تبدیل شود، اما متأسفانه جمهوری اسلامی نتوانسته یک نظام اقتصادی موفق را عرضه کند.

وی برهمین اساس تصریح کرد: جای تأسف است که بگوییم علی رغم همه پیشرفت‌ها، رشد اقتصادی ما در سالهای 58 تا 91 به طور متوسط 3.3 درصد بوده است در حالی که ما تورم 20 درصدی و نرخ بیکاری 12.2 درصدی را تجربه کرده‌ایم که شاخص‌های خوب و با افتخاری نیست. بنابراین باید اقدامات اساسی در بهبود شاخص‌های کشور در بحث اقتصاد به وجود بیاوریم.

نایب رئیس مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: از نظر مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی یک الگوی اقتصادی بومی و علمی و برآمده از فرهنگ ایرانی و اسلامی است و باید کمترین آسیب‌پذیری را از تکانه‌های خارجی داشته باشد. همچنین اقتصاد مقاومتی مقاوم سازی اقتصاد ملی در مقابل تهدیدها و تحریم‌های خارجی که بر سر راه پیشرفت و اهداف 20 ساله کشور است. البته اقتصاد مقاومتی اقتصادی ریاضتی و جنگی نیست؛ اقتصاد مقاومتی اقتصاد مورد نیاز و موقت برای شرایط کنونی نیست. بلکه یک تدبیر بلند مدت ، یک رویکرد، جهت‌گیری و اصلاح در مقابل رفتارها و ساختارهای اقتصادی است.

اقتصاد مقاومتی هیچ نیازی به تصویب قانون جدید ندارد

وی ادامه داد: بنابراین ما نیازمند یک نگاه ساختارمند در اقتصاد هستیم همچنین در اقتصاد مقاومتی نمی توان بدون هماهنگی و همکاری با دیگر قوا علی الخصوص قوه مجریه کار مفیدی انجام داد. بنابراین در راه اندازی اقتصاد مقاومتی ما به صورت ابتدایی هیچ نیازی به تصویب قانون جدید نداریم و باید قوانین و مقررات فعلی را مورد بازنگری قرار دهیم. همچنین نیازمندیم که یک ساختار تفاهمی بین دولت و مجلس به صورت اخص و بین قوای موثر مانند قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، بخش خصوصی و ... به طور اهم برای هماهنگی رفتارها و اقدامات بوجود آوریم.

باهنر برهمین اساس تشریح کرد: البته قبل از همه اینها نیاز است که در یک سری از محافل فکری که البته بخش خصوصی و دانشگاه‌ها هم می‌توانند کمک کنند، درباره اجرای سیاست‌های قبلی یک آسیب شناسی کنیم. به عنوان نمونه موضوع کاهش وابستگی به نفت، اصلاح نظام مالی، سیاست‌‌های مشوق کارآفرینی، بهبود فضای کسب و کار و مبارزه با مفاسد اقتصادی، مقوله‌هایی هستند که سالهای گذشته مطرح شده‌اند و ما سالهاست که بر روی آنها تأکید داریم. حتی برخی از آنها مانند فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در آستانه ورود به سیزدهمین سال صدور این حکم از سوی رهبری هستیم.لذا باید یک آسیب شناسی انجام دهیم که چرا کارهایی که باید انجام می‌دادیم، به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: همچنین باید آسیب شناسی کنیم که چرا اجرای این امور بعضا با مشکل مواجه است و حتی اثر مثبتی در جامعه نداشته است. مانند همین موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی که سران قوا و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی علی رغم اینکه در جلسات متعددی از روی دلسوزی به دنبال حل مسئله هستند، اما متأسفانه می‌بینیم که آثار بیرونی آن مثبت نیست و مبارزه موفقی با مفاسد اقتصادی نشده است و هنوز بخشی از اقتصاد ملی ما درگیر فساد و رانت خواری است.

هر دولتی برسرکار آمده،حیطه امپراطوری خود را بزرگتر و تسلط خود را به اقتصاد بیشتر کرده

نایب رئیس مجلس در ادامه سخنان خود بر شناسایی لوازم اصلاحات نهادی و تأکید بر مدیریت جهادی در نظام اجرایی و اداری تأکید کرد و گفت: این موضوعات در اجرای اقتصاد مقاومتی باید به حدی باشد که این اطمینان حاصل شود که اگر خواستیم بخشی از هزینه های دولت را از منابع نفتی جدا کنیم، این رانت نفت دوباره در یک بحران دیگر وارد اقتصاد دولتی نشود و این یعنی آسیب شناسی و مصون نگه داشتن اقتصاد کشور و بودجه عمومی دولت از نیاز به هزینه کردن سرمایه ملی بخصوص نفت. البته وقتی بحث جداشدن نفت از اقتصاد دولتی را مطرح می‌کنیم، تمام ذکر و فکر ما به سمت خلق درآمدهای جدید می‌رود، اما یک طرف قضیه نیز هزینه است و باید هزینه‌های دولت کاهش یابد.

وی افزود: از سال 83 تاکنون در سیاست‌های کلی اصل 44 تأکید کرده‌ایم که دولت باید کوچک شود، اما هر دولتی که برسر کار آمده، پس از مدتی حیطه امپراطوری خود را بزرگتر و تسلط و دست اندازی خود را به اقتصاد بیشتر کرده است. بنابراین بحث بالارفتن سریع و ساختاری هزینه‌ها یکی از دلایل همین مسئله است و می‌بینیم که هزینه‌های دولت هر سال افزایش پیدا می‌کند.

باهنر  با اشاره به بودجه آموزش، سلامت و دفاع خاطرنشان کرد: این بودجه ها بودجه‌های عظیمی هستند که منابع دولتی و خزانه ملی را می‌بلعند، اما بهره وری در آنها، بهره وری درستی نیست. بنابراین در یک جمله باید بگویم ما مملکت را بسیار گران و پرهزینه اداره می‌کنیم.به‌عنوان مثال تمامی پیشرفت‌های دفاعی که نیروهای نظامی ما به آنها دست یافته‌اند، تنها با زیر 20 درصد از بودجه دفاعی کشور اتفاق افتاده و بالای 80 درصد بودجه دفاعی ما صرف حقوق بازنشستگان و پرسنل شاغل نیروهای مسلح می شود. حتی برخی معتقدند که تنها 10 درصد بودجه دفاعی صرف تقویت بنیه دفاعی می‌شود و بقیه صرف حقوق پرسنل و بازنشستگان می‌شود. بنابراین اینها اشکالاتی است که وجود دارد.

شورای گفت‌وگو در دولت دهم تعطیل شد، در دولت یازدهم تق و لق

وی با اشاره به اقدامات مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: ما تاکنون سه جلسه با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس داشتیم و قرار شد کمیسیون‌های تخصصی، مرکز پژوهش‌ها و معاونت قوانین مجلس، قوانین مهم کشور را که در راستای اقتصاد مقاومتی قابل ترجمه و تفسیر هستند، به دو تا سه گروه تقسیم کنند؛ برخی از قوانین بسیار جامع و خوب هستند، اما در اجرا معطل مانده‌اند. به عنوان مثال قانون بهبود فضای کسب و کار که در مجلس مصوب شد، هنوز اجرایی نشده است چرا که در دولت دهم اعتقادی برای اجرای آن وجود نداشت و دولت یازدهم هم آن را برای اجرا بخشنامه کرد، اما هنوز برخی از آیین نامه ‌های آن آماده نشده و به نتیجه نرسیده اند. همچنین شورای گفتگو که در اواخر دولت دهم تعطیل شده بود، در دولت یازدهم دوباره احیا شد، اما مجددا جلسات آن تق و لق شده است.

نایب رئیس مجلس افزود: بنابراین کمیسیون‌های تخصصی باید قوانینی که خوب هستند اما در اجرا معطل شده‌اند کشف و احصا کنند. البته معاونت نظارت مجلس نیز از سوی رئیس مجلس مأمور شده که به طور جدی این موضوعات را رصد کند. همچنین برخی از قوانین نیاز به اصلاح دارند و برخی از قوانین نیز مزاحم و سد راه اقتصاد مقاومتی هستند. لذا قوانین ما باید به این سه دسته تقسیم شوند تا بتوانیم برای اجرا، اصلاح یا حذف برخی از این قوانین اقدام کنیم.

خروارها قانون مصوب داریم

وی با بیان اینکه حدود 110 سال است که در کشور ما قانونگذاری می‌شود، گفت: ما خروارها قانون مصوب داریم و 110 سال است که در کشور قانونگذاری می شود. البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما بیش از سه برابر قبل از انقلاب قانون تصویب کرده‌ایم. بنابراین بسیاری از این قوانین یا نیاز به اصلاح دارند و یا قوانین مزاحمی هستند که باید از سر راه اقتصاد مقاومتی برداشته شوند.

باهنر با بیان اینکه از معاونت قوانین مجلس خواسته شده تا بحث اقتصاد مقاومتی را در تنقیح قوانین اولویت دهد، گفت: برنامه ما این است که در ابتدا قانون جدیدی تصویب نکنیم، مگر اینکه دولت و مجلس به یک نتیجه برسند که یک قطعه ای از پازل وجود ندارد و نیازمند یک قانون جدید هستند. بنابراین اصل براین است که ما فعلا مقوله تصویب را در دستور کار نداشته باشیم. همچنین در جلسه با کمیسیون‌های تخصصی قرار شد که این کارها انجام شود و ما به یک جدول و برنامه برسیم و براساس آن کار را دنبال کنیم.

وی با اشاره به جلسات مشترک دولت و مجلس گفت: ما در رابطه با همراهی و همکاری با دولت جلساتی را با آقای نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور داشته‌ایم و قرار شد روسای قوا در نخستین جلسه خود نحوه هماهنگی دو قوه مقننه و مجریه به طور اخص و همه قوا و بخش خصوصی را به طور اهم مشخص کنند.

نایب رئیس مجلس در ادامه سخنان خود گفت: مرکز پژوهش های مجلس نیز به عنوان دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در مجلس، مقرر شد عناوین قوانینی که اجرا نشده اند یا نیاز به اصلاح دارند و یا زائد و مزاحم هستند را تا پایان اردیبهشت کامل کنند تا بتوانین این عناوین را کشف و تا پایان خرداد ماه برنامه اجرایی قوه مقننه و مجریه برای سال 93 را نهایی کنیم و ببینیم که در سال 93 باید چه اقداماتی را انجام دهیم. البته باید به استقبال بودجه سال 94 هم برویم و حتما بحث اقتصاد مقاومتی باید در بودجه سال 94 سایه سنگینی داشته باشد.

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه پنجم توسعه در پایان سال 94 به پایان می‌رسد و دولت باید حداکثر تا خرداد سال 94 لایحه برنامه ششم را به مجلس بیاورد البته برخی معتقدند که این نوع برنامه نویسی نیاز نیست چون این قوانین توصیفی هستند و قوانین بودجه می تواند ما را به اهداف چشم انداز برساند. در هر حال بخشی از این سیاست‌های مورد نیاز برای اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز به خرد، مشورت، تدبیر و شجاعت دارد.

باهنر با اشاره به فعالیت‌های بنگاه های اقتصادی گفت: در حال حاضر بنگاه های صنعتی و اقتصادی با نیمی از ظرفیت خود و حتی 30 درصد از ظرفیت خود کار می‌کنند که برای فعالیت نیاز به سرمایه در گردش، موا داولیه و بازار نیاز دارند البته این مشکل در دولت قبلی بوجود نیامد و مشکل این بنگاه‌ها مربوط به دولت‌های قبلی است؛ روز گذشته یکی از بنگاه های اقتصادی را بررسی می‌کردیم و دیدیم که ظرفیت تولید آن بیشتر از کل خاورمیانه است همچنین برخی از این بنگاه ها باید شجاعانه تعطیل شوند. همچنین در جنوب کشور، جزایری داریم که بیش از سه هزار کیلومتر ساحل دارند، اما تمام استفاده ما از این آبهای آزاد حدود 20 کیلومتر است یعنی دو هزار و 800 کیلومتر از سواحل ما رها شده‌اند. اما برخی از کشورها 200 کیلومتر ساحل دارند و کل اقتصاد کشورشان را از همین دویست کیلومتر تأمین می کنند. بنابراین باید برای استفاده از این ظرفیت‌های عظیم اقدامی انجام دهیم.

فرهنگ مانند فضای تنفسی است

وی با اشاره به بحث اقتصاد و فرهنگ تأکید کرد: اقتصاد و فرهنگ یک مقوله جدا نشدنی از یکدیگر هستند و فرهنگ مانند فضای تنفسی است. لذا اگر کل فرهنگ مخدوش باشد سیاست و اقتصاد رشد نمی‌کند. لذا امیدواریم مجلس بتواند به وظایف خود عمل کند.

نایب رئیس مجلس در پایان سخنان خود گفت: رئیس مجلس علاوه براینکه مرکز پژوهش‌ها، معاونت قوانین، معاونت نظارت، و کمیسیون ویژه اصل 44 را مأمور بررسی بحث اقتصاد مقاومتی کرده اند، بنده را نیز مأمور کردند تا برای تدوین برنامه های مورد نیاز با دولت هماهنگی انجام دهم و انشاءالله بتوانیم این موضوع مهم را با همکاری دولت به پیش ببریم.

**ابوترابی‌فرد: مجلس راه را برای حل مشکلات کنونی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هموار کند

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب اول مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت پس از پایان سخنان باهنر ضمن تشکر از گزارش وی گفت: مجلس شورای اسلامی عظم جدی دارد تا با هماهنگی با سایر قوا از تمام ظرفیت خود برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی که یکی از اولویت‌های نخست نظام است، قدم بردارد .

وی اظهار امیدواری کرد: با تصمیمات نمایندگان و تلاش محمدرضا باهنر مجلس بتواند در عرصه انضباط مالی، افزایش منابع صندوق توسعه ملی، متوازن کردن دستگاه‌های اجرایی با وظایف حاکمیتی و سپردن کارهای غیر حاکمیتی به بخش غیردولتی و اجرای قوانین تصویب شده، راهی را برای حل مشکلات کنونی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هموار کند.

**تقدیر از نمایندگان زن در صحن مجلس به مناسبت روز زن

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که برای ساعاتی ریاست جلسه را برعهده داشت، پس از ارائه گزارش باهنر درباره اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با توجه به میلاد حضرت زهرای صدیقه (س) در روز یکشنبه قصد داشتیم از همکاران خانممان تقدیر و تشکری داشته باشیم.

وی ادامه داد: چون روز یکشنبه این تقدیر به عمل نیامد، قصد داریم امروز از این همکاران تقدیر کنیم. لذا از بانوان همکارمان درخواست داریم به هیئت رئیسه بیایند تا از آنها تقدیر شود.

پس از این اظهارات نمایندگان زن مجلس به جایگاه هیئت رئیسه رفتند و محمدحسن ابوترابی‌فرد با اهداء لوحی از آنها تقدیر کرد.

**پیشنهاد استخدام بازنشستگان در سازمان بازرسی کل کشور رای نیاورد

در ادامه رسیدگی به طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی در صحن علنی ادامه یافت.

در جریان بررسی ماده 3 این طرح، نادر قاضی‌پور پیشنهاد حذف آن را مطرح کرد و در ادامه نیز عباس قائد رحمت نماینده مردم دورود و ازنا آن را مغایر با اصل 75 قانون اساسی دانست که محمدحسن ابوترابی‌فرد را وارد دانست و به رای وکلای ملت گذاشت.

نمایندگان نیز با 145 رای موافق، 24 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در صحن این اخطار را وارد دانستند و بر همین اساس ماده 3 طرح مذکور حذف شد.

در ماده 3 طرح دائمی شدن اصلاح قانون تشکیل سازمان بازرسی دو تبصره وجود داشت که بر اساس یکی از آنها بازرسان سازمان بازرسی که دارای رتبه قضایی نبودند به پیشنهاد رئیس سازمان و موافقت رئیس قوه قضائیه فوق‌العاده قضایی پرداخت می‌شد.

بر اساس تبصره دیگر نیز سازمان بازرسی می‌توانست راسا از افراد بازنشسته با حداقل مدرک کارشناسی و واجد صلاحیت در امور تخصصی استفاده کند که این موارد با موافقت وکلای ملت قرار نگرفت.

**نطق 31 دقیقه‌ای ناطقان میان دستور

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه اسامی ناطقان میان دستور امروز مجلس را قرائت کرد؛ براین اساس ارسلان فتحی‌پور نماینده مردم کلیبر در مجلس، سالار مرادی نماینده مردم سنندج در مجلس، سید بهلول حسینی نماینده مردم میانه در مجلس، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس و محمد حسن‌نژاد نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناطقان امروز سخنرانی کردند.

**فتحی‌پور: اقتصاد موفق پشتیبان ارتقای فرهنگی کشور است

ارسلان فتحی‌پور نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در نطق میان دستور ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و میلاد امام خمینی (ره) اظهار داشت: در سال اقتصاد و فرهنگ روز کارگر را به تمام کارگردان تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری مسئله اقتصاد و فرهنگ جهت اهمیت یافتن در برنامه‌های دولت، مسئولان و مردم مورد تاکید قرار گرفته است و نام سال جدید را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با عنایت به جایگاه رهبری در نظام اسلامی به مدد هوش سرشار و استعداد خدادادی و تجربیات چندین ساله و همچنین اشرافیت کامل معظم له، انتخاب این نام برای سال جدید معمول و عادی نبود، بلکه کاملا اقدامی هوشمند و از سر احساس ضرورت بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طی سال‌های متمادی رهبری همیشه مقوله اقتصاد را به دولت‌های قبلی متذکر شدند، افزود: خوشبختانه در بحبوحه تشکیل دولت یازدهم، جریان‌های گوناگون فکری و سیاسی با رصد اوضاع کشور جهت تعیین شعارهای انتخاباتی و تبدیل آن به برنامه به صورت علمی به رمز و رازهای نهفته در تاکیدات رهبری پی بردند و در اوایل سال جاری معظم له با نامگذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ نقشه راه و افق پیش روی مسئولان را با ابلاغ سیاست‌های اقتصادی به صورت دقیق و جزئی ترسیم کردند.

فتحی‌پور ادامه داد: مجریان می‌دانند که فرهنگ زیرساخت و بستر یک اقتصاد موفق به شمار می‌رود و اقتصاد موفق مقوم و پشتیبان ارتقاء فرهنگی است و غافل از هر کدام شکست هر دو را موجب می‌شود. بر همین اساس کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی خود را ملزم می‌داند که با بهره‌گیری از رهنمودهای فرهنگی نمایندگان تا حد توان انتظارات رهبری را برآورده کند.

**مرادی: بیش از 72 درصد از مردم کردستان به برنامه‌های دولت تدبیر و امید آری گفتند

سالار مرادی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور طی سخنانی با بیان اینکه مردم کردستان در جریان تحقق حماسه سیاسی ملت ایران نقش موثری داشتند، اظهار داشت: بیش از 72 درصد از مردم کردستان به برنامه‌های دولت تدبیر و امید آری گفتند اما در مورد وعده‌هایی که دولت تدبیر و امید به مردم کردستان داده است، جای بحث و سوال است.

**حسینیان: بدون ولخرجی‌ها و سونا و استخر هم می‌شود برای مردم کار کرد

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی گفت: بعضی از دوستان به ما انتقاد می‌کنند که چرا در دولت سابق سکوت کرده بودیم و سخنی نمی‌گفتیم، اما اکنون در هر موردی انتقاد می‌کنیم. در پاسخ به دوستان باید بگویم که این سوال در مورد شما نیز صادق است، چرا با کوچکترین بهانه‌ای سوال و استیضاح می‌کردید و حتی در مورد اظهارنظر رئیس جمهور و وابستگان وی نیز اینطور بود.

وی افزود: شما از شخص رئیس جمهور نیز سوال می‌کردید، اما امروز در مقابل بدعت‌ها، سخنان ناسنجیده، ولخرجی‌ها و تخلف‌های قانونی سکوت کرده‌اید؟ بلکه بی‌توجه به همه اصول به توجیه آن می‌پردازید و بالاتر از آن حتی اجازه نقد نیز به دیگران نمی‌دهید و با طرح سوال هم مخالفت می‌کنید و داد و فریاد به راه می‌اندازید.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت:‌ علاوه بر این،‌این ادعا تهمتی بیش نیست. زیرا ما در هرجا که دولت قبل خلاف اصول حرکت می‌کرد انتقاد سختی می‌کردیم.

حسینیان ادامه داد: آقای رئیس جمهور شما قرار بود در مدت 100 روز تحول اساسی در اقتصاد به وجود آورید. شما قول دادید که در اقتصاد قانونی رفتار کنید. شما در تحلیل‌تان 20 درصد مشکلات اقتصادی را به تحریم‌ها ربط می‌دادید و 80 درصد آن را مربوط به بی‌برنامگی‌ها و بی‌درایتی‌ها می‌دانستید.

وی اضافه کرد: آقای رئیس جمهور، بیش از 9 ماه از مسئولیت شما می‌گذرد، در این مدت چه تحول اساسی رخ داده است؟ گرانی مایحتاج مردم ادامه دارد. کارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند و بیکاری همچنان دندان نشان می‌دهد. شما مدعی هستید که دولت تدبیر را تشکیل داده‌اید و تحریم‌ها نیز ترک برداشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس به اظهارات وزیر نفت مبنی بر فروش دو برابری نفت اشاره کرد و گفت: آقای رئیس جمهور، وزیر نفت شما مدعی است که فروش نفت دو برابر شده است. وزیر اقتصاد نیز می‌گوید که درآمدهای مالیاتی اضافه شده است. علی‌القاعده باید مشکلات اقتصادی بهبود می‌یافت، اما اولین اثر تدبیر و شکست تحریم‌ها و افزایش درآمد دولت در گرانی ارز آشکار شد.

حسینیان در همین زمینه تاکید کرد: زیرا هنوز ارزی از ارزهای بلوکه شده به حساب بانک مرکزی واریز نشده بود که دولت به بانک مرکزی دستور داد که مبلغ 4.1 میلیارد دلار را که هنوز وصول نشده بود، وصول شده تلقی کند و برای جابه‌جایی با حساب‌های قابل مصرف اقدام کند.

وی ادامه داد: بنده از دیوان محاسبات کشور تعجب می‌کنم. در دولت قبل یک میلیارد دلار که دادستان دیوان محاسبات کشور آن را تکذیب کرد، از پشت همین تریبون اعلام کرد و اکنون این تخلف آشکار مالی که جز تورم به دنبال ندارد را به صورت سری اعلام می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: برادرم ظاهرا کلید چوبی را به قفل آهنی می‌زنید و یا کلید را وارونه می‌چرخانید.

حسینیان در ادامه اظهار داشت: آقای رئیس جمهور قرار بود هم چرخ زندگی مردم و هم سانتریفیوژ‌ها بچرخد. البته چرخ زندگی می‌چرخد، اما نه بهتر از قبل بلکه بدتر و یا لااقل مطابق گذشته می‌چرخد، اما آنچه لنگ لنگان می‌چرخد و منتظر فرمان توقف است، سانتریفیوژ است و آنچه که کمتر می‌چرخد لبنیات و مایحتاج اولیه زندگی مردم بر سر سفره مستضعفان است.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور، قرار بود پاسپورت ایرانی در خارج از کشور محترم شمرده شود اما اکنون به خاطر کوتاه آمدن‌ها، حتی پاسپورت سیاسی مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز از احترام افتاده است و آمریکایی‌ها گستاخانه و برخلاف قوانین بین‌المللی، نماینده دولت را نیز در مقر سازمان ملل راه نمی‌دهند که این یک بی‌احترامی بی‌سابقه است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه تاکید کرد: آقای رئیس  جمهور، قرار بود کرامت مردم ایران حفظ شود. پرداخت یارانه‌ها را گداپروری می‌نامیدید اما برای گرفتن یک سبد مردم را در صف قرار دادید و دوباره آنها را به ثبت‌نام مجدد یارانه مورد منت قرار دادید و اعلام کردید که حساب‌های آنها را سرک می‌کشید. آیا بهتر نیست به جای سختگیری بر مردم، جلوی ولخرجی‌ها را بگیرید. بی‌ سونا و استخر نیز می‌شود برای مردم کار کرد.

حسینیان اضافه کرد: آنچه بیش از هر چیز موجب نگرانی بنده شده است، دخالت همسران و خانواده‌های مسئولین در امور کشور و بیت‌المال است. همسر رئیس جمهور اگر می‌خواهد جشن بگیرد، در خانه خود که هم بزرگ و هم جادار است جشن بگیرد. در مسجد و حسینیه جشن بگیرد نه در کاخ‌های متعلق به ملت. فاطمه زهرا(س) دارای شئونی است و با آواز و رقص و امثال اینها تناسب ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بدعتی نگذارید که خدای ناخواسته دوباره علیضرت‌ها به این کشور بازگردند. البته در یکی از دولت‌های سابق تلاش شد که والاحضرت‌ها دوباره ظهور کنند اما ملت در پای صندوق رای پاسخ این بدعت‌ها را محکم داد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: جشن هنر شیراز از ابتدا با هرزه‌گی آغاز نشد. در این جشن قرار بود موسیقی سنتی ایران احیاء شود اما سر از ناکجاآباد درآورد. بنده از رئیس جمهور می‌خواهم که جلوی این بدعت‌ها را بگیرد و اجازه ندهد که همسرانشان با استفاده از اماکن دولتی بار دیگر سنت‌های جاهلی و رژیم شاهنشاهی را احیاء کنند.

حسینیان خاطرنشان کرد: این فریاد امام علی(ع) است که در رواق تاریخ می‌پیچد که می‌فرمایند کجا رفتند آنهایی که سنت‌ ستمکاران پیشین را احیا کردند.

**طراح استفساریه‌ای درباره بیمه درمانی ایثارگران از دستورکار مجلس خارج شد

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح استفساریه بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 1393 کل کشور را مورد بررسی قرار دادند. این طرح استفساریه به امضای 18 نماینده مجلس رسیده و تأکید دارد که ایثارگران دستگاه‌های اجرایی مجاز به استفاده از خدمات بیمه درمانی دستگاه‌های اجرایی خود هستند.

براساس بند ج تبصره 16 قنون بودجه سال 1393 دولت مکلف شده بود 100 درصد هزینه‌های درمانی مربوط به ایثارگران بازنشسته و شاغل در دستگاه‌های اجرایی و افراد تحت تکفل آن‌ها اعم از خدمات درمان و بیمه تکمیلی را توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت کند.

همچنین براساس این بند، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور مکلف شده بود اعتبار مورد نیاز را از سرجمع دستگاه‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی کسر و به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص دهد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه مجتبی رحماندوست به عنوان طراح این طرح طی سخنانی گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند خدمات بیمه‌ای پایه ایثارگران و جانبازان را ارائه دهند اما با گذشت یک ماه از قانون بودجه سال 93 هنوز دستگاه‌های اجرایی حداقل خدمات را هم به جانبازان ارائه نداده‌اند.

علی لاریجانی رئیس مجلس هم طی سخنانی این طرح استفساریه را مغایر با بند ج تبصره 16 برشمرد و معتقد بود این بند تفسیر قانون نیست بلکه تصویب یک قانون جدید است و نمی‌تواند در قالب یک طرح استفساریه مطرح شود.

وی طی سخنانی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: قبلا قانون اینگونه بود که ایثارگران می‌توانستند یا از خدمات بنیاد شهید و یا از خدمات دستگاه‌های خود استفاده کنند اما در بررسی بودجه سال 93 برخی از دوستان نماینده گفتند که دستگاه‌های اجرایی خدمات تخصصی مورد نیاز ایثارگران را ارائه نمی‌دهند بنابراین در بودجه امسال بند ج تبصره 16 تغییر کرد و مقرر شد صد درصد خدمات بیمه‌ای و درمانی ایثارگران از سوی بنیاد شهید ارائه شود و معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور نیز این سهم بودجه را از بودجه دستگاه‌های اجرایی کسر کرده و به بنیاد شهید دهد.

رئیس مجلس ادامه داد: وقتی قرار است که بودجه این کار از دستگاه‌های اجرایی کسر شود و بنیاد شهید داده شود دیگر بودجه‌ای برای خدمات درمانی ایثارگران در دستگاه‌ها باقی نمی‌ماند بنابراین این استفساریه درست نیست. چرا که در واقع با این استفساریه قانون تغییر می‌کند.

لاریجانی برهمین اساس تأکید کرد این طرح تفسیر قانون نیست بلکه تغییر قانون است بنابراین اگر می‌خواهید قانون بودجه را که تنها چند ماه از تصویب آن گذشته مجددا تغییر دهید باید طرح جدید بیاورید. بنابراین این طرح از دستور کار خارج می‌شود و اگر طراحان آن براین موضوع اصرار دارند می‌توانند طرح جدید بیاورند.

**ماده مربوط به اختیارات قضایی سازمان بازرسی به کمیسیون حقوقی مجلس ارجاع شد

پس از آن نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور را مورد بررسی قرار دادند.

بهارستان نشینان در بررسی ماده 4 این طرح که براساس ان یک تبصره به ماده 5 قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی الحاق می‌شد، اخطار حمیدرضا طباطبایی نائینی نماینده مردم نائین در مجلس را وارد دانستند و این ماده را به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع دادند.

براساس این ماده و در صورت تصویب نهایی، مقرر می‌شد که بازرس قضایی پس از تکمیل تحقیقات و در صورت وجود دلایل و مدارک کافی بر توجه اتهام، اقدامات قانونی لازم را معمول و در محدوده آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری عقیده خود را مبنی بر مجرمیت به ریاست سازمان یا مقام مأذون از سوی وی اعلام می‌کند تا در صورت موافقت آنان، پرونده برای صدور کیفرخواست به دادستان مربوط ارسال می‌شود.

همچنین دادستان در صورت پذیرش قرار مجرمیت، کیفرخواست را صادر و پرونده را به دادگاه صالحه ارجاع می‌کند. دادگاه مرجوع الیه باید خارج از نوبت به موضوع رسیدگی کند، دادستان و رئیس دادگاه می‌توانند تکمیل تحقیقات را از سازمان بازرسی کل کشور درخواست نماید.

در جریان بررسی این ماده حمیدرضا طباطبایی نائینی طی اخطاری اظهار داشت: در این ماده اختیار قضایی به سازمان بازرسی داده می‌شود، در حالی که در قانون مقام معقیب از مقام متحقیق تفکیک شده و مقام متعقیب پست دادستان است اما ما می‌خواهیم در این ماده مقام تعقیب را به مقام متحقیق بدهیم و این خلاف قانون است.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز با وارد دانستن این اخطار گفت: بازرسی یک کار توصیفی است و این ماده اختیارات قضایی به سازمان بازرسی می‌دهد که خلاف قانون اساسی است.

پس از آن رئیس مجلس این اخطار را به رأی نمایندگان گذاشت که بهارستان نشینان نیز با 158 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس این اخطار را وارد دانستند بنابراین لاریجانی این ماده را برای بررسی بیشتر به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع داد.

**گزارش‌های سازمان بازرسی در مراجع قضایی ظرف 3 ماه بررسی می‌شود

در ادامه ماده دیگری از طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور را مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

براساس این مصوبه مجلس مقرر شد گزارش‌های سازمان بازرسی در مراجع قضایی و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، انضباطی و انتظامی، خارج از نوبت و حداکثر ظرف سه ماه مورد رسیدگی قرار گیرد. چنانچه رسیدگی به پرونده‌ها بیش از مدت معین نیاز به وقت داشته باشد، مراجع مذکور باید جهات و دلایل آن را در پرونده درج و تصریح نمایند.

همچنین مصوب شد آرای صادره مراجع قضایی با درخواست سازمان بازرسی کل کشور و موافقت دادستان ذی‌ربط و آرای صادره هیئت‌های رسیدگی بهتخلفات اداری، انضباطی و انتظامی با درخواست سازمان مذکور در مراکز ذی‌صلاح ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر بوده و این رسیدگی نیز خارج از نوبت خواهد بود.

براساس تبصره این ماده مصوب شد هرگاه بازرس دارای پایه قضایی ضمن بازرسی در حدود مقررات قانونی به حکمی برخورد کند که آن را خلاف بین شرع یا قانون تشخیص دهد، گزارش مستدل آن را از طریق رئیس سازمان برای رئیس قوه قضاییه ارسال می‌کند تا رئیس قوه طبق قانون اقدام لازم را به عمل آورد.

وکلای ملت این ماده را با 149 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

**تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان

پیش از پایان جلسه علنی نمایندگان مجلس تذکرات شفاهی خود به مسئولان اجرایی کشور را مطرح کردند.

فرج‌الله عارفی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور اظهار داشت: در جنوب کرمان سالیانه 6 میلیون تن محصول یعنی 50 درصد تولید می‌شود اما مسئولان هیچ برنامه‌ای برای صادرات این محصولات ندارند و هیچ درآمدی از این طریق برای مردم حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته با حمایت مسئولان و صادرات محصولات کشاورزان به حداقل درآمد خود رسیدند. آقای رئیس جمهور؛ کاری نکنید که مردم نسبت به سیاست‌های شما بی‌اعتماد شوند لذا درخواست می‌کنم با تشکیل کارگروهی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار کرمان و سفرای کشورهای دیگر زمینه صادرات برای سال آینده فراهم شود.

نماینده مردم جیرفت همچنین خواستار اختصاص یارانه صادرات از دولت شد.

**کمیته‌ای برای پیگیری اجرای مصوبات سفر رهبری به کرمانشاه تشکیل شود

در ادامه حیدری طیب نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه اظهار داشت:  مصوبات سفر رهبری به کرمانشاه بر اساس اصول کارشناسی و ضروریات مصوب شد اما دولت در اجرای مصوبات سفر رهبری تعلل کرده است.

وی ادامه داد: از دولت می‌خواهم که کمیته ویژه‌ای را با حضور یک وزیر هیئت دولت، یک نفر از مجمع نمایندگان و استاندار برای پیگیری مصوبات مقام معظم رهبری تشکیل دهد.

نماینده مردم جیرفت با اشاره به مبادلات مرزی ایران با عراق گفت: مبادلات مرزی ما با کشور عراق 10 برابر بیشتر از مبادلات با کشورهای آمریکای لاتین است اما توجهی به مبادلات مرزی نمی‌شود لذا درخواست فراهم‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه را دارم.

وی در پایان با اشاره به حضور عناصر ضد انقلاب، تکفیری و جاسوس‌ها در کشور عراق خاطر نشان کرد: از وزرای اطلاعات و کشور درخواست می‌کنم که جهت ایجاد زیرساخت کنترلی در مرز اقدام کنند تا هرگونه حادثه‌ای در داخل کشور جلوگیری شود. همچنین به وزیر اقتصاد تذکر می‌دهم که رویکرد قانونی در زمینه دریافت ارزش افزوده وجود ندارد.

**دولت می‌خواهد عدم موفقیت خود در کاهش یارانه‌بگیران را به گردن صدا و سیما بیندازد

روح‌الله عباسپور نماینده بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها در کاهش یارانه‌بگیران با راهی که پی گرفت، موفق نشد و متاسفانه به دنبال این است که عدم موفقیت خود را به گردن صدا و سیما بیندازد. البته عملکرد صدا و سیما خوب بود و وزیر ارتباطات هم از حسن عملکرد این سازمان تشکر کرد.

وی ادامه داد: دولت به دلیل بی‌تدبیری‌های خود نتوانست افراد را قانع کند؛ دولتی که قیمت حامل‌های انرژی را افزایش می‌دهد، چه انتظاری از مردم برای انصراف از یارانه دارد.

نماینده بوئین‌زهرا در خصوص سیاست خارجی دولت افزود: این موضوع تا کی باید ادامه یابد؛ ما در ژنو آنچه که توافق کردیم به آن عمل کردیم اما متاسفانه برای توافق نهایی جای چانه‌زنی نگذاشتیم و نتیجه آن این شد که بعد از توافقنامه 6 ماهه مجددا 3 بار تحریم شدیم.

عباسپور گفت: برای اولین بار از تاریخ تاسیس سازمان ملل به سفیر جمهوری اسلامی ویزا ندادند. همچنین توافق کردیم 100 میلیارد دلار سرمایه‌مان به کشور بازگردد اما نمی‌دانستیم که نه تنها بازپس گرفته نشده بلکه 5 میلیارد سرمایه بنیاد علوی در آمریکا مسدود و تصرف می‌شود.

**گاهی مسئولانی که باید از سپاه دفاع کنند نیش و کنایه می‌زنند

در ادامه حجت‌الاسلام مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی طی سخنانی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه گفت:‌ امروز شاهد هستیم که افراد و گروه‌هایی از داخل همنوا با دشمنان خارجی به نهاد مقدس سپاه حمله می‌کنند و گاهی نیش یا کنایه‌هایی از مسئولانی می‌شنویم که خودشان مسئولیت پشتیبانی از این نهاد را دارند.

عباسپور گفت: کارنامه سپاه در این مدت نمایشگر تجربه یک ملت است یعنی اعماق هویت و شخصیت ملت را می‌توان در این کارنامه مشاهده کرد چرا که سپاه با ایمان و عقیده وارد میدان شد.

اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از مشکلات تهران و البرز ترافیک تهران - شمال و کرج به تهران است و این مشکل زمانی حل می‌شود که مشکل اتوبان همت حل شود.

وی ادامه داد: برای نظام جمهوری اسلامی خجالت‌آور است که هنوز فاز اول اتوبان تهران - شمال به اتمام نرسیده است. امیدواریم فاز اول اجرایی این اتوبان که 70 تا 80 درصد آن به اتمام رسیده هر چه سریعتر تکمیل شود.

نماینده مردم کرج در تذکری به وزیر صنعت خواستار پرداخت حق و حقوق بازرسان ستاد مبارزه با گرانفروشی شد.

اکبریان همچنین با اشاره به سخنان روز گذشته نعمت‌زاده وزیر صنعت در مجلس خاطر نشان کرد: آقای نعمت‌زاده دیروز اعلام کرد که موانع صنعت برداشته شده است اما چطور موانع را برداشتند که در دولت فعلی 6 درصد کاهش صادرات داشتیم.

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر کشور اظهار داشت: کردستان 25 درصد رشد بیکاری دارد و بسیاری از جوانان برای امرار معاش به مرزها پناه می‌برند و توسط نیروهای پلیس دستگیر می‌شوند. این موضوع به چالش جدی تبدیل شده لذا خواستار ساماندهی وضعیت مرزها هستیم.

**پورابراهیمی: وزیر اقتصاد در مورد تصمیمات مربوط به افزایش سود سپرده‌های بانکی واکنش نشان دهد

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر اقتصاد در خصوص وضعیت بازار سرمایه کشور اظهار داشت: اقداماتی که در عرصه اقتصادی صورت می‌گیرد با روح سرمایه‌داری در کشور مغایر است.

وی ادامه داد: اخیرا تصمیماتی در مورد نرخ بهره‌ بانکی و سود سپرده بانکی اتخاذ شده است. افزایش نرخ سود سپرده بانکی به معنای افزایش هزینه منابع مالی برای بنگاه‌های اقتصادی است که به شدت آثار منفی بر عملکرد شرکت‌های بورسی در کشور دارد و در شرایط رکودی تیر خلاص را به تولید کشور می‌زند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: از وزیر اقتصاد درخواست می‌کنم که در خصوص تصمیمات مربوط به افزایش سود سپرده بانکی واکنش نشان دهد و تصمیم بگیرد چرا که در دولت هر زمان که بانک مرکزی بخواهد اقدامی انجام دهد، وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای بورس می‌تواند دفاع کند.

پورابراهیمی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها گفت: افزایش حامل‌های انرژی باعث افزایش بهای تمام شده شرکت‌های بورسی خواهد شد و سیاست وزارت صنعت، بر اساس ستاد تنظیم بازار، حفظ قیمت‌هایی است که عملا حاشیه سود شرکت‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی افزود: این سیاست‌های دوگانه نمی‌تواند موضوع اقتصاد کشور را حل کند؛ بخش عظیمی از منابع سرمایه در این روزها از بازار سرمایه خارج شده و به شبکه دلالی در ارز رفته است لذا از وزیر اقتصاد درخواست می‌کنیم که تصمیم صریحی در این زمینه بگیرد و در دولت نسبت به اقداماتی که باعث شرایط خاص می‌شود، کاری انجام دهد.

**تذکرات کتبی نمایندگان

در ادامه تذکرات کتبی نمایندگان توسط ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت شد. برای مشاهده متن این تذکرات اینجا کلیک کنید.

**پایان جلسه علنی/جلسه بعدی فردا

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خاتمه یافت و وی زمان نشست علنی بعدی را سه‌شنبه فردا 3 اردیبهشت ساعت 8 صبح اعلام کرد.

********************************************************************************

فاطمه آلیا: فیلم رقص دختران 15 ساله در کاخ سعدآباد را بدهید ببینیم؛ ما نامحرم نیستیم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: بامدیریت خبری بسيجي و ايثارگر 8 سال دفاع مقدس و خادم ملت ایران عبدالصمدقرائتی تاريخ: پنج شنبه 11 ارديبهشت 1398برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

( پایگاه خبری عبدالصمد قرائتی(privacy policy) و سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی(privacy policy) ««از فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی خامنه ای دامت حفاظة »» در سخنرانی اولین روز هفته دولت در حضور ریاست جمهوری و هیئت دولت مورخه 2/6/91 (یکی از وظایف مهم پایگاه های اینترنتی تقویت وحدت ملی است ) ( پایگاه خبری عبدالصمد قرائتی(privacy policy) دارای شناسه ثبت جهانی یاهو به آدرس http://www.dnsw.info/gheraati.ir و همچنین شناسه ثبت جهانی در گوگل http://www.google.com/abuot/company http://www.webarbiter.com/fa/isaar.gheraati.irشناسه جهانی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی(privacy policy) و رتبه جهانی آن در سایت وب آرمیتر sites©google.2012.gheraati.abdolsamad@iran.ir/links/phpمعرفی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (privacy policy ) مشتمل بر ۱۵۰ سایت اینترنتی در عرصه های مختلف ۱ - فناوری ۲- موشکی ۳ - سپاهی ۴ - بسیجی ۵ - پزشکی وسلامت ۶ - قضائی ۷- مجلس ۸ - موسسات و وزارتخانه ها ۹ - دانشجویی ۱۰- موسیقی اصیل ایرانی ۱۱ - ورزش و سلامت ۱۲ - سایبری ۱۳- علمی ۱۴-ائمه معصومین (امام هادی(ع) ۱۵ - آموزشی و تحقیقات و فناوری و ...... یکصد سایت دیگر جهت تحقیقات کاربران اینترنتی در داخل و بین الملل در فضای پاک (پیوندهای اینترنتی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (privacy policy ) ) لذا از کلیه کاربران داخل و خارج از کشور که متقاضی استفاده از فضای پاک اینترنتی جهت تحقیقات خود درکلیه اوقات شبانه روز و در عرصه های مختلف فوق الذکر می باشد می توانند به آدرس ذیل مراجعه و نهایت استفاده جهت تحقیقات خود در فضای پاک اینترنت ببرند http://www.isaar.gheraati.ir http://www.gheraati.ir http://www.esarm.ir و همچنین نیز می توانند در صورت تمایل در ۲۴ ساعت شبانه روز جهت(پیشنهادات و انتقادات و راهنماییهای مثبت خود از طریق ایمیل esarmir@yahoo.com در داخل و بین الملل با سایت مذکور ارتباط برقرار و تبادل نظر نمایند. من الله توفیق مدیریت سایت ایثار و مقاومت (privacy policy ) با کمال تشکر از کلیه کاربران اینترنتی داخل و بین الملل که با این سایت در تماسند . شماره ثبت ((شناسه ملی اینترنتی)) مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی privacypolicy به شماره 3033459312613105 برای اطلاع کاربران داخلی و بین المللی میباشد. عنوان : معرفی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی privacy policy بسم الله الرحمن الرحیم مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) و مسئول پایگاه اطلاع رسانی خبری و مردمی ایثار و مقاومت کد پایگاه ۸۹۱۲ بسم الله الرحمن الرحیم با عرض ادب و احترام ، حضور کلیه کاربران داخلی و بین الملل ، که از این سایت بازدید به عمل می آورند ، به استحضار کلیه آنها می رساند ، این سایت به ثبت ستاد ساماندهی پایگاهها و سایت های ایرانی درآمده و دارای مجوز قانونی میباشد ، و تنها هدف این سایت ارتقاء فضای پاک سایبری برای استفاده کلیه کاربران اینترنتی ، داخلی و بین الملل می باشد . مایلم که با افتخار و بالندگی هر چه تمام به استحضار کلیه کاربران داخلی و بین الملل برسانم . که این سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) به ثبت و صدور شناسنامه بین الملل و جهانی به آدرس : http://www.dnsw.info/gheraati.ir درآمده است . که این نتیجه زحمات چندین ساله فعالیت سیاسی جنگ سایبری فعالان سیاسی و ایثار گری مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) می باشد . من الله توفیق این سایت جهت تمکین از فرمایشات مقام معظم رهبری جهت مبارزه فعالان بسیجی ایثار گر با جنگ نرم سایبری به سرکردگی استکبار جهانی و اسرائیل غاصب از سال ۸۷ شروع به فعالیت نموده و تا توان دارد از نظام جمهوری اسلامی ایران تا آخرین قطره خون در سنگر جنگ نرم با دشمنان دفاع خواهد نمود به حول قوه الهی کلیه حقوق این سایت ثبت شده ستاد ساماندهی کل کشور به آدرس : sites©google.2012.gheraati.abdolsamad@iran.ir/links/php برای مدیریت سایت عبدالصمد قرائتی privacy policy محفوظ می باشد . info@issar.gheraati.ir ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم من الله توفیق از کلیه خوانندگان سایت و بینندگان آن در کلیه ایام التماس دعا دارم جهت هر گونه پیشنهاد و انتقاد و پیگیری گزارشات از سوی مردم شهید پرور و شیعیان بین الملل و جهان آمادگی کامل را دارد با کمال تشکر مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی privacy policy ایمیل مدیریت سایت ایثار و مقاومت جهت دریافت پیشنهادات ، انتقادات ، راهنمایی های کاربران محترم در شبانه روز آمادگی دریافت ایمیل شما در داخل و خارج از کشور و بین املل را دارم emali: esarmir@yahoo.comhttp://www.gheraati.abdolsamad@iran.ir http://www.isaar.gheraati.ir آدرس سایت http://www.esarm.ir آدرس سایت http://www.sandp.ir/en/a/fa/isaar.gheraati.ir آدرس ایمیل مدیریت سایت : ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) emali: esarmir@yahoo.com gmail:esarmirc@gmail.com gmail:adgh.pp.iran@Gmail.com gmail:iran.gheraati@gmail.com آدرس های سرچ سایت ایثار و مقاومت در 400 موتور جستجوی گوگل و رتبه سنجی سایت مذکور و دیگر سایت ها از این طریق http://www.webarbiter.com/en/isaar.gheraati.ir http://www.webarbiter.com/fa/isaar.gheraati.ir http://www.uk.ask.com/puk http://www.wzeu.ask.com برای سرچ آدرس سایت مذکور در ایرانسل کلمه (عبدالصمد قرائتی در ایرانسل) را در گوگل سرچ نمایید ، بعدا شما سایت را مشاهده خواهید نمود تلفن : 09398548897 صندوق صوتی : 00989350001400 در ایرانسل با کمال تشکر مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی privacy policy Http://www/google.termsofservice/isaar.gheraati.ir آدرس شناسه سرچ این سایت و سایتهای رتبه بالا در گوگل به وسیله آدرس فوق الذکر Service:powerbyhttp://www.yenwoo.com/wm/searchnumber.php کاربران محترم اینترنت می توانند برای مشاهدی(شناسه بین المللی) سایت ایثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی(privacy policy ) و آمار ترافیک آپدیت شده و دیگر مشخصه های هویتی سایت.... به ادرسhttp://www.seo-analysistools.com/web/howtovanish.com مراجعه و سپس در مرورگر(analyze)سایت مذکور آدرس http://www.isaar30.ir سرچ نمایند آنگاه خودتان مشاهده نمایید. آدرس شناسه سرویس دهی (IT) در خصوص سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی به صورت (09398548897) سرچ در گوگل http://www,google.com/search?q=www.gheraati.abdolsamad%40iran.ir&btnG=search&sitesearch=&ie=uTf-8&oe=uTf-8 آدرس سرچ این سایت و سایتهای مختلف جهت بازیابی شناسه سیمیلر پیج در گوگل به وسیله ی آدرس فوق الذکر http://www.m.la.samsungapps.com/category/index.do?op=&ca=17797&m=none آدرس شناسه جهانی سایت ایثار و مقاومت به وسیله ی سرچ سامسونک موبایل در گوگل http://www.waps.samsungmobile.com/latinamerica.jsp?parm1=-true آدرس شناسه ی وب شاپ سامسونگ موبایل سرچ در گوگل http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 آدرس جدیدترین شناسه ی گیم لافت در وب شاپ سرچ در گول **************************************************************************** مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (Privacy policy)آمادگی دریافت (هر گونه پیشنهاد ، انتقاد ، راهنمایی....از طریق صندوق صوتی 00989350001400 دیتا مسیج سنتر را دارد) www.isaar30.ir آدرس ایمیل مدیریت سایت : ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) emali: esarmir@yahoo.com gmail:esarmirc@gmail.com gmail:adgh.pp.iran@Gmail.com gmail:iran.gheraati@gmail.com **************************************************************************************** [تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif] http://www.google.com/intl/en/policies/privacy/usaکالیفرنیا privacyequest@postini.com http://www.isar.gheraati.ir/link/Dump/ http://www.vitrin.irancell.ir/cgi-bin/Mobiweb/homepage/privacypolicy.cig http://www.us.m.yahoo.com/w/global/main?.intl=us&.lang=en www.esarm.ir آدرس اصلی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy ) http://www.gheraati.abdolsamad @ iran.ir شناسه سایت ایثار و مقاومت در سرور(palringo) http://www.palringo.com/en/gb/terms-and-conditions شناسه سایت ایثارو مقاومت در گوگل http://www.google.com/recaptcha/lernmore http://www.nasdaqstockranking.com/ir-biosciences-holdings-inc-irbs.html www.google.com/m?q=www.388323901.ir http://www.wikimediafoundation.org/wiki/privacy_policy&ei=kd33toinfovk_abwoon2dq&ct=np&whp=3489شناسه ثبت سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی در ویکی مدیا http://www.google.com/m/ig?sa=n http://www.google.com/gwt/x?q=policies.isaar.ir http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo/search/details/htm/ http://www.amazon.gheraati.ir ) در سرور قدرتمند آمازون و آپاچی privacy policy شناسه سرور اختصاصی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی( http://www.statscrop.com/www/esarm.ir/ http://www.fa.wikipopia.org/gheraati.ir http://www.gheraati.statmyweb.com/s/ http://www.relatedurls.com/privacy policy.com http://www.iranlinker.ir/component/search/?searchword=isaar.gheraati.ir&searchphrase=all&Itemid=888 (privacy policy)ثبت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی در بانک اطلاعاتی سایت ( ایران لینکر) و نمایش آن به صورت جهانی http://www.w3.org/comsortium/lega/privacy-sTatement-20000612#public-sTatement-20000612#public جهت سرویس دهی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (w3.org) سرور خدماتی جهانی و امتیاز بندی جهانی آن در اینترنت (privacy policy) http://www.amazon/gp/help/customer/display.html/ref=footer_privacy?ie=UTF8&no0deid=468496 (privacy policy)آی پی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (USA) در سرور اختصاصی آمازون و نمایش جهانی آن http://www.jiumang.com/alexainfo/gheraati.ir http://www.alexa.com/help/privacy سرور خدماتی و اختصاصی الکسا جهت رتبه بندی جهانی سایت ایثار و مقاومت در ترافیک سایت های بین الملل http://www.prchecker.info/cheek_page_rank.php طریقه سنجش پیج رنک سایتها و بین الملل در سرور فوق الذکر در گوگل http://www.tarjoo.ir/ads?p=www.isaar.gheraati.ir&type=web شناسه ثبت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) در موتورهای قدرتمند جستجو گر ایرانی و برای سنجش دیگر سایت ها شناسه سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی در بانک اطلاعاتی ثبت پایگاه های مجوز دار اینترنتی (ایران لینکر) http://www.w3.org/consortium/legal/privacy-statement-20000612#public http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo/details.html http://www.dnsw.info/gheraati.ir http://www.google-search.nayabkala.ir/src_ privacy_ policy.html http://www.groups.yahoo.com/group/shadine/join http://www.jiumang.com/alexainfo/geraati.ir http://www.jiumang.com/alexainfo/endadtehran.ir http://www.rank.ir/Privacy.php http://www.google.com/m/search?site=universal&q=gheraati.alexa.com http://www.code.google.com/soc/ http://www.siteanalytics.compete.com/gheraati.ir/?metric=uv لینک مستقیم تلویزیون آنلاین(پخش ۱۵ کانال دیجیتال + ۱۵کانال رادیو زنده + کلیه اماکن متبرکه )http://www.4jok.com/tv http://www.4jok.com/tv http://www.takkhal.net/tv/index.htm esarmir@yahoo.com) http://www.google.com /gwt/x?client=ms-samsung&source=m&u=http://www.isaar.gheraati.ir/&=wsi=1f93f0af4567de17&ei=hytptrslhptj1qbk37dndg&wsc=eb&ct=pg1&whp=30 شناسه گیم لافت مدیریت سایت ایثار و مقاومت (عبدالصمد قرائتی privacy policy): https://www.wapshop.gameloft.com/wifi/cc_action.php?mail=esarmir@yahoo.com&password=2570109282&card_holder=www.esarm.ir/card-number=... http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo http://www.m.samsung.com/in/news http://www.webarbiter.com/en/isaar.gheraati.ir http://www.uk.ask.com/puk http://www/google.termsofservice/isaar.gheraati.ir Service:powerby http://www.yenwoo.com/wm/searchnumber.php http://www,google.com/search?q=www.gheraati.abdolsamad%40iran.ir&btnG=search&sitesearch=&ie=uTf-8&oe=uTf-8 http://www.m.la.samsungapps.com/category/index.do?op=&ca=17797&m=none http://www.waps.samsungmobile.com/latinamerica.jsp?parm1=-true http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 http://www.pressabout.us/isaar.gheraati.ir http://www.statscrop.com/keyword-ranking-analysis/domain/osake.jpg&ei/isaar.gheraati.ir http://www.mywot.com/enssorecard/isaar.ir/feedhttp://www.d2c.infogin.com/en-gb/lnk00/=esarm.blogfa.com http://www.Privacy.microsoft.com/library/toolbar/3.0/search.aspx&ei=2YAHOO:http://www.esarm.mail.google.com/supportin http://www.mail.google.com/mail/help/intl/en/mobile.html http://www.google.com/a/help/intl/en/security/terms/new_privacy.html http://m.google.com/static/en/privacy.html gheraati.abdolsamad@gmail.com adbdolsamad.gheraati@iGoogle.com Email:www.adbdolsamad.gheraati_1966@yahoo.com www.abdolsamad.ghreaati@Gameloft.com http://www.support.microsoft.com/kb/318380/ MSN:Mobile:http:www.ent.mobile.msn.com/en-us/ post:ILktoronk:interneti:[privacyreQuest@postini.com] postin:support:portaL:http://www.president.ir/Fa/?ArtID=26889 sandoghsoti:daryaft:PAYAM:00989350001400/ Post:ilktoronkiran:gheraati.adolsamad@iran.ir#http://www.samandehi.ir/help/menunews.html#.http://www.samandehi.irmainuMenu.htm http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 http://www.pressabout.us/isaar.gheraati.ir www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabari isaar va etlaa resani moghavemat POST:ILKTORONKIRAN:gheraati.abdoLsamad@iran.ir مدیریت سایت ایثار و مقاومت و پایگاه خبری واطلاع رسانی مردمی کد پایگاه:8910http://www.mywot.com/enssorecard/isaar.ir/feed http://www.d2c.infogin.com/en-gb/lnk00/=esarm.blogfa.com http://www.Privacy.microsoft.com/library/toolbar/3.0/search.aspx&ei=2YAHOO:http://www.esarm.mail.google.com/supportin http://www.mail.google.com/mail/help/intl/en/mobile.html http://www.google.com/a/help/intl/en/security/terms/new_privacy.html http://m.google.com/static/en/privacy.html gheraati.abdolsamad@gmail.com adbdolsamad.gheraati@iGoogle.com Email:www.adbdolsamad.gheraati_1966@yahoo.com www.abdolsamad.ghreaati@Gameloft.com http://www.support.microsoft.com/kb/318380/ MSN:Mobile:http:www.ent.mobile.msn.com/en-us/ post:ILktoronk:interneti:[privacyreQuest@postini.com] postin:support:portaL:http://www.president.ir/Fa/?ArtID=26889 sandoghsoti:daryaft:PAYAM:00989350001400/ Post:ilktoronkiran:gheraati.adolsamad@iran.ir#http://www.samandehi.ir/help/menunews.html#.http://www.samandehi.irmainuMenu.htm www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat http://www.webmester.gheraati.com

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to esarm.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com