سايت ايثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی (privacy policy )

سايت ايثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی (privacy policy )

پايگاه خبري و اطلاع رساني مردمي كد:8912

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 90
بازدید ماه : 325
بازدید کل : 131993
تعداد مطالب : 800
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



Rbiter.com”>


عنوان 130100:تلاش غرب برای تناقض نمایی فرهنگ روزمره مردم و فرهنگ رسمی در ایران+چند خبر مهم دیگر
عنوان 130100:تلاش غرب برای تناقض نمایی فرهنگ روزمره مردم و فرهنگ رسمی در ایران+چند عکس دیدنی از مذاکرات هسته ای و توافق ایران و5+1 در رسانه های جهان+مصطفی جان يادت هميشه زنده ، و راهت پاينده+تصاویر شهدای هسته ای+در لوله گذاری زیر دریا قدرت اول منطقه هستیم +بررسی دو طرح مهم درباره رزمندگان و ایثارگران درمجلس+معاون سابق اشتغال وزارت کار در گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم خبر داد
 
 

عکاسی فشن در قلب بازارهای تهران!
الیزابت تیریوت، ناشر این مجله صریحا هدف این پرونده را نشان دادن تضادهای «فرهنگ روزمره و فرهنگ رسمی» در ایران بیان می‌کند و در این رابطه می‌گوید:«این بخش ویژه، شامل کارهای گروه طراحی زریر است که توسط عکاس شجاع و به شکلی باورنکردنی بااستعداد، “افرا پورداد” عکاسی شده و به دنیا، نمایی از پشت پرده‌ای آهنین را ارایه می‌دهد و در عین حال به شما این اجازه را می‌دهد تا تضاد‌ها و فرهنگ روزمره ایران را ببینید. ما افتخار می‌کنیم که اولین مجله‌ای هستیم که دست به چنین کاری زده است.»
پررنگ کردن هنر و فرهنگ زیرزمینی در ایران که بیشتر هم محدود به مناطق بالای شهر تهران می‌شود و قالب کردن آن به عنوان فرهنگ اصلی مردم ایران که «زیر پوست شهر» جریان دارد، یکی از خط‏های اصلی رسانه‌های غربی و موازی با آن رسانه‌های شبه‌روشنفکران وطنی در حوزه فرهنگ و هنر است.
به گزارش علیرضااحسانی نیا از پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار به نقل از رجانیوز، در همین زمینه اخیرا مجله جهانی مُد FSHN که مقر اصلی آن در سان‌فرانسیسکوی آمریکا است، برای رسمیت دادن به «مدلینگ و فشن» در ایران برای اولین بار بخش ویژه خود را به عکس‌ مُدل‌هایی از داخل ایران اختصاص داده است.

 
الیزابت تیریوت، ناشر این مجله صریحا هدف این پرونده را نشان دادن تضادهای «فرهنگ روزمره و فرهنگ رسمی» در ایران بیان می‌کند و در این رابطه می‌گوید:«این بخش ویژه، شامل کارهای گروه طراحی زریر است که توسط عکاس شجاع و به شکلی باورنکردنی بااستعداد، "افرا پورداد” عکاسی شده و به دنیا، نمایی از پشت پرده‌ای آهنین را ارایه می‌دهد و در عین حال به شما این اجازه را می‌دهد تا تضاد‌ها و فرهنگ روزمره ایران را ببینید. ما افتخار می‌کنیم که اولین مجله‌ای هستیم که دست به چنین کاری زده است.»
 
 
این بخش ویژه که «تغییر چهره تهران»(Tehran Face-Off) نامگذاری شده است، در بازار تجریش تهران، و خانه‌ی مشهور منوچهری در کاشان عکس‌برداری شده و در تهیه‌ی آن، تیمی ده نفره شامل عکاس، مدل، طراح، آرایش‌گرها، دستیاران، و کسانی که مراقب اوضاع بودند، نقش داشتند.
سایت مجله مد نیز با انتشار این عکس‌ها به این نکته اشاره کرده است که «هدف این مجموعه عکس این است تا تضادهای موجود درون جامعه امروز ایران را نشان دهد. این‌که چگونه نسلی که دهه‌ی بیست خود را سپری می‌کند، در حال عقب زدن مرزهای سنت چند صد ساله است.»
 
 
به هر حال آلبوم عکس «تغییر چهره تهران» نمونه‌ایست از تلاش‌های رسانه‌های غرب و جریان داخلی آن‌ها برای پررنگ نشان دادن فرهنگ جاری مردم ایران و فرهنگ رسمی ترویج‌شده توسط حکومت، البومی که در آن دختری که از پشتوانه وجود تیمی 10 نفره از گریمور و نورپرداز و عکاس و ... بهره می‌برد می‌خواهد تا در بازی رنگ‌ها و لعاب‌ها خود را نمونه‌ای از فرهنگ غالب ایران و ایرانیان نشان دهد.
اما فارغ از تلاش‌های غرب و شبه‌روشنفکران وطنی سوال اساسی که در این بین مطرح می‌شود این است که عموما انجام هر گونه پروژه عکاسی و یا فیلمبرداری حتی برای واحدهای خبری نیازمند صدور مجوز لازم مبادی مربوطه است. آیا طبق همین قاعده این گروه نیز مجوز عکس‌برداری فشن در دل بازار تجریش را داشته است؟ و اگر نداشته است بر چه مبنایی اکثر گروه‌هایی مستندساز و عکس‌بردار داخلی برای هرگونه تصویربرداری و عکس‌برداری در سطح شهر به مشکل برمی‌خورند و نیاز به مجوز دارند اما گروه‌های خارجی و حتی گروه‌های زیرزمینی داخلی به راحتی اقدام به هرگونه تصویربرداری و عکس‌برداری در سطح شهر می‌کنند؟(رجانیوز از مخاطبان خود بابت انتشار این تصاویر عذرخواهی می‏کند)
 
 
 
 
*******************************************************************************





 تیم مذاکره کننده ایران



عکسی که از باراک اوباما در حال گفتگوی تلفنی با تیم مذاکره کننده هسته ای در ژنو


















*********************************************************************************

اينجا تهران است...انتهای ميدان كتابی،خيابان گل نبی...چهارشنبه، 21 دی 1390...ساعت: 8:30 صبح

اينجا همان تهران است...جمعه، 23 دی 1390...ساعت: 14:54

مصطفی جان يادت هميشه زنده ، و راهت پاينده

*******************************************************************************

تصاویر شهدای هسته ای

 برای مشاهده اندازه واقعی شهدای هسته ای کلیک کنید

********************************************************************************




در لوله گذاری زیر دریا قدرت اول منطقه هستیم

وزیر نفت از خرید 2 میلیون تن ورق از خارج از کشور برای تبدیل آنها به لوله توسط پیمانکاران داخلی خبر داد و گفت:در سال ۷۶ ما یک متر نمی‌توانستیم در دریا لوله گذاری کنیم، ولی الآن قدرت اول منطقه در لوله گذاری در خلیج فارس هستیم.

بیژن نامدار زنگنه در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 27 خرداد) مجلس شورای اسلامی که برای پاسخگویی به سوالات مشترک نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب حاضر شده بود، گفت: این سوال یک بار دیگر سال 91 و در صحن مطرح شده بود و وزیر نفت وقت به آن پاسخ داده بود.

 

وزیر نفت کابینه یازدهم افزود: من در پاسخی که روز یکشنبه گذشته در صحن علنی تقدیم نمایندگان کردم تعهد خود و وزارت نفت را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از ساخت و تولید داخل قاطعاً و مصراً اعلام کردم و سابقه کاری من هم در وزارتخانه‌هایی که بودم حکایت از این دارد که همیشه از تولید داخلی نهایت حمایت را داشته‌ام و برای ارتقای فناوری ملی و ایجاد ظرفیت‌های ساخت داخل حداکثر تلاش خود را کرده‌ام.

 

وی افزود: بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در دوره‌‌های وزارت قبلی بنده در وزارتخانه نفت، تدوین و عملیاتی شده است، بیان‌کننده این موضوع است که من همیشه از تولید داخلی حمایت کامل را داشته‌ام.

 

زنگنه گفت: اگر سوال این دو نماینده مربوط به عملکرد بنده در 10 ماه گذشته باشد حتما در توضیح سوالات خود مطرح خواهند کرد که چه کالاهایی در دوره وزارت بنده از خارج خریداری شده در حالی که امکان ساخت آن در داخل وجود داشته است تا بنده توضیحات لازم را ارائه کنم.

 

زنگنه ادامه داد:من بارها تعهد خود را برای توسعه و پیشرفت فناوری ملی و استفاده از ظرفیت های داخلی اعلام کردم ود ر اینجا لازم است که موفقیت های کشور در زمینه پیشرفت صنعت داخل اشاره کنم.

 

وزیر نفت افزود: در سال 76 و زمان اولین قرارداد شرکت پارس جنوبی با شرکت توتال تنها 30 درصد از ساخت داخل را می‌توانستیم داشته باشیم که در میانه سال 84 این رقم به 60 درصد رسید و در حال حاضر می‌توان گفت که 70 درصد از عملیات ساخت داخل را برعهده داریم که این یک موفقیت است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر قدرت اول در لوله گذاری در خلیج فارس از آن ایران است و در حفاری در دنیا به ظرفیت های خوبی دست پیدا کردیم و همچنین در ساخت تجهیزات و برج های سنگین مورد نیاز پتروشیمی پیشرفت های بسیاری را بدست آوردیم اما این موضوع به آن معنی نیست که همه نیازهای صنعت نفت از داخل تامین می‌شود.

 

زنگنه افزود: در حال حاضر بسیاری از اقلام نظیر کمپرسورها و الکترو موتورها در آینده نزدیک در ایران تامین می‌شود و برای اینکه بتوانیم مشکلات را حل کنیم باید از شرکت های پیمانکاری عمومی حمایت کنیم.

 

وزیر نفت گفت: در ساخت داخل باید به دو موضوع کیفیت و رقابت توجه کرد در حال حاضر 2 میلیون ورق خریداری شده که باید تبدیل به لوله شود و نباید تولید داخل با رانت به سمت جلو حرکت کند. از این رو ما از ساخت داخل در همه چیز حمایت می‌کنیم اما باید به این نکته اشاره کرد که در مواردی ناچار به واردات هستیم.

*******************************************************************

 

بررسی دو طرح مهم درباره رزمندگان و ایثارگران درمجلس

 

 

دئتع7ه76عغف

 

نماینده ایثارگر مجلس از بررسی و تصویب برخی از مواد طرح تطبیق امتیاز ایثارگری در کمیسیون اجتماعی وتهیه استفساریه گنجاندن رزمندگان درزمره ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید خبر داد.

“مجتبی رحماندوست” عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: براساس این طرح، انواع ایثارگری مربوط به شهیدان، جانبازانو آزادگان همه از یک جنس و با یک ضریب واحد مشترک در نظر گرفته خواهد شد.

وی توضیح داد: در صورت تصویب این طرح در صحن علنی مجلس، دیگر موردی به اسم جانباز چند درصد و آزاده چند ماه اسارت وجود نخواهد داشت بلکه مبنا، محاسبه ایثارگری براساس امتیازها خواهد بود.

رحماندوست، بدون اشاره به جزئیات این طرح که با نام طرح ایثارگری در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است، تصویب آن را گام بلند دیگری در جهت برطرف کردن مشکلات این عزیزان عنوان کرد.

این نماینده ایثارگر مجلس با اشاره به دید مثبت نمایندگان مجلس در مورد ایثارگران تاکید کرد: آنهایی که از بیرون مصوبات مجلس را دنبال می کنند بر این باورند که در قانون برنامه و بودجه سال ۹۲، نسبت به ایثارگران یک نگاه جدید در حال شکل گیری است که امیدوارکننده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی، همچنین از بررسی طرح “جامع نظام خدمات ایثارگران” در کمیسیون اجتماعی و تصویب یکی از مفاد آن خبر داد و افزود: در مورد رزمندگان، در این روزها یک کار جدیدی انجام شد و آن بررسی جامع خدمت رسانی ایثارگران مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام در کمیسیون اجتماعی مجلس است.

مجتبی رحماندوست نماینده جانباز مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این طرح که پس از ۷ سال به ما برگشت داده شد، دارای ۱۴ ماده است و امیدواریم در آینده نزدیک به صحن علنی مجلس ارجاع داده شود.

رحماندوست با اشاره به تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور در صحن مجلس تاکید کرد: طرحی با ۴۰ امضا برای تهیه استفساریه در مورد ایثارگران در اصلاحیه لایحه بودجه تهیه شده است که هدف از آن مدنظر قرار دادن رزمندگان جزو جامعه هدف بنیاد شهید است.

این نماینده تاکید کرد: در دوماده از مواد قانون برنامه و بودجه در سال ۹۲ در بند ب ۶۵ و ماده ۴۵ آن جایی که از ایثارگران نام برده شده است،در نظر داریم که با تهیه استفساریه این موضوع را عنوان کنیم که منظور از ایثارگران، جامعه هدف بنیاد شهید است که رزمندگان هم جزو آن هستند.

رحماندوست یادآور شد: بر مبنای قانون بنیاد شهید، جامعه هدف متشکل از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان است و رزمندگان را در برنمی گیرد، اما ما تلاش می کنیم با این استفساریه این مشکل را برطرف کنیم.

******************************************************************************

علی اکبر لبافی معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه معاون سابق اشتغال وزارت کار در گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم خبر داد

تورم فارغ‌التحصیلان بیکار در سال ۹۳

خبرگزاری تسنیم: معاون سابق توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بازار کار در سال ۹۳ با تورم فارغ التحصیلان بیکار روبه‌رو خواهد شد، گفت: حدود ۵۰هزار بنگاه‌ اقتصادی در کشور وجود دارد که با ظرفیت زیر۵۰درصد کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نرخ بیکاری یکی از موضوعاتی است که همواره منتقدان از آن به عنوان یکی از معضل‌ها و مشکلات دولت‌ها نام‌ برده‌اند. اینکه نرخ بیکاری عمومی کشور اکنون بر چه عددی استوار است مورد بحث نیست.  هرچند نرخ بیکاری عمومی کشور قابل چشم‌پوشی‌ نیست، اما نکته تامل‌برانگیز نرخ بیکاری، آمار مربوط به جوانان تحصیلکرده‌ بیکار است.
این مسئله زمانی تاسف‌آور می‌شود که بدانیم در بین بیکاران کشور، قشر جوان بیشترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده‌اند. سال‌هاست دولت‌ها وعده‌های فراوانی در حوزه اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی در تمام حوزه‌ها از جمله صنعتی، کشاورزی، خدماتی و ... داده و می‌دهند، اما در عمل میزان اشتغالزایی با اهداف اعلام شده توسط آنها (دولت‌ها) فاصله‌ای بسیار معنادار دارد. دولت یازدهم کمی پس از روی کار آمدن تمام آمار اشتغالزایی دولت قبلی را زیر سئوال برد و وعده‌هایی در حوزه فراهم سازی اشتغال و ایجاد شغل داده است. اما آیا سال 93 دولت تدبیر و امید می‌تواند به آنچه وعده داده عمل کند؟ 

معاون سابق توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پیش‌بینی وضعیت بیکاری در سال 93 می گوید: بازار کار از تعامل بازارهای اقتصادی و مالی شکل می‌گیرد، در صورتی که وضعیت این بازارها مطلوب باشد اشتغال نیز توسعه می‌یابد.
علی‌اکبر لبافی با انتقاد از سیستم آموزشی ایران و مقایسه آن با کشور ژاپن می‌افزاید:« در ژاپن به دانش‌آموزان ابتدایی ویژگی‌ها، مزیت‌ها و تهدیدهای کشورشان به‌عنوان مباحث درسی گوشزد می‌شود و فرهنگ کار کردن را در ذهن کودکان از همان ابتدا نهادینه می‌کنند، اما در ایران به‌جای بیان چنین مسائلی «بابا آب داد، بابا نان داد» تدریس می‌شود.» مشروح گفت‌وگوی خبرگزاری تسنیم با لبافی در ادامه می‌آید؛

تسنیم: وضعیت اشتغال در سال 93 را چطور ارزیابی‌می‌کنید؟

لبافی: بازار کار حاصل تعامل بازار‌های اقتصادی و مالی است. درصورتی که وضعیت بازارهای اقتصادی و خدمات کالا در سال جاری بهبود یابد، شاهد رونق خوبی در بازار کار خواهیم بود. اما به‌طور کلی توسعه اشتغال نیازمند داشتن یک برنامه است و دولت‌ها همواره هنگام شروع کار خود یک برنامه برای اشتغال ارائه می کنند.

تسنیم: این درست که دولت‌ها برنامه‌هایی را برای حوزه اشتغال ارائه می‌کنند، اما در عمل اتفاق خاصی روی نمی‌دهد، به‌نطر شما مهم‌ترین چالشی که موجب عدم توفیق دولت‌ها در این حوزه می‌شود، چیست؟

لبافی:در حال حاضر با چند چالش مختلف در حوزه اشتغال مواجه هستیم. اولین نکته این است که متاسفانه در دولت فعلی برنامه عملیاتی در راستای توسعه اشتغال ارائه نشده است. وزارتخانه‌هایی که متولی تولید اشتغال هستند جای مرکز آمار را گرفته‌اند، یعنی به جای تدوین برنامه گزارش آماری ارائه می‌کنند و مرکز آمار که متولی ارائه آمار و اطلاعات است کمتر در این فضا حضور می‌یابد.
از مهمترین مسائل در حوزه  اشتغال وجود 50 درصد جویندگان کار تحصیلکرده در کشور است. متاسفانه امروزه دانشگاه‌های ما به جای تربیت کارآفرین کارجو تربیت می‌کنند.

بر اساس آمارهای به دست آمده از بین 100 فرصت شغلی در زمینه کشاورزی تنها 15 فرصت شغلی ماهیت جذب فرصت فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد. در بخش صنعت نیز ماهیت فرصت‌های شغلی در قالب جابه‌جایی یا فرصت‌های جدید به گونه‌ای است که می‌تواند 15 درصد فارغ  التحصیلان را جذب کند همچنین در بخش خدمات نیز تنها 20 درصد فارغ التحیلان جذب می‌شوند. اما واقعیت این است که از میان 50 درصد جذب نیرو فارغ التحصیل تنها 15 درصد مشغول می شوند و 35 درصد از فارغ التحصیلان در بازار کار سرگردان می مانند.

تسنیم: با این تفاسیر بازار کار سال 93 را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

لبافی: بازار کار در سال 93 با تورم فارغ التحصیلان بیکار روبرو خواهد شد، چرا که بسیاری از فرصت‌های شغلی خالی امکان جذب ندارد. به عبارت دیگر یا نیروی کار مورد نیاز برای برخی از شغل‌ها وجود ندارد یا این‌که بنگاه‌های اقتصادی با کسب مجوز از وزارت تعاون ترجیح می‌دهند نیروی اتباع خارجی را جذب کنند. متاسفانه  در کشور آموزش‌های لازم برای اینکه فرد با مهارت بالا وارد جامعه شود وجود ندارد.

از سوی دیگر اسراف در سرمایه گذاری یکی دیگر از معضلات بخش اشتغال کشور است. حدود 50هزار بنگاه‌ اقتصادی در کشور وجود دارد که با ظرفیت زیر 50درصد کار می کنند و هزاران  پروژه نیمه تمام رها شده، این به معنی واقعی اسراف است چرا که مسئولان برای ساماندهی آن هیچگاه همت نمی‌کنند.

تسنیم: چرا این اتفاق روی داده است؟

لبافی: واقعیت این است  که بسیاری از سرمایه گذاری قبل تا کنون اتفاق افتاده است اسراف در سرمایه گذاری است. یعنی ما در شرایط موجود باید بر اساس نیاز کار کنیم. در کشورهای توسعه یافته یک بنگاه اقتصادی در طول شبانه روز 19.5 ساعت کار مفید دارد یعنی با استفاده از سرمایه گذاری ایجاد شده، 19.5 ساعت فعالیت می کنند. به دنبال این موضوع  بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال نیز برایشان ایجاد می‌شود. اما در کشور ما این عدد به صورت تقریبی 5.30 ساعت در 6روز هفته  با ظرفیت کمتر از 60 تا 70 درصد بنگاه‌ها است. این نشان دهنده این است که بنگاه‌های ما از امکانات موجود به خوبی استفاده نمی‌کنند. اسراف در سرمایه این است که  بدون نیاز سنجی به اینکه به چه کارهایی نیاز داریم بنگاه ایجاد می‌کنیم. به طور مثال بارها پیش آمده کارخانه‌ای با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت بوده است که بدون نیاز سنجی کارخانه‌ای دیگر را در کنار آن ایجاد کرده‌ایم این باعث شده است که فعالیت آن کارخانه به 15 درصد کاهش یابد و به طور واقعی هیچ کدام از دو کارخانه عملکرد خوبی در زمینه تولید نداشته باشند.

تسنیم: از دیگر مسائل درحوزه اشتغال چیست؟

لبافی: یکی دیگر از چالش برانگیز ترین مسائل در این حوزه پروژه های عمرانی هستند. پروژه‌های عمرانی که چندسالی شروع شده و حالا یا به دلایلی نیمه‌کاره باقی مانده‌اند یا دیگر توجیه اقتصادی ندارند وغیرفعال است. اکنون تعداد زیادی از این واحدها با 40 تا 70 درصد ظرفیت باقی مانده و باید برای آنها فکر اساسی شود. از طرف دیگر سرعت گردش پول نیز برای تولیدکننده چالش‌هایی ایجاد می‌کند. در حال حاضر یک تولیدکننده از زمانی که مواد اولیه را وارد می‌کند تا وقتی این مواد اولیه به محصول و پول تبدیل می‌شود، حداقل یک سال زمان می‌برد. اما تولیدکننده باید پول ساخت و دستمزد و... هم پرداخت کند. استاندارد گردش پول در دنیا 3 تا 6 ماه است که زمان بالای بازگشت پول در کشور ما موجب شده تا نیاز به نقدینگی نیز افزایش یابد که تامین آن برای تولیدکننده دشوار است.

تسنیم: رابطه بانک مرکزی و دولت چه تاثیری بر وضعیت تولید و رونق اشتغال دارد؟

لبافی: بانک مرکزی بخشنامه‌های خود را ابلاغ می‌کند اما بانک‌ها به آن عمل نمی‌کنند. یعنی اگر بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی به نمایندگی از بانک‌ها و در راستای ارتباط با دولت ابلاغ می‌شود باید در کشور کارآیی داشته باشد در غیر این صورت شیرازه کار بهم می‌‌خورد. بعد از رابطه بانک‌ها با فعالان اقتصادی و رابطه بانک‌ها با بانک مرکزی، مشکل بین نظام بانکی و تولیدکننده‌ها سومین مشکل است. بدهی‌های دولت به بانک مرکزی، تامین ارز، تامین ریال و مسائلی از این دست به این موضوع دامن می‌زند. سیستم بانکی کشور همسو با سیاست‌های  دولت و سرمایه گذاری نیست. اگر به شاخص‌های کسب و کار توجه کنیم خواهیم دید از بین شاخص‌های کسب و کار که 21 مولفه آن اخیرا انجام شده است، بحث دریافت تسهیلات از بانک‌ها مهمترین مشکل بنگاه‌ها است.

تسنیم: پیشنهاد شما برای برون رفت از معضل بیکاری چیست؟

لبافی: اگر دولت مصوبه اولین جلسه شورای عالی اشتغال سال 92 را اجرایی می‌کرد، بسیاری از مشکلات اشتغال در کشور تمام می‌شد.طرح جدید کارورزی و کارآموزی توام با کار مصوب اصلی در آن جلسه بود.  در این طرح افراد جوینده کار برای مدتی که تعیین می‌شود بعنوان کارورز به بنگاه اقتصادی معرفی می‌شود و در این مدت 30 تا 50 درصد حقوق آنها توسط صندوق بیمه بیکاری پرداخت می‌شود و از طرفی از درمان نیز بهره‌مند می‌شود.

مشابه این طرح به همان ترتیبی که در طرح اولیه مجلس شورای اسلامی آمده است پیش بینی شده تا از طریق تعیین سهم  بیمه بیکاری پرداختی توسط کارفرما و دولت در بخش های مختلف ، دولتی ، خصوصی و استخدام های کشوری ، قانون کار و .... تأمین می‌شود.

در این طرح بیش از حدود 60 الی 70 درصد افرادی که به‌عنوان کارورز به بنگاه های اقتصادی معرفی و جذب می شوند بعد از حدود یکسال و سپری شدن مدت کارورزی با شناختی که کارفرمایان از این افراد پیدا می کنند.همچنین با تخصصی که به دست می آورند جذب بازار کار شده و امکان ماندگاری در بنگاه های اقتصادی برای آنها فراهم می شود .

در راستای این طرح به بیکارانی که از حضور در بنگاه های اقتصادی برای انجام کارورزی خودداری کنند به آنان مقرری بیمه بیکاری پرداخت نخواهد شد .  این طرح به صورت میدانی و عملیاتی برای آن دسته از مقرری بگیران بیمه بیکاری که شاغل بوده اند و دراجرای قانون بیمه بیکاری بیکار و بیمه بیکاری دریافت نموده اند در سال های 89 ، 90 و 91 در استان خراسان رضوی اجرا گردید.

از دیگرمزایای این طرح این است که بیش از 60 درصد جویندگان کار معرفی شده به بنگاه های اقتصادی بعد از اتمام مدت مورد نظر به دلیل فرا گرفتن مهارت های لازم و تعامل ایجاد شده بین کارفرما و نیروی شاغل، جذب همان بنگاه اقتصادی می شوند  و همچنین بیکاران واقعی شناسایی و از مقرری مربوطه بهره مند می شوند و طبیعی است افراد شاغل پنهان آمادگی لازم برای جذب در بنگاه های اقتصادی را نخواهند داشت.

ایجاد توقع برای حدود 8 میلیون نفر کارکن مستقل کشور به حداقل می رسد، ارتقاء توانمندی های حرفه ای جویندگان کار با رویکرد ساماندهی بازار کار، صرفه جویی جدی در منابع صندوق و جلوگیری از اتلاف آن، ظرفیت های خالی بنگاه های اقتصادی تکمیل و هزینه تولید کاهش پیدا می کند، به حداقل رسیدن میزان ریسک پذیری برای جذب نیروی انسانی برای بنگاه اقتصادی و همچنین بهبوددر فرهنگ کار کشور با این طرح جایگزین به وجود خواهد آمد.

تسنیم: اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار چه تاثیری در کاهش مشکلات فعلی فضای تولید دارد؟

لبافی: به همه این مواردی که ذکر کردم، مجموعه فضای کسب و کار را هم اضافه کنید. در حال حاضر و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، با امید و نشاط ایجاد شده فضا تا قدری مثبت شده است. باید تلاش این باشد که در عمل این نشاط به واقعیت تبدیل شود.

تسنیم:به نظر شما در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، اگر یارانه به بخش تولید هدایت شود چه تاثیر در حل مشکلات اقتصادی دارد؟

لبافی: در کشورهای توسعه یافته به تولید کننده از هر نظر کمک می شود معتقدم باید رویکرد پرداخت یارانه‌ای رویکرد تولیدی باشد. یعنی این یارانه حاصل از تولید باشد که به سفره مردم برمی‌گردد . اگر این منابع چندین هزاری که در قالب یارانه به مردم پرداخت می شود به سمت  تولید سوق داده شود ثروت و اشتغال زایی ایجاد می‌شود و همچنین  کسب و کار بهبود می یابد. اگر ما بتوانیم یارانه تولید را بهبود بخشیم و حتی انرژی ارزان تری را به بنگاه‌ها ارائه کنیم به طور طبیعی مشکلاتشان کاهش می یابد.

تسنیم: اولویت اصلاح در فضای کسب و کار باید با چه قوانینی باشد؟

لبافی: در حال حاضر بیش از 30 تا 40 دستگاه برای صدور مجوز یک تولید کننده فعالیت می‌کنند که این باید به یک پنجره واحد تبدیل شود. به‌عبارت دیگر باید زیر یک سقف قرار گیرد. یعنی تولید کننده در یک دستگاه کارهای خود را دنبال کند و مجوز خود را دریافت کند این رویّه در کشورهای پیشرفته نتیجه مثبتی داشته است. در سال جاری یکی از پیشنهادات ما در راستای حل مشکلات کسب و کار توجه به تولید ملی، طرح‌های جدی تعاونی و نیمه‌تمام توسعه‌ای است. در کشوری مانند ژاپن به دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس این کشور، ویژگی‌ها، مزیت‌ها و تهدیدهای کشورشان به‌عنوان مباحث درسی گوشزد می‌شود و فرهنگ کار کردن را در ذهن کودکان از همان ابتدا نهادینه می‌کنند، اما در کشور ما به‌جای بیان چنین مسائلی در کتب درسی، دروسی مانند (بابا آب داد، بابا نان داد) مطرح می‌شود. مباحث آموزشی و مهارتی کارآفرینی از همان ابتدا در کشورهای پیشرفته به دانش‌آموزان ارائه می‌شود اما در کشور ایران این‌گونه نیست و در حقیقت نظام آموزشی کشور با مشکلات جدی روبه‌رو است و تا زمانی که نظام آموزشی کشور دچار مشکل باشد فضای کسب و کار با مشکل روبه‌روست.

**************************************************************

 معاون سابق اشتغال وزارت کار در گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم خبر داد

علی اکبر لبافی معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه

تورم فارغ‌التحصیلان بیکار در سال ۹۳

خبرگزاری تسنیم: معاون سابق توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بازار کار در سال ۹۳ با تورم فارغ التحصیلان بیکار روبه‌رو خواهد شد، گفت: حدود ۵۰هزار بنگاه‌ اقتصادی در کشور وجود دارد که با ظرفیت زیر۵۰درصد کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نرخ بیکاری یکی از موضوعاتی است که همواره منتقدان از آن به عنوان یکی از معضل‌ها و مشکلات دولت‌ها نام‌ برده‌اند. اینکه نرخ بیکاری عمومی کشور اکنون بر چه عددی استوار است مورد بحث نیست.  هرچند نرخ بیکاری عمومی کشور قابل چشم‌پوشی‌ نیست، اما نکته تامل‌برانگیز نرخ بیکاری، آمار مربوط به جوانان تحصیلکرده‌ بیکار است.
این مسئله زمانی تاسف‌آور می‌شود که بدانیم در بین بیکاران کشور، قشر جوان بیشترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده‌اند. سال‌هاست دولت‌ها وعده‌های فراوانی در حوزه اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی در تمام حوزه‌ها از جمله صنعتی، کشاورزی، خدماتی و ... داده و می‌دهند، اما در عمل میزان اشتغالزایی با اهداف اعلام شده توسط آنها (دولت‌ها) فاصله‌ای بسیار معنادار دارد. دولت یازدهم کمی پس از روی کار آمدن تمام آمار اشتغالزایی دولت قبلی را زیر سئوال برد و وعده‌هایی در حوزه فراهم سازی اشتغال و ایجاد شغل داده است. اما آیا سال 93 دولت تدبیر و امید می‌تواند به آنچه وعده داده عمل کند؟ 

معاون سابق توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پیش‌بینی وضعیت بیکاری در سال 93 می گوید: بازار کار از تعامل بازارهای اقتصادی و مالی شکل می‌گیرد، در صورتی که وضعیت این بازارها مطلوب باشد اشتغال نیز توسعه می‌یابد.
علی‌اکبر لبافی با انتقاد از سیستم آموزشی ایران و مقایسه آن با کشور ژاپن می‌افزاید:« در ژاپن به دانش‌آموزان ابتدایی ویژگی‌ها، مزیت‌ها و تهدیدهای کشورشان به‌عنوان مباحث درسی گوشزد می‌شود و فرهنگ کار کردن را در ذهن کودکان از همان ابتدا نهادینه می‌کنند، اما در ایران به‌جای بیان چنین مسائلی «بابا آب داد، بابا نان داد» تدریس می‌شود.» مشروح گفت‌وگوی خبرگزاری تسنیم با لبافی در ادامه می‌آید؛

تسنیم: وضعیت اشتغال در سال 93 را چطور ارزیابی‌می‌کنید؟

لبافی: بازار کار حاصل تعامل بازار‌های اقتصادی و مالی است. درصورتی که وضعیت بازارهای اقتصادی و خدمات کالا در سال جاری بهبود یابد، شاهد رونق خوبی در بازار کار خواهیم بود. اما به‌طور کلی توسعه اشتغال نیازمند داشتن یک برنامه است و دولت‌ها همواره هنگام شروع کار خود یک برنامه برای اشتغال ارائه می کنند.

تسنیم: این درست که دولت‌ها برنامه‌هایی را برای حوزه اشتغال ارائه می‌کنند، اما در عمل اتفاق خاصی روی نمی‌دهد، به‌نطر شما مهم‌ترین چالشی که موجب عدم توفیق دولت‌ها در این حوزه می‌شود، چیست؟

لبافی:در حال حاضر با چند چالش مختلف در حوزه اشتغال مواجه هستیم. اولین نکته این است که متاسفانه در دولت فعلی برنامه عملیاتی در راستای توسعه اشتغال ارائه نشده است. وزارتخانه‌هایی که متولی تولید اشتغال هستند جای مرکز آمار را گرفته‌اند، یعنی به جای تدوین برنامه گزارش آماری ارائه می‌کنند و مرکز آمار که متولی ارائه آمار و اطلاعات است کمتر در این فضا حضور می‌یابد.
از مهمترین مسائل در حوزه  اشتغال وجود 50 درصد جویندگان کار تحصیلکرده در کشور است. متاسفانه امروزه دانشگاه‌های ما به جای تربیت کارآفرین کارجو تربیت می‌کنند.

بر اساس آمارهای به دست آمده از بین 100 فرصت شغلی در زمینه کشاورزی تنها 15 فرصت شغلی ماهیت جذب فرصت فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد. در بخش صنعت نیز ماهیت فرصت‌های شغلی در قالب جابه‌جایی یا فرصت‌های جدید به گونه‌ای است که می‌تواند 15 درصد فارغ  التحصیلان را جذب کند همچنین در بخش خدمات نیز تنها 20 درصد فارغ التحیلان جذب می‌شوند. اما واقعیت این است که از میان 50 درصد جذب نیرو فارغ التحصیل تنها 15 درصد مشغول می شوند و 35 درصد از فارغ التحصیلان در بازار کار سرگردان می مانند.

تسنیم: با این تفاسیر بازار کار سال 93 را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

لبافی: بازار کار در سال 93 با تورم فارغ التحصیلان بیکار روبرو خواهد شد، چرا که بسیاری از فرصت‌های شغلی خالی امکان جذب ندارد. به عبارت دیگر یا نیروی کار مورد نیاز برای برخی از شغل‌ها وجود ندارد یا این‌که بنگاه‌های اقتصادی با کسب مجوز از وزارت تعاون ترجیح می‌دهند نیروی اتباع خارجی را جذب کنند. متاسفانه  در کشور آموزش‌های لازم برای اینکه فرد با مهارت بالا وارد جامعه شود وجود ندارد.

از سوی دیگر اسراف در سرمایه گذاری یکی دیگر از معضلات بخش اشتغال کشور است. حدود 50هزار بنگاه‌ اقتصادی در کشور وجود دارد که با ظرفیت زیر 50درصد کار می کنند و هزاران  پروژه نیمه تمام رها شده، این به معنی واقعی اسراف است چرا که مسئولان برای ساماندهی آن هیچگاه همت نمی‌کنند.

تسنیم: چرا این اتفاق روی داده است؟

لبافی: واقعیت این است  که بسیاری از سرمایه گذاری قبل تا کنون اتفاق افتاده است اسراف در سرمایه گذاری است. یعنی ما در شرایط موجود باید بر اساس نیاز کار کنیم. در کشورهای توسعه یافته یک بنگاه اقتصادی در طول شبانه روز 19.5 ساعت کار مفید دارد یعنی با استفاده از سرمایه گذاری ایجاد شده، 19.5 ساعت فعالیت می کنند. به دنبال این موضوع  بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال نیز برایشان ایجاد می‌شود. اما در کشور ما این عدد به صورت تقریبی 5.30 ساعت در 6روز هفته  با ظرفیت کمتر از 60 تا 70 درصد بنگاه‌ها است. این نشان دهنده این است که بنگاه‌های ما از امکانات موجود به خوبی استفاده نمی‌کنند. اسراف در سرمایه این است که  بدون نیاز سنجی به اینکه به چه کارهایی نیاز داریم بنگاه ایجاد می‌کنیم. به طور مثال بارها پیش آمده کارخانه‌ای با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت بوده است که بدون نیاز سنجی کارخانه‌ای دیگر را در کنار آن ایجاد کرده‌ایم این باعث شده است که فعالیت آن کارخانه به 15 درصد کاهش یابد و به طور واقعی هیچ کدام از دو کارخانه عملکرد خوبی در زمینه تولید نداشته باشند.

تسنیم: از دیگر مسائل درحوزه اشتغال چیست؟

لبافی: یکی دیگر از چالش برانگیز ترین مسائل در این حوزه پروژه های عمرانی هستند. پروژه‌های عمرانی که چندسالی شروع شده و حالا یا به دلایلی نیمه‌کاره باقی مانده‌اند یا دیگر توجیه اقتصادی ندارند وغیرفعال است. اکنون تعداد زیادی از این واحدها با 40 تا 70 درصد ظرفیت باقی مانده و باید برای آنها فکر اساسی شود. از طرف دیگر سرعت گردش پول نیز برای تولیدکننده چالش‌هایی ایجاد می‌کند. در حال حاضر یک تولیدکننده از زمانی که مواد اولیه را وارد می‌کند تا وقتی این مواد اولیه به محصول و پول تبدیل می‌شود، حداقل یک سال زمان می‌برد. اما تولیدکننده باید پول ساخت و دستمزد و... هم پرداخت کند. استاندارد گردش پول در دنیا 3 تا 6 ماه است که زمان بالای بازگشت پول در کشور ما موجب شده تا نیاز به نقدینگی نیز افزایش یابد که تامین آن برای تولیدکننده دشوار است.

تسنیم: رابطه بانک مرکزی و دولت چه تاثیری ب

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: بامدیریت خبری بسيجي و ايثارگر 8 سال دفاع مقدس و خادم ملت ایران عبدالصمدقرائتی تاريخ: سه شنبه 27 خرداد 1398برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

( پایگاه خبری عبدالصمد قرائتی(privacy policy) و سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی(privacy policy) ««از فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی خامنه ای دامت حفاظة »» در سخنرانی اولین روز هفته دولت در حضور ریاست جمهوری و هیئت دولت مورخه 2/6/91 (یکی از وظایف مهم پایگاه های اینترنتی تقویت وحدت ملی است ) ( پایگاه خبری عبدالصمد قرائتی(privacy policy) دارای شناسه ثبت جهانی یاهو به آدرس http://www.dnsw.info/gheraati.ir و همچنین شناسه ثبت جهانی در گوگل http://www.google.com/abuot/company http://www.webarbiter.com/fa/isaar.gheraati.irشناسه جهانی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی(privacy policy) و رتبه جهانی آن در سایت وب آرمیتر sites©google.2012.gheraati.abdolsamad@iran.ir/links/phpمعرفی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (privacy policy ) مشتمل بر ۱۵۰ سایت اینترنتی در عرصه های مختلف ۱ - فناوری ۲- موشکی ۳ - سپاهی ۴ - بسیجی ۵ - پزشکی وسلامت ۶ - قضائی ۷- مجلس ۸ - موسسات و وزارتخانه ها ۹ - دانشجویی ۱۰- موسیقی اصیل ایرانی ۱۱ - ورزش و سلامت ۱۲ - سایبری ۱۳- علمی ۱۴-ائمه معصومین (امام هادی(ع) ۱۵ - آموزشی و تحقیقات و فناوری و ...... یکصد سایت دیگر جهت تحقیقات کاربران اینترنتی در داخل و بین الملل در فضای پاک (پیوندهای اینترنتی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (privacy policy ) ) لذا از کلیه کاربران داخل و خارج از کشور که متقاضی استفاده از فضای پاک اینترنتی جهت تحقیقات خود درکلیه اوقات شبانه روز و در عرصه های مختلف فوق الذکر می باشد می توانند به آدرس ذیل مراجعه و نهایت استفاده جهت تحقیقات خود در فضای پاک اینترنت ببرند http://www.isaar.gheraati.ir http://www.gheraati.ir http://www.esarm.ir و همچنین نیز می توانند در صورت تمایل در ۲۴ ساعت شبانه روز جهت(پیشنهادات و انتقادات و راهنماییهای مثبت خود از طریق ایمیل esarmir@yahoo.com در داخل و بین الملل با سایت مذکور ارتباط برقرار و تبادل نظر نمایند. من الله توفیق مدیریت سایت ایثار و مقاومت (privacy policy ) با کمال تشکر از کلیه کاربران اینترنتی داخل و بین الملل که با این سایت در تماسند . شماره ثبت ((شناسه ملی اینترنتی)) مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی privacypolicy به شماره 3033459312613105 برای اطلاع کاربران داخلی و بین المللی میباشد. عنوان : معرفی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی privacy policy بسم الله الرحمن الرحیم مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) و مسئول پایگاه اطلاع رسانی خبری و مردمی ایثار و مقاومت کد پایگاه ۸۹۱۲ بسم الله الرحمن الرحیم با عرض ادب و احترام ، حضور کلیه کاربران داخلی و بین الملل ، که از این سایت بازدید به عمل می آورند ، به استحضار کلیه آنها می رساند ، این سایت به ثبت ستاد ساماندهی پایگاهها و سایت های ایرانی درآمده و دارای مجوز قانونی میباشد ، و تنها هدف این سایت ارتقاء فضای پاک سایبری برای استفاده کلیه کاربران اینترنتی ، داخلی و بین الملل می باشد . مایلم که با افتخار و بالندگی هر چه تمام به استحضار کلیه کاربران داخلی و بین الملل برسانم . که این سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) به ثبت و صدور شناسنامه بین الملل و جهانی به آدرس : http://www.dnsw.info/gheraati.ir درآمده است . که این نتیجه زحمات چندین ساله فعالیت سیاسی جنگ سایبری فعالان سیاسی و ایثار گری مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) می باشد . من الله توفیق این سایت جهت تمکین از فرمایشات مقام معظم رهبری جهت مبارزه فعالان بسیجی ایثار گر با جنگ نرم سایبری به سرکردگی استکبار جهانی و اسرائیل غاصب از سال ۸۷ شروع به فعالیت نموده و تا توان دارد از نظام جمهوری اسلامی ایران تا آخرین قطره خون در سنگر جنگ نرم با دشمنان دفاع خواهد نمود به حول قوه الهی کلیه حقوق این سایت ثبت شده ستاد ساماندهی کل کشور به آدرس : sites©google.2012.gheraati.abdolsamad@iran.ir/links/php برای مدیریت سایت عبدالصمد قرائتی privacy policy محفوظ می باشد . info@issar.gheraati.ir ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم من الله توفیق از کلیه خوانندگان سایت و بینندگان آن در کلیه ایام التماس دعا دارم جهت هر گونه پیشنهاد و انتقاد و پیگیری گزارشات از سوی مردم شهید پرور و شیعیان بین الملل و جهان آمادگی کامل را دارد با کمال تشکر مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی privacy policy ایمیل مدیریت سایت ایثار و مقاومت جهت دریافت پیشنهادات ، انتقادات ، راهنمایی های کاربران محترم در شبانه روز آمادگی دریافت ایمیل شما در داخل و خارج از کشور و بین املل را دارم emali: esarmir@yahoo.comhttp://www.gheraati.abdolsamad@iran.ir http://www.isaar.gheraati.ir آدرس سایت http://www.esarm.ir آدرس سایت http://www.sandp.ir/en/a/fa/isaar.gheraati.ir آدرس ایمیل مدیریت سایت : ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) emali: esarmir@yahoo.com gmail:esarmirc@gmail.com gmail:adgh.pp.iran@Gmail.com gmail:iran.gheraati@gmail.com آدرس های سرچ سایت ایثار و مقاومت در 400 موتور جستجوی گوگل و رتبه سنجی سایت مذکور و دیگر سایت ها از این طریق http://www.webarbiter.com/en/isaar.gheraati.ir http://www.webarbiter.com/fa/isaar.gheraati.ir http://www.uk.ask.com/puk http://www.wzeu.ask.com برای سرچ آدرس سایت مذکور در ایرانسل کلمه (عبدالصمد قرائتی در ایرانسل) را در گوگل سرچ نمایید ، بعدا شما سایت را مشاهده خواهید نمود تلفن : 09398548897 صندوق صوتی : 00989350001400 در ایرانسل با کمال تشکر مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی privacy policy Http://www/google.termsofservice/isaar.gheraati.ir آدرس شناسه سرچ این سایت و سایتهای رتبه بالا در گوگل به وسیله آدرس فوق الذکر Service:powerbyhttp://www.yenwoo.com/wm/searchnumber.php کاربران محترم اینترنت می توانند برای مشاهدی(شناسه بین المللی) سایت ایثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی(privacy policy ) و آمار ترافیک آپدیت شده و دیگر مشخصه های هویتی سایت.... به ادرسhttp://www.seo-analysistools.com/web/howtovanish.com مراجعه و سپس در مرورگر(analyze)سایت مذکور آدرس http://www.isaar30.ir سرچ نمایند آنگاه خودتان مشاهده نمایید. آدرس شناسه سرویس دهی (IT) در خصوص سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی به صورت (09398548897) سرچ در گوگل http://www,google.com/search?q=www.gheraati.abdolsamad%40iran.ir&btnG=search&sitesearch=&ie=uTf-8&oe=uTf-8 آدرس سرچ این سایت و سایتهای مختلف جهت بازیابی شناسه سیمیلر پیج در گوگل به وسیله ی آدرس فوق الذکر http://www.m.la.samsungapps.com/category/index.do?op=&ca=17797&m=none آدرس شناسه جهانی سایت ایثار و مقاومت به وسیله ی سرچ سامسونک موبایل در گوگل http://www.waps.samsungmobile.com/latinamerica.jsp?parm1=-true آدرس شناسه ی وب شاپ سامسونگ موبایل سرچ در گوگل http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 آدرس جدیدترین شناسه ی گیم لافت در وب شاپ سرچ در گول **************************************************************************** مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (Privacy policy)آمادگی دریافت (هر گونه پیشنهاد ، انتقاد ، راهنمایی....از طریق صندوق صوتی 00989350001400 دیتا مسیج سنتر را دارد) www.isaar30.ir آدرس ایمیل مدیریت سایت : ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) emali: esarmir@yahoo.com gmail:esarmirc@gmail.com gmail:adgh.pp.iran@Gmail.com gmail:iran.gheraati@gmail.com **************************************************************************************** [تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif] http://www.google.com/intl/en/policies/privacy/usaکالیفرنیا privacyequest@postini.com http://www.isar.gheraati.ir/link/Dump/ http://www.vitrin.irancell.ir/cgi-bin/Mobiweb/homepage/privacypolicy.cig http://www.us.m.yahoo.com/w/global/main?.intl=us&.lang=en www.esarm.ir آدرس اصلی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy ) http://www.gheraati.abdolsamad @ iran.ir شناسه سایت ایثار و مقاومت در سرور(palringo) http://www.palringo.com/en/gb/terms-and-conditions شناسه سایت ایثارو مقاومت در گوگل http://www.google.com/recaptcha/lernmore http://www.nasdaqstockranking.com/ir-biosciences-holdings-inc-irbs.html www.google.com/m?q=www.388323901.ir http://www.wikimediafoundation.org/wiki/privacy_policy&ei=kd33toinfovk_abwoon2dq&ct=np&whp=3489شناسه ثبت سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی در ویکی مدیا http://www.google.com/m/ig?sa=n http://www.google.com/gwt/x?q=policies.isaar.ir http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo/search/details/htm/ http://www.amazon.gheraati.ir ) در سرور قدرتمند آمازون و آپاچی privacy policy شناسه سرور اختصاصی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی( http://www.statscrop.com/www/esarm.ir/ http://www.fa.wikipopia.org/gheraati.ir http://www.gheraati.statmyweb.com/s/ http://www.relatedurls.com/privacy policy.com http://www.iranlinker.ir/component/search/?searchword=isaar.gheraati.ir&searchphrase=all&Itemid=888 (privacy policy)ثبت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی در بانک اطلاعاتی سایت ( ایران لینکر) و نمایش آن به صورت جهانی http://www.w3.org/comsortium/lega/privacy-sTatement-20000612#public-sTatement-20000612#public جهت سرویس دهی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (w3.org) سرور خدماتی جهانی و امتیاز بندی جهانی آن در اینترنت (privacy policy) http://www.amazon/gp/help/customer/display.html/ref=footer_privacy?ie=UTF8&no0deid=468496 (privacy policy)آی پی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (USA) در سرور اختصاصی آمازون و نمایش جهانی آن http://www.jiumang.com/alexainfo/gheraati.ir http://www.alexa.com/help/privacy سرور خدماتی و اختصاصی الکسا جهت رتبه بندی جهانی سایت ایثار و مقاومت در ترافیک سایت های بین الملل http://www.prchecker.info/cheek_page_rank.php طریقه سنجش پیج رنک سایتها و بین الملل در سرور فوق الذکر در گوگل http://www.tarjoo.ir/ads?p=www.isaar.gheraati.ir&type=web شناسه ثبت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) در موتورهای قدرتمند جستجو گر ایرانی و برای سنجش دیگر سایت ها شناسه سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی در بانک اطلاعاتی ثبت پایگاه های مجوز دار اینترنتی (ایران لینکر) http://www.w3.org/consortium/legal/privacy-statement-20000612#public http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo/details.html http://www.dnsw.info/gheraati.ir http://www.google-search.nayabkala.ir/src_ privacy_ policy.html http://www.groups.yahoo.com/group/shadine/join http://www.jiumang.com/alexainfo/geraati.ir http://www.jiumang.com/alexainfo/endadtehran.ir http://www.rank.ir/Privacy.php http://www.google.com/m/search?site=universal&q=gheraati.alexa.com http://www.code.google.com/soc/ http://www.siteanalytics.compete.com/gheraati.ir/?metric=uv لینک مستقیم تلویزیون آنلاین(پخش ۱۵ کانال دیجیتال + ۱۵کانال رادیو زنده + کلیه اماکن متبرکه )http://www.4jok.com/tv http://www.4jok.com/tv http://www.takkhal.net/tv/index.htm esarmir@yahoo.com) http://www.google.com /gwt/x?client=ms-samsung&source=m&u=http://www.isaar.gheraati.ir/&=wsi=1f93f0af4567de17&ei=hytptrslhptj1qbk37dndg&wsc=eb&ct=pg1&whp=30 شناسه گیم لافت مدیریت سایت ایثار و مقاومت (عبدالصمد قرائتی privacy policy): https://www.wapshop.gameloft.com/wifi/cc_action.php?mail=esarmir@yahoo.com&password=2570109282&card_holder=www.esarm.ir/card-number=... http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo http://www.m.samsung.com/in/news http://www.webarbiter.com/en/isaar.gheraati.ir http://www.uk.ask.com/puk http://www/google.termsofservice/isaar.gheraati.ir Service:powerby http://www.yenwoo.com/wm/searchnumber.php http://www,google.com/search?q=www.gheraati.abdolsamad%40iran.ir&btnG=search&sitesearch=&ie=uTf-8&oe=uTf-8 http://www.m.la.samsungapps.com/category/index.do?op=&ca=17797&m=none http://www.waps.samsungmobile.com/latinamerica.jsp?parm1=-true http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 http://www.pressabout.us/isaar.gheraati.ir http://www.statscrop.com/keyword-ranking-analysis/domain/osake.jpg&ei/isaar.gheraati.ir http://www.mywot.com/enssorecard/isaar.ir/feedhttp://www.d2c.infogin.com/en-gb/lnk00/=esarm.blogfa.com http://www.Privacy.microsoft.com/library/toolbar/3.0/search.aspx&ei=2YAHOO:http://www.esarm.mail.google.com/supportin http://www.mail.google.com/mail/help/intl/en/mobile.html http://www.google.com/a/help/intl/en/security/terms/new_privacy.html http://m.google.com/static/en/privacy.html gheraati.abdolsamad@gmail.com adbdolsamad.gheraati@iGoogle.com Email:www.adbdolsamad.gheraati_1966@yahoo.com www.abdolsamad.ghreaati@Gameloft.com http://www.support.microsoft.com/kb/318380/ MSN:Mobile:http:www.ent.mobile.msn.com/en-us/ post:ILktoronk:interneti:[privacyreQuest@postini.com] postin:support:portaL:http://www.president.ir/Fa/?ArtID=26889 sandoghsoti:daryaft:PAYAM:00989350001400/ Post:ilktoronkiran:gheraati.adolsamad@iran.ir#http://www.samandehi.ir/help/menunews.html#.http://www.samandehi.irmainuMenu.htm http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 http://www.pressabout.us/isaar.gheraati.ir www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabari isaar va etlaa resani moghavemat POST:ILKTORONKIRAN:gheraati.abdoLsamad@iran.ir مدیریت سایت ایثار و مقاومت و پایگاه خبری واطلاع رسانی مردمی کد پایگاه:8910http://www.mywot.com/enssorecard/isaar.ir/feed http://www.d2c.infogin.com/en-gb/lnk00/=esarm.blogfa.com http://www.Privacy.microsoft.com/library/toolbar/3.0/search.aspx&ei=2YAHOO:http://www.esarm.mail.google.com/supportin http://www.mail.google.com/mail/help/intl/en/mobile.html http://www.google.com/a/help/intl/en/security/terms/new_privacy.html http://m.google.com/static/en/privacy.html gheraati.abdolsamad@gmail.com adbdolsamad.gheraati@iGoogle.com Email:www.adbdolsamad.gheraati_1966@yahoo.com www.abdolsamad.ghreaati@Gameloft.com http://www.support.microsoft.com/kb/318380/ MSN:Mobile:http:www.ent.mobile.msn.com/en-us/ post:ILktoronk:interneti:[privacyreQuest@postini.com] postin:support:portaL:http://www.president.ir/Fa/?ArtID=26889 sandoghsoti:daryaft:PAYAM:00989350001400/ Post:ilktoronkiran:gheraati.adolsamad@iran.ir#http://www.samandehi.ir/help/menunews.html#.http://www.samandehi.irmainuMenu.htm www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat http://www.webmester.gheraati.com

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to esarm.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com