سايت ايثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی (privacy policy )

سايت ايثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی (privacy policy )

پايگاه خبري و اطلاع رساني مردمي كد:8912

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 333
بازدید کل : 132001
تعداد مطالب : 800
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



Rbiter.com”>


عنوان 170200:متن کامل سخنان شرمن در جلسه سنا و کنگره در مورد 1+5+چند خبر مهم دیگر

 عنوان 170200:متن کامل سخنان شرمن در جلسه سنا و کنگره+علت اختلاف سخنان شرمن و عراقچی+پاسخ ظریف به وندی شرمن

 

این سخنان مصرف داخلی دارد   متن کامل سخنان شرمن در جلسه سنا و کنگره   موضوع برنامه موشکی ایران باید در توافق جامع حل شود/قرار شد فقط نطنز غنی‌سازی کند؛ فردو تحقیقاتی می‌شود مذاکره‌کننده ارشد آمریکا هفتهگذشته با شرکت در دو جلسه استماع مجلس سنا و کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران توضیحاتی را ارائه کرد. به گزارش فرهنگ نیوز ، وندی شرمن ابتدابا حضور در کمیته روابط خارجی سنا با اشاره به اینکه هنوز مطمئن نیستیم دیپلماسی بتواند در زمینه مسأله هسته‌ای ایران موفق شود، تأکید کرد در صورت توافق، تحریم‌ها را فقط تعلیق می‌کنیم نه لغو.
در این نشست، رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا آمریکای در ابتدای جلسه استماع این کمیته درباره مذاکرات هسته ای گفت: ما از تمدید مجدد مذاکرات حمایت نخواهم کرد. ما آماده حرکت به سمت اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور هستیم. من از روز اول به صداق ایرانی‌ها شک داشتم. امروز هم چیزی از شک من نسبت به ایرانیان در مقایسه با 6 ماه گذشته کاسته نشده است.
رئیس کمیته روابط خارجی سنا افزود: ایران در مذاکرات موفق شد زیرا ما امروز با شرایط موافقت کرده‌ایم که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردیم قابل قبول باشد.
وندی شرمن رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه 1+5 نیز گفت: نمی توانم امروز به شما بگویم که دیپلماسی در پرونده ایران موفق خواهد بود چون از این امر مطمئن نیستم. وقتی می خواهیم در خصوص ایران تصمیم بگیریم، هیچ گاه فقط روی حرف تکیه نمی‌کنیم.
دیوید کوهن معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم نیز در این جلسه گفت: ما باید فشار تحریمها را در طول مذاکرات روی ایران حفظ کنیم و فقط از این راه است که میتوانیم موفق باشیم. ایران منبع قابل توجهی از درآمدهای نفتی خود را از دست داده است و مقیاس صنعتی آن کوچکتر شده است. در خلال تمدید 4 ماهه مذاکرات ما همچنان تحریمها را حفظ میکنیم چرا که ایران همچنان از مبادلات بین المللی محروم است. ما در طی این مدت به سیستم بانکی بین‌المللی خواهیم فهماند که ایران همچنان تحریم است و راه مبادله با ایران باز نیست.
شرمن در ادامه در پاسخ به سوالی افزود: ما اعتقاد داریم جنبه‌های احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران حتما باید در این مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و باید به سابقه فعالیت‌های نظامی احتمالی در خلال برنامه هسته‌ای ایران دسترسی داشته باشیم.
وی در پاسخ به سوال دیگر رئیس جلسه در خصوص لزوم راستی آزمایی اظهارات مقامات ایرانی گفت که ما برنامه مشخصی برای این کار داریم که دسترسی مدیریت شده به سایت‌های هسته‌ای ایران یکی از اهرمها در این راستا است.
وی در پاسخ به این سوال که مذاکرات چه تاریخی تمام خواهد شد گفت: ما نمی‌دانیم ولی تمام تلاش ما این است که مذاکرات تا 24 نوامبر به نتیجه برسد. ما نیز مثل کنگره به هیچ وجه به دنبال مذاکره برای مذاکره نیستیم.
وندی شرمن مذاکره‌کننده ارشد آمریکا درباره بازه زمانی توافق نهایی احتمالی نیز گفت که مدت زمان(سال) توافق هسته‌ای نهایی ایران دو رقمی خواهد بود.
وی در پاسخ به سوال منندز درخصوص نگرانی از احتمال لغو تحریم‌ها بدون موافقت سنا گفت که ما هیچ تحریمی را بدون موافقت سنا لغو نخواهیم کرد و فقط می‌توانیم آنها را تعلیق کنیم. حتی اگر با ایران به توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای دست یابیم تحریمها به خاطر تروریسم و حقوق بشر سرجای خود باقی خواهند ماند.
وی افزود: امروز حماس موشک‌هایی را روی سر اسرائیلیها می‌ریزد که از ایران دریافت می‌کند و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که جامعه جهانی را بر علیه این کار به حرکت وادار کنیم.
وی در ادامه درباره مساله غنی سازی برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: موافقت ما با یک برنامه غنی سازی خیلی محدود برای تامین نیازهای عملی آن هم تحت نظارت شدید است. اگر با ایران به توافق نرسیم تحریمها افزایش خواهد یافت و همانطور که پرزیدنت اوباما گفت همه گزینه‌ها روی میز است.
   
وی در ادامه تاکید کرد که ما نمیتوانیم از عدم انجام فعالیتهای مخفی هسته ای در ایران یا در هیچ کشوری مطمئن شویم و تنها راهکار ما اعمال یک برنامه پایشی و نظارتی دقیق برای آگاهی یافتن به موقع از انجام چنین اقداماتی است.
یکی از سناتورها از وی پرسید: جان کری اخیرا گفته است که تاسیسات فردو دیگر برای غنی سازی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. به نظر شما ایران از چنین تاسیساتی با این ساختار خاص چه استفاده‌ای خواهد کرد؟
وندی شرمن در پاسخ گفت: ما در مذاکرات به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها از سایت نطنز برای غنی سازی استفاده شود و درباره آینده فردو درحال مذاکره هستیم.
مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت آمریکا حق غنی‌سازی اورانیوم را تحت ان‌پی‌تی برای هیچ کشوری مجاز نمی‌شمرد.
وی به سناتورها اطمینان خاطر داد که واشنگتن در مذاکرات این نکته را در نظر خواهد داشت که ایران بر اساس نیازهای غملی به یک برنامه غنی‌سازی محدود نیاز خواهد داشت.
خانم شرمن گفت: «در صورتی که برنامه غنی‌سازی در توافق جامع وجود داشته باشد، ما معتقدیم باید کوچک، محدود و مرتبط با نیازهای عملی ایران باشد.»
سناتور کورکر، از نمایندگان تندرو مخالف ایران که در تدوین چند لایجه تحریمی علیه ایران نقش داشته به شرمن گفت دولت آمریکا با کنگره همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد.
شرمن در پاسخ گفت با بیان اینکه ما معتقدیم که این مذاکرات «گفت‌وگو نیستند، بلکه رایزنی هستند» بر همکاری دولت آمریکا با کنگره در خلال انجام مذاکرات تأکید کرد. وی در ادامه گفت: «دولت معتقد است که در حال حاضر در مذاکرات دولت به اقدام قوه مقننه نیازی ندارد و این امر مذاکرات را از مسیر خودش خارج می‌کند.
سناتور باب منندز در این جلسه استماع گفت هیچ هدیه‌ای در روز شکرگذاری بهتر از موفقیت شما نخواهد بود، اما نگرانی‌هایی که ما داریم واقعی و قانونی هستند.»
شرمن در پاسخ به درخواست سناتورها برای تضمین اینکه مذاکرات هسته‌ای برای بار دیگر تمدید نمی‌شوند، گفت نمی‌توان در این باره ضمانت داد، اما طرفین تمایل دارند در پایان مهلت چهار ماهه تعیین شده گفت‌وگوها را به پایان برسانند. «قصد ما این است که در پایان 24 نوامبر این مذاکرات را به یک سمت یا سمت دیگری ببریم
من در مذاکرات یاد گرفته‌ام که گفتن اینکه در پایان دوره تعیین شده چه اتفاقی خواهد افتاد کار بسیار دشواری است. سخنان دو نماینده مطرح کنگره امریکا در ابتدای جلسه استماع شرمن در کمیته روابط خارجیکنگره
شرمن در دومین جلسه هفته گذشته در کمیته روابط خارجی کنگره حاضر شد و به تکمیل توضیحات خود در قبالمذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت.
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت امروز، ما 6 ماه دیپلماسی با ایران را بررسی و این سوال را می‌پرسیم که آیا می توان به توافقی پایدار تا 24 نوامبر رسید یا خیر؟ از پاییز 2013، دولت آمریکا در کنار انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان به دنیا مذاکره بر سر یک راه حل بلند مدت و جامع برای برنامه اتمی ایران است. بر اساس این مذاکرات، ایران موافقت کرده است تا برنامه هسته ای خود را در ازای رفع برخی از تحریم ها محدود کند.
وی افزود در این مذاکرات، دولت همچنین از تلاش های کنگره برای دادن اهرم های فشار بیشتر به مذاکره کنندگان با تحریم های بیشتر که در صورت شکست مذاکرات اجرایی می شوند، جلوگیری کرده است. در واقع، چند روزی پیش از پایان مهلت فعلی، وزیر امور خارجه ایران پیشنهاد توقف فعالیت 19 هزار سانتریفوژ برای چند سال را مطرح کرد. آیا موضع فعلی بعد از 6 ماه مذاکره با ایران، بهترین شکل پیشنهاد ایران به شمار می آید؟ در واقع در این وضعیت موجود ایران مشغول غنی سازی اورانیوم بیشتری است.
وی ادامه داد ما تمرکز خود را روی ایران قرار داده ایم و جلسات استماع متعددی را برگزار کرده ایم. برخی از کارشناسان منع گسترش سلاحهای به ما گفته اند که شمار سانتریفوژهای ایران به 4 هزار کاهش یافته است ولی زمان گریز هسته ای این کشور همچنان 3 ماه است.
نماینده تندروی مجلس نمایندگان آمریکا گفت کلینتون، وزیر امور خارجه سابق نیز این هفته گفت هر گونه غنی سازی در داخل ایران باعث شروع مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه می شود.
رویس در ادامه اظهارات مقدماتی خود در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: بسیاری درک نمی کنند که هرگونه محدودیت اعمال شده بر برنامه ی هسته ای ایران به عنوان بخشی از یک راه حل جامع، منقضی خواهد شد. در این خصوص باید گفت در واقع توافقنامه جامع نیز یک گام موقت دیگر است و در واقع گام نهایی واقعی گامی است که در آن با ایران به عنوان هر کشور دیگری رفتار می شود که فاقد تسلیحات هسته‌ای عضو NPT است. معنی این حرف این است که هیچ تحریمی وجود ندارد، هیچ محدودیتی روی تامین و تهیه اقلام هسته ای وجود ندارد و قطعا هیچ محدودیتی بر تعداد سانتریفوژهایی که می توانند بچرخند یا سطح غنی سازی آنها وجود ندارد. در چنین وضعیتی ایران می تواند در مقیاس صنعتی غنی سازی کند و اعلام کند که به فروش اورانیوم غنی شده به بازار بین المللی علاقه مند است یعنی همان کاری که فرانسه انجام می دهد.
   
وی افزود ایران همچنین می تواند اورانیوم را در سطوح نزدیک به درجه ی قابل بکارگیری در تولید بمب غنی کند و اعلام کند که علاقه دارد انرژی مورد نیاز  نیروی دریایی هسته ای خود را تامین کند
در صورت عدم توافق تحریمها افزایش خواهند یافت
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به وندی شرمن گفت: من اطمینان ندارم که با توجه به تعهد عمیق ایران به داشتن یک برنامه ی هسته ای به شدت خطرناک، ما چگونه به توافقنامه ای دست پیدا می کنیم که امنیت ملی آمریکا را بهتر کند؟ یک چیز کاملا روشن و مشخص است؛ وقتی نوامبر فرا برسد و هیچ توافقی نباشد، تحریم های بیشتری در کار خواهد بود. همزمان با اینکه دولت آمریکا مسیر خود را طی می کند ، من می دانم و اعتماد دارم که شما در تماس نزدیک با این کمیته خواهید بود. این امر با توجه به تغییرات مهم در سیاست های ما در بخش تحریم های ایران که باید مد نظر قرار گیرند، بسیار اهمیت دارد.
الیوت انگل عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز ابتدا از تلاش های وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی و دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا در خصوص مذاکرات هسته ای ایران تشکر کرد و گفت پس از 6 ماه مذاکرات میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک  بر اساس طرح اقدام مشترک، بر سر تمدید چهار ماهه این مذکرات توافق شد؛ من از تمدید این مذاکرات به شرط آن که نامحدود نباشد، حمایت می کنم.
وی افزود بر اساس طرح اقدام مشترک ، ایران ظرف 4 ماه آتی از همه محدودیت های تعیین شده در طرح اقدام مشترک پیروی می کند و به تعهداتش عمل خواهد کرد. ابتدا اینکه ایران باید اکسید اورانیوم 25 درصد غنی شده خود را به میله های سوخت هسته ای تبدیل کند. همچنین ایران باید ذخایر اورانیوم غنی شده بیست درصد را خنثی کند و در عوض ایران به دارائی های مسدود شده خود به ارزش دو میلیارد و هشصد میلیون دلار دسترسی خواهد داشت.
   
عدم توافق بهتر از یک توافق بد است
انگل افزود طرح مشترک اقدام نتایج مثبتی داشته است، اقتصاد ایران همچنان بر اثر تحریم های بین المللی تحت فشار است و محدودیت روند غنی سازی در ایران  در یک دوره زمانی مشخص تعیین شده است. آمریکا و متحدانش تصور می کنند این روند ممکن است نتیجه بخش باشد ارزش آن را دارد که برای مدت زمانی طولانی تر، آن را دنبال کنیم. در حالی این روند ادامه دارد، من اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را متذکرمی شوم که در آغاز فرایند گفته است، حاصل نشدن توافق بهتر از یک توافق بد است، آنچه که شش ماه پیش درست بود، اکنون نیز درست است و امروز امیدواریم که نگاه دقیقی به  برخی نگرانی های باقی مانده بیندازیم.
انگل تصریح کرد حاصل نشدن توافق، بهتر از توافق بد است اما امیدوارم همه بر سر اینکه توافق بد چیست و توافق خوب چیست، توافق داشته باشیم.
وی افزود ابتدا من می‌خواهم این نارضایتی خودم را اعلام کنم که به ایران اجازه داده شده است بر اساس طرح اقدام مشترک به غنی سازی ادامه دهد. وی افزود ما همچنین منتظر هستیم که ببینیم ایرانی ها به صراحت و آشکارا اثبات کنند که برنامه هسته ای آنها کاملا صلح آمیز است. به علاوه تاسیسات اعلام شده ایران در طرح مشترک اقدام، ما نگران احتمال وجود تاسیسات اعلام نشده از جانب ایران هستیم. هر چند ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به تاسیسات اعلام شده را داده است، اما ابهاماتی درخصوص تاسیساتی وجود دارد که ما چیزی از آن ها نمی دانیم.
ایران حماس را مسلح می‌کند
انگل مدعی شد نگرانی من همچنین در خصوص چیزی است که ایران در ازای یک توافق جامع به دست خواهد آورد. ایران در حال حاضر دارایی های مسدود شده به ارزش بیش از یکصد میلیارد دلار در خارج از کشور دارد و این غیر از پولی که است که ایران می تواند با برداشته شدن تحریم ها به دست اورد و اقتصادش به وضع عادی برگردد. از این پول ایران می تواند برای تامین مالی فعالیت هایی در سراسر منطقه استفاده کند. شما باید به درگیری کنونی اسرائیل و حماس در غزه بنگرید، حماس تقریبا همه سلاح هایش را از ایران گرفته است و از این رو نگرانی ها نه تنها در خصوص برنامه هسته ای ایران بلکه بقیه مسائل وجود دارد.
وی گفت ایران همچنان عمده ترین حامی حزب الله و حماس است و ایران همچنان به سوریه کمک می کند . باید تضمین شود که برداشته شدن تحریم های ایران به معنای کمک بیشتر به این گروه‌ها نباشد.
وی گفت همانطور که رئیس جمهور اوباما شانس موفقیت را پنجاه -پنجاه اعلام کرده است، من همچنان در این خصوص مظنون هستم و تردید دارم و نباید توافق بدی حاصل شود که به ضرر متحدانمان و منافع مان باشد از این رو باید آمادگی خروج از مذاکرات را در صورت لزوم داشته باشیم. اگر مذاکرات به بن بست برسد ، باید اماده اعمال تحریم های بیشتر برای آوردن فشار اقتصادی علیه ایران باشیم.
وی گفت همانطور که رئیس کمیته روابط خارجی گفت لایحه ای در این خصوص به تصویب چهار صد نفر از نمایندگان کنگره به تصویب رسیده است و همه اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان نیز آن را تصویب کرده اند و دموکرات ها و جمهوری خواهان به آن رای داده اند . کنگره به جدیت عقیده دارد که تحریم ها باید به قوت خود بماند تا ایران بداند اگر با حسن نیت مذاکره نکند، با چه چیزی مواجه است.
وی افزود برای رسیدن به توافق نهایی باید یک جدول زمانی تعیین شود تا ایران به زمانی بیشتر برای فرار هسته ای نیاز داشته باشد و قطعا این چیزی است که ما همه نگرانش هستیم و باید در مذاکرات و توافق جامع لحاظ شود.
همه گزینه‌ها روی میز است
وی مدعی شد: باید متذکر شوم دراین خصوص تفاوتی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان وجود ندارد و می‌دانیم که ایران با حسن نیت مذاکره نمی‌کند.
انگل گفت این را نیز می دانیم که ایران باید بداند همه گزینه‌ها روی میز است و فقط در حد حرف نیست و این حرف ها، جنبه اجرایی نیز می یابد. اگر آنها واقعا درک کنند که همه گزینه ها مطرح است ممکن است با حسن نیت مذاکره کنند.
بعد از اظهارات مقدماتی بعضی از اعضای کنگره، وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکایی در گروه 1+5 درباره روند مذاکرات توضیحاتی ارائه کرد.
وندی شرمن ضمن تقدیر از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت شما بیانیه مکتوب مرا در اختیار دارید و بنابر این من خلاصه ای مسائل مهم را مطرح می کنم. هدف همه ما جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی است. فرایند دیپلماتیک که ما در حال حاضر درگیرش هستیم، برای رسیدن آشتی جویانه و دائم به این هدف است. ما معیارهای مشخصی برای یک توافق خوب داریم، توافقی که بتواند همه راه های احتمالی دسترسی ایران به سلاح اتمی را ببندد. همچنین تخفیف در تحریم‌های خود را بسته به عملکرد ایران خواهیم کرد. تنها تخفیف‌هایی شامل ایران می شوند که این کشور گام هایی قابل راستی آزمایی را براساس توافق جامع بردارد و همچنان توانمندی خود را برای تشدید فشار در صورت سرپیچی ایران حفظ خواهیم کرد.
   
شرمن: هنوز مطمئن نیستیم که دیپلماسی در این راه موفق شود
وی همانطور که در جلسه استماع سنا نیز گفته بود تاکید کرد؛ امروز نمی توانم به شما بگویم که دیپلماسی ما موفقیت آمیز خواهد بود زیرا اطمینان ندارم که اینگونه باشد. می توانم به شما بگویم که در 6 ماه گذشته ما پیشرفت هایی چشمگیر و مستمر داشتیم. ما دیدگاه های خود را رد و بدل و اختلاف‌ها را کاهش داده ایم و حوزه هایی را که باید کارهای بیشتری روی آن انجام شود، شناسایی کرده ایم. برای نمونه، ما مذاکراتی سازنده درباره نحوه کاهش خطرهایی که تاسیسات اراک و فردو دارند، صورت داده ایم. درباره پروتکل لازم برای شفافیت و از میان بردن ذخایر اورانیوم غنی شده ایران، هیچ موضوعی از چشم دور نگاه داشته نشده است ولی هیچ چیز هم نهایی نشده است زیرا تا زمانی که روی همه چیز توافق نشود، در واقع توافقی به دست نیامده است.
در زمینه غنی سازی اختلافات جدی داریم
شرمن گفت در برخی موارد نیز ما اختلاف هایی اساسی داریم. از جمله موضوع کلی توانمندی غنی سازی، همانطور که می دانید، محدودیت هایی درباره طرح جزئیات مصالحه در اینجا وجود دارد ولی همچنان اهرم های لازم برای رسیدن به هدف هایی که در نظر داریم، در اختیارمان هست. هر چند که موانع اساسی به جای خود هستند ولی ما در مسیری درست در حال حرکت هستیم. برای این منظور، حدود دو هفته پیش، طرف های مذاکره کننده توافق کردند مدت زمان گفتگوها را چهار ماه دیگر تمدید کنند. ما به این علت با چنین تمدیدی موافقت کردیم چون شاهد پیشرفت چشمگیر در گفتگوها بودیم زیرا می دیدیم که راهی برای رسیدن طرح جامع اقدام در پیش رویمان هست هر چند که این راه دشوار است.
شرمن در ادامه گفت ما از این زمان برای رسیدن به این طرح جامع اقدام استفاده می کنیم. من یک سال پیش گفته بودم که برنامه اتمی ایران در حال گسترش است و هر روز که می گذرد، خطرناک تر می شود. این مساله دیگر مطرح نیست. نوامبر سال گذشته، اولین گام در گفتگوها برداشته شد که در قالب طرح مشترک اقدام به مصالحه انجامید. در ازای کاهش تحریم های هدفمند، ایران قبول کرد بخش های اساسی از فعالیت های هسته ای خود را متوقف کند یا به عقب براند. بسیاری از ناظران تعهد ایران به طرح مشترک اقدام را زیر سوال می بردند ولی به گفته آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران هر آنچه را که در این شش ماه تعهد داده بود، انجام داده است.
شرمن گفت در چهار ماه آینده، در حالی که ما برای یک طرح جامع مذاکره و تلاش خواهیم کرد، پادمان های مهمی در قبال برنامه اتمی ایران به جای خود می ماند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا گفت این را به صراحت بگویم که ما زمانی که صحبت از ایران می شود، فقط به کلمات تکیه نمی کنیم و بر تعهداتی که داده شده است نظارت، راستی آزمایی و بازرسی های سخت تاکید کرده ایم و خواهیم کرد.
درباره مسائل حقوق بشر و حمایت از تروریسم به ایران فشار وارد می‌کنیم
شرمن گفت به صورت عمومی تر باید بگویم تعامل بر سر یک مساله به این معنی نیست و اینگونه نخواهد بود که در خصوص مسائل دیگر سکوت کنیم. آمریکا در بیان دیدگاه های خود و وارد کردن فشار بر ایران در زمان لازم در خصوص حقوق بشر، حمایتش از تروریسم، خصومت علیه اسرائیل، بازداشت زندانیان و شهروندان آمریکا  هیچ تردیدی به خرج نمی دهد. وی گفت در این موضوع، ما در هدف خود متحد هستیم. ما مصمم هستیم که ایران را از رسیدن به سلاح اتمی باز داریم. این کار فقط با فشاری که قوای مجریه و مقننه این کشور با متحدان و شرکای خود و نیز شورای امنیت سازمان ملل وارد کرده ایم، میسر شده است و ایران به شکلی که به باور ما شکلی جدی دارد، وارد گفتگوها شده است. ولی همه ما می دانیم که تحریم ها وسیله هستند نه هدف. وی افزود توافق جامع باعث کاهش اضطراب ها و افزایش ثبات در خاورمیانه و بهبود امنیت اسرائیل و شرکای ما در منطقه می‌شود. از حال تا ماه نوامبر، ما به دنبال این نتیجه مناسب هستیم و با این هدف های والایی که در سر داریم، با احترام خواستار ادامه حمایت های شما هستم.
دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا نیز که در این جلسه حضور داشت در ادامه این نشست گفت کانون طرح شفاهی من افزایش فشار بر ایران برای کمک کردن به رسیدن به نتایج موفقیت آمیز در گفتگوها بر سر برنامه اتمی این کشور بود.
معاون وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد زمانی که ما در نوامبر سال گذشته خبر توافق بر سر طرح مشترک اقدام را اعلام کردیم، گفتیم که انتظار تاثیر بسته تخفیفی در این طرح بر اقتصاد ایران نداریم و اینگونه نیز شد. فشار وارد شده بر اقتصاد ایران، فشاری که بیشتر از جانب تلاش های هماهنگ کنگره، دولت و شرکای بین المللی بر ایران وارد کرد، تخفیف های ناشی از طرح مشترک اقدام را بسیار ناچیز کرده است. امروز نیز در حالی که ما اجرای تمدید طرح مشترک اقدام را شروع کرده ایم، ایران همچنان در مشکل اقتصادی به سر می برد.
وی گفت حقیقت این است که ما در حالی وارد چهار ماه تمدید طرح مشترک اقدام می شویم که رژیم تحریم ها همچنان به جای خود با قدرت قرار دارد و اقتصاد ایران همچنان با مشکل روبروست. این اطمینان را نیز داریم که تحریم های ما در چهار ماه آینده تاثیر گذار خواهد بود.
کوهن گفت تخفیف سه تا چهار میلیارد دلاری در تمدید طرح مشترک اقدام، بسیار ناچیز است و انتظار ما این است که همچنان شرکت ها از ایران دوری کنند همانطور که در 6 ماه اول طرح مشترک اقدام اینگونه بود. شرکت‌ها، دلایل خوبی برای بی‌میلی در تعامل اقتصادی با ایران دارند، عمده تحریم‌های ما همچنان به جای خود باقیست.
کوهن: در طول مذاکرات چند فرد و نهاد را به دلیل نقض تحریمها تحریم کرده‌ایم
وی گفت همچنین تحریم های جامع ما از 680 مورد مرتبط با ایران با هماهنگی گسترده با دنیا همچنان به جای خود باقیست. در طول طرح مشترک اقدام، با دانستن نقش اساسی فشار اقتصادی که در رسیدن به این طرح، با هوشیاری به اجرای تحریم های خود ادامه دادیم و این فشارها در طول مدت تمدید شده طرح مشترک اقدام نیز ادامه خواهد داشت. در واقع، از زمان مذاکره بر سر طرح مشترک، ما بر شصت فرد و نهاد در سراسر دنیا را به علت فرار از تحریم های آمریکا علیه ایران، تحریم کرده ایم. در طول مدت زمان کوتاه تمدید طرح مشترک اقدام نیز این اطمینان را می دهم که همچنان به گفته ها و اقدامات برای رساندن این مساله بانک ها، صنایع، دلالان و دیگران در سراسر دنیا که ایران هنوز برای تجارت کردن باز نیست، پایبند خواهیم بود.
   
معاون وزارت خزانه داری آمریکا گفت در چهار4 ماه آینده، من و همکارانم در وزارت خزانه داری و در سراسر دولت به رساندن پیام روشن رئیس جمهور اوباما ادامه می دهیم؛ اینکه ما مانند کوهی از آجر بر سر کسانی که به دنبال فرار از تحریم های ما هستند خراب می‌شویم. این امر باعث می شود مذاکره کنندگان ما اهرم های لازم را برای بررسی احتمالات رسیدن به یک راه حل بلند درباره نگرانی های جامعه جهانی بر سر برنامه اتمی ایران را در اختیار خواهند داشت.
شرمن: برنامه غنی سازی ایران بسیار محدود و تحت نظارت شدید خواهد بود
شرمن در ادامه گفت به باور من هر گونه توافق جامع با ایران مدت زمانی بسیار طولانی را در بر خواهد داشت. در طول این مسیر، آنان تحت نظارت شدید، معیارهای شفافیت و راست آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می گیرند و در این مدت اگر به نتیجه رسیدیم، برنامه غنی سازی بومی بسیار محدود و کوچک و برای نیازهای اجرایی خواهد بود و نظارت شدیدی صورت می گیرد تا اطمینان یابیم هیچ عملیات پنهانی صورت نمی گیرد.
ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران باید بررسی شوند
وی افزود همچنین نگرانی‌هایی درباره ابعاد احتمالی نظامی وجود دارند که باید رسیدگی شوند و تحقیق و توسعه آنان باید به شکلی چشمگیر محدود شود.
موضوع موشکی ایران باید در توافق جامع حل شود
شرمن درباره برنامه موشکی ایران گفت چیزی که ما در طول مذاکرات گفته ایم این است که ایران باید به همه نگرانی های موجود در قطعنامه 1929 شورای امنیت رسیدگی کند. اشاره ای خاص به هر  گونه سامانه تحویل و موشک های دور برد بالستیک با قابلیت حمل سلاح اتمی شده است. از این رو، باید به شکلی به این مساله در این توافق رسیدگی شود که در دست بحث است ولی هنوز حل و فصل نشده است.
شرمن گفت بهتر است درباره زمان فرار هسته ای در یک جلسه محرمانه با دستگاه های اطلاعاتی صحبت کنید. باید به شما بگویم که بسیاری از تحلیل گران در اظهارات علنی می گویند در حال حاضر زمان فرار هسته ای ایران حدود دو ماه است و منظور زمانی است آنان از موقع تصمیم گرفتن تا تولید اورانیوم کافی برای تولید یک بمب صرف می کنند. دو راه برای رسیدن به بمب اتمی با مواد شکاف پذیر وجود دارد. ما تلاش می کنیم هر دوی این راه ها را در کنار راه های مخفی مسدود کنیم.
ترجیح ما این است که ایران فاقد هرگونه برنامه غنی سازی باشد
شرمن گفت ایران باید تصمیم های دشواری بگیرد و من اطمینان ندارم که بتوانند چنین کاری انجام دهند، این است که آنان برنامه بسیار محدود و کوچک با نظارت بسیار شدید داشته باشند و این نظارت های شدید سالها ادامه داشته باشد. به نظر من این راهی نیست که دنبال کردنش برای کسی جذابیت داشته باشد. ولی این چیزی است که مذاکرات ما درباره اش ادامه دارد و به صراحت بگویم که همانطور که می دانید، بهتر است ایران فاقد هرگونه برنامه اتمی باشد، سوختش را از بازار آزاد تهیه کند.
وی ادامه داد ما باور داریم که روسیه همچنان باید به تامین سوخت بوشهر ادامه دهد و ایران نیازی به این کار ندارد. از این رو، هر چیزی که در نهایت در خصوص غنی سازی در این توافق به دست می آید که اگر به دست آید، برنامه ای بسیار کوچک و محدود به نیازهای اجرایی است که به شدت بر آن نظارت می شود و راهی نیست که به باور ما، برای کسی جذابیت داشته باشد. چیزی که من گفتم این است که همواره گفته ایم که توان فعلی (غنی سازی) باید به شدت محدود شود. جایی که برنامه آنان در هر توافقی شروع می شود باید در مقایسه با آنچه که اکنون دارند، به مراتب کوچکتر باشد. ما این راه را به صورت رویکردی جامع دنبال می کنیم، ما به دنبال همه راه هایی هستیم که ممکن است از توانمندی غنی سازی ایران سوء استفاده شود، هر گونه هماهنگی به شکلی طراحی می شود که در آن به هر مشکلی که ممکن است در مسیر به آن برخورد شود، رسیدگی گردد. ما به موضوع توانمندی، سانتریفوژهای پیشرفته که باعث می شود توانمندی آنان در طول زمان بیشتر شود، موضوع تحقیق و توسعه، واحد های مجزا در تولید، ذخایر، تاسیسات، نظارت های شدید و هر گونه ترکیبی که بر سرش توافق می کنیم، به شکلی بررسی می شوند که اطمینان حاصل کنیم اگر در پیش رو بسته شود، ایران نتواند از در پشتی وارد شود.
وی افزود: این بسیار پیچیده و فنی است. برخی از همکارانم که از جمله تیم کارشناسی ما هستند، که اکنون پشت سر من قرار دارند و در واقع، همه تلاش های دولت و وزارت انرژی صرف شده است تا اطمینان یابیم اگر به توافقی دست می یابیم، درخصوص جزئی ترین مسائل فنی بدانیم که چه به دست می‌آوریم.
   
*********************************************************************************************************** علت اختلاف سخنان شرمن و عراقچی
فرارو نوشت: مشاور وزیر خارجه ایران، سخنان علی رضا زاکانی، نماینده تهران همزمان با ادعای معاون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ساخت و سازهایی برای تغییبر کاربری سایت فردو در حال انجام است را مصداق بارز تشویش اذهان عمومی دانست.
در ادامه افزود: ایران و آمریکا کم اختلاف داشته‌اند، مواضع آن‌ها در داخل کشورشان هم به شمار اختلافات دو کشور اضافه شد. مواضعی که حول محور توافق احتمالی روی تاسیسات هسته‌ای فردو و راکتور آب سنگین اراک است. از معاون وزیر خارجه آمریکا، اصرار و از معاون وزیر خارجه ایران، انکار.ایران تاکید دارد که روی راکتور اراک و تأسیسات فردو هیچ توافقی حاصل نشده است.این را عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران پس از طرح ادعاهای وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و بیان کرد.وندی شرمن که ریاست هیات مذاکره کننده آمریکا در گفت‌وگوهای اتمی گروه ۱+۵ با ایران را بر عهده دارد، در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ضمن ارایه گزارشی از آنچه در آخرین دور گفت‌و‌گوهای دو طرف در وین ۶ گذشت گفته بود: «می‌توانم به شما بگویم که ظرف شش ماه گذشته، پیشرفت‌های محسوسی داشتیم. ما به تبادل ایده‌ها پرداختیم، اختلافات بر سر مسائل کلیدی را کم کرده و حوزه‌هایی که نیازمند کار بیشتر هستند را مشخص کردیم. به عنوان مثال، ما گفت‌وگوهای سازنده‌ای داشتیم درباره اینکه چگونه باید خطرات تاسیساتی چون فردو و اراک را کاهش دهیم.»اگر چه معاون وزیر خارجه سخنی از دست یابی به توافق درباره تاسیسات فردو و اراک به میان نیاورده بود، عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران در واکنش اعلام کرد که: «حصول هر گونه توافق درباره اراک و یا فردو تکذیب می‌شود و اصولاً هنوز هیچ توافقی در هیچ یک از موضوعات مورد مذاکره از جمله درباره این دو سایت به دست نیامده و اختلافات هم‌چنان باقی است».اختلاف برداشت شرمن و عراقچی کجاست؟علی خرم، استاد دانشگاه و کار‌شناس مسائل بین الملل، در گفتگو با فرارو درباره اختلاف نظر و برداشت ایران و آمریکا درباره تاسیسات فردو و اراک گفت: اگر چه ممکن است برداشت معاون وزیر خارجه آمریکا درست باشد اما این یک برداشت قطعی نیست.وی افزود: وقتی چنین اختلافی بروز پیدا می‌کند که دو طرف درباره موضوعی مثلا فردو و اراک گفت‌و‌گوهایی داشته باشند اما این گفت‌و‌گو‌ها منتج به تصمیم گیری نشده است. در این شرایط یک طرف اصل گفت‌و‌گو‌ها را ملاک اظهار نظر قرار می‌دهد.خرم ادامه داد: در مذاکراتی که میان ایران و گروه ۱+۵ در جریان است از جمله موضوعاتی که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، تاسیسات اراک و فردو بوده است. طبیعی است در این مذاکرات گفت‌و‌گوهایی صورت گرفته است و طرف مقابل هم نقطه نظرات خود را بیان کرده است.نماینده پیشین ایران در مقر اروپایی سازمان ملل تصریح کرد: ممکن است در جریان گفت‌و‌گو‌ها طرف ایرانی صرفا سکوت کرده باشد و از موضع گیری خودداری کرده باشد تا به ته ذهن طرف مقابل پی ببرد اما این به معنای این نیست که سکوت ایران و یا عدم موضع گیری درباره نقطه نظر طرف آمریکایی در جریان مذاکرات یک توافق قطعی است.خرم افزود: اساسا ایران و گروه ۱+۵ هنوز به هیچ توافق قطعی و نهایی در مذاکرات هسته‌ای دست پیدا نکرده‌اند و هیچ سندی تهیه نشده است که حکایت از توافق حول محور موضوعاتی از جمله فردو و یا اراک باشد.وی با تاکید بر اینکه وندی شرمن دروغ نمی‌گوید چرا که در آینده نزدیک با تیم مذاکره کننده ایران رو در رو می‌شود گفت: همانطور که عرض شد ممکن است طرف آمریکایی صحبتی که با طرف ایرانی داشته است را توافق قطعی دانسته در حالی این صحبت‌ها از طرف ایران قطعی به نظر نمی‌رسد.مشاور وزیر خارجه افزود: معمول این است که در مذاکرات هر دو طرف سناریوهایی که درباره موضوع مورد اختلاف دارند تا انتها بیان کنند و مخالفتی هم نسبت به آن در جریان طرح موضوع صورت نگیرد چرا که پی بردن به موضع طرف مقابل می‌تواند امکان بهتری برای تصمیم گیری فراهم کند.خرم تاکید کرد: بنابراین طرح موضوع از طرف آمریکایی‌ها به معنای پذیرش آن از طرف هیات ایرانی نیست چرا که توافقی هنوز حاصل نشده است.او در عین حال تاکید کرد: «آقای دکتر ظریف و تیم مذاکره‌کننده نیز باید بطور علنی ضمن بیان شفاف توافقات انجام گرفته، جواب روشن و آشکاری را در پاسخ به سخنان بی‌اساس و خطرناک وندی شرمن بدهند تا دیگر شاهد این گزافه‌گویی‌ها نباشیم.»تشویش اذهان عمومی
 

علی خرم درباره ادعای یک نماینده مجلس درباره تغییر ساختار در سایت فردو گفت: نمی‌دانم اطلاعات ایشان از کجا بوده است اما ممکن است این سخنان برپایه یک برداشت شخصی بوده باشد.وی افزود: اما نکته‌ای که در این باره می‌توان بیان کرد این است که جوری نباید صحبت کرد که گویی مملکت صاحب ندارد و به نوعی هر کی به هر کی است و هر فرد و گروهی که هر تصمیمی که خواست می‌تواند در کشور بگیرد و اجرایی کند.مشاور وزیر خارجه ادامه داد: قطعا مذاکرات هسته‌ای با این درجه از اهمیت خط به خط آن توسط تمامی مقامات عالی رتبه کشور حلاجی و تجزیه تحلیل می‌شود و به اطلاع بالا‌ترین مقام کشور می‌رسد و هر گونه تصمیمی با کسب اجازه از ایشان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.خرم با بیان اینکه این گونه اظهار نظر‌ها مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و کم لطفی به ساختار نظام و به نوعی سیاه نمایی در کشور است گفت: تاکنون هر توافقی که میان ایران و گروه ۱+۵ به دست آمده و هر توافقی که از این پس دو طرف به آن دست پیدا خواهند کرد برپایه اطلاع و اجازه مقامات عالی رتبه کشور است و اینگونه نیست که بدون اطلاع تصمیمی گرفته شود.نماینده پیشین ایران در مقر اروپایی سازمان ملل افزود: باید اجازه داد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران که توانسته است اطمینان مقامات عالی رتبه کشور را جلب کند با قدرت گام‌های اعتماد ساز خود را در مسیر جلب اعتماد نسبت به صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای بردارد.وی تصریح کرد: اعتماد موضوعی نیست که با حرف و سخن جلب شود، برای جلب اعتماد نیاز به اقدامات عملی است، همانطور که ژاپنی‌ها نزدیک به ۱۸ سال برای اعتمادسازی برنامه هسته‌ای خود را متوقف کردند. در دوران اعتمادسازی هم قرار است ما کارهایی بکنیم که در توان مان است و آن را موقتا انجام نمی‌دهیم.خرم در خاتمه گفت: بنابراین در شرایطی که نظام تصمیم گرفته است که کشور در مسیر اعتمادسازی قرار گیرد بهتر است که همه با هم بدون در نظر گرفتن تفکرات سیاسی و جناحی تیم مذاکره کننده را مورد حمایت قرار دهیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
 

 
*********************************************************************************************************** پاسخ ظریف به وندی شرمن: این سخنان مصرف داخلی دارد   کنفرانس مطبوعاتی مشترک محمدجواد ظریف با ایاد امین مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی محمدجواد ظریف در واکنش به اظهارات اخیر وندی شرمن، معاون وزارت امور خارجه آمریکا، در سنا این کشور گفت که این اظهارات تنها «مصرف داخلی» دارد و به حل اختلافات درباره برنامه اتمی ایران کمک نمی‌کند. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن، سخنان وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ایاد امین مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی را منتشر کرده است که حاوی انتقاداتی از مقامات آمریکا و خانم شرمن است. آقای ظریف اظهار داشت: «مذاکرات هسته‌ای ایران واقعیت است و آمریکایی‌ها باید این واقعیت را بار دیگر مرور کنند. آنها نباید در این زمینه صحبت‌های غیرممکن را مطرح کنند.» گزارش ایرنا اگرچه بیان نمی‌کند که انتقادات آقای ظریف متوجه کدام بخش از سخنان وندی شرمن است، اما آن‌چه در روزهای اخیر در رسانه‌های داخلی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده اشارات خانم شرمن به پایگاه فردو و راکتور آب سنگین اراک است. این مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفته است: «ما می‌دانیم آنها [ایران] برای یک برنامه صلح‌آمیز اتمی نیازی به تاسیاست غنی‌سازی زیرزمینی مانند فردو ندارند که در استحکامات بنا شده است. آنها برای یک برنامه صلح‌آمیز اتمی نیازی به راکتور آب سنگین ارک ندارند.» اما محمدجواد ظریف می‌گوید، «صحبت‌هایی که در مورد تاسیسات اتمی ایران صورت می‌گیرد اعتباری ندارد» و مقامات آمریکا «باید این صحبت‌ها را متوقف کنند تا به راه‌حل برسیم». به گفته او، این اظهارات صرف «مصرف داخلی» دارد و به هیچ‌وجه «تاثیرگذار و کمک‌کننده نیست»، بلکه «فضای مناسب برای رسیدن به راه‌حل‌ها را محدود می‌کند». وی در نهایت اظهار داشت: «بحث مقامات آمریکایی در مورد تاسیسات هسته ای بی مورد است. ایران دنبال رسیدن به فهم مشترک از طریق مذاکره است و ذره ای از حقوق خود را واگذار نمی کند.» صالحی: مذاکره از طریق رسانه انجام نمی‌شود سخنان وندی شرمن درباره تاسیسات فردو و اراک، واکنش علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، را نیز در پی داشته است. بر اساس گزارش روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن خبرگزاری فارس، آقای صالحی گفته است که نباید به سخنان خانم شرمن اهمیتی داد و این سخنان مقامات آمریکایی «برای خودشان است و مصرف داخلی دارد»، نه برای ایران. به گفته او، «ایران مکانیزمی برای مذاکرات قائل است و در چارچوب آن کارهایش را انجام می‌دهد، اما طرف مقابل فکر می‌کند می‌تواند مذاکره را از طریق رسانه انجام دهد، در حالی که مذاکره از طریق رسانه انجام نمی‌شود.» ایران بارها اعلام کرده که نه برنامه هسته‌ای خود را متوقف می‌سازد و نه هیچ کدام از تاسیسات خود را تعطیل خواهد کرد. اما توافقنامه هسته‌ای ژنو، تهران را متعهد می‌سازد که برنامه اتمی خود را محدود کند و از جمله غنی‌سازی اورانیوم را در سطوح پایین و ۵ درصد ادامه دهد و از نصب سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته خودداری کند. وندی شرمن نیز روز سه‌شنبه، ۱۵ بهمن گزارشی درباره توافقنامه اتمی ژنو و سیاست آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران به کنگره این کشور ارائه داد که در آن تاکید می‌شود ایالات متحده مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شده است. «مذاکره با آمریکا فقط درباره مسئله هسته‌ای» اما سخنان روز چهارشنبه محمدجواد ظریف حاوی پاسخی نیز به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بود که بیان می‌کرد وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای آمریکایی خود گفته است که اختیاری برای گفت‌وگو درباره سوریه ندار

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: بامدیریت خبری بسيجي و ايثارگر 8 سال دفاع مقدس و خادم ملت ایران عبدالصمدقرائتی تاريخ: دو شنبه 13 مرداد 1398برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

( پایگاه خبری عبدالصمد قرائتی(privacy policy) و سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی(privacy policy) ««از فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی خامنه ای دامت حفاظة »» در سخنرانی اولین روز هفته دولت در حضور ریاست جمهوری و هیئت دولت مورخه 2/6/91 (یکی از وظایف مهم پایگاه های اینترنتی تقویت وحدت ملی است ) ( پایگاه خبری عبدالصمد قرائتی(privacy policy) دارای شناسه ثبت جهانی یاهو به آدرس http://www.dnsw.info/gheraati.ir و همچنین شناسه ثبت جهانی در گوگل http://www.google.com/abuot/company http://www.webarbiter.com/fa/isaar.gheraati.irشناسه جهانی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی(privacy policy) و رتبه جهانی آن در سایت وب آرمیتر sites©google.2012.gheraati.abdolsamad@iran.ir/links/phpمعرفی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (privacy policy ) مشتمل بر ۱۵۰ سایت اینترنتی در عرصه های مختلف ۱ - فناوری ۲- موشکی ۳ - سپاهی ۴ - بسیجی ۵ - پزشکی وسلامت ۶ - قضائی ۷- مجلس ۸ - موسسات و وزارتخانه ها ۹ - دانشجویی ۱۰- موسیقی اصیل ایرانی ۱۱ - ورزش و سلامت ۱۲ - سایبری ۱۳- علمی ۱۴-ائمه معصومین (امام هادی(ع) ۱۵ - آموزشی و تحقیقات و فناوری و ...... یکصد سایت دیگر جهت تحقیقات کاربران اینترنتی در داخل و بین الملل در فضای پاک (پیوندهای اینترنتی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (privacy policy ) ) لذا از کلیه کاربران داخل و خارج از کشور که متقاضی استفاده از فضای پاک اینترنتی جهت تحقیقات خود درکلیه اوقات شبانه روز و در عرصه های مختلف فوق الذکر می باشد می توانند به آدرس ذیل مراجعه و نهایت استفاده جهت تحقیقات خود در فضای پاک اینترنت ببرند http://www.isaar.gheraati.ir http://www.gheraati.ir http://www.esarm.ir و همچنین نیز می توانند در صورت تمایل در ۲۴ ساعت شبانه روز جهت(پیشنهادات و انتقادات و راهنماییهای مثبت خود از طریق ایمیل esarmir@yahoo.com در داخل و بین الملل با سایت مذکور ارتباط برقرار و تبادل نظر نمایند. من الله توفیق مدیریت سایت ایثار و مقاومت (privacy policy ) با کمال تشکر از کلیه کاربران اینترنتی داخل و بین الملل که با این سایت در تماسند . شماره ثبت ((شناسه ملی اینترنتی)) مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی privacypolicy به شماره 3033459312613105 برای اطلاع کاربران داخلی و بین المللی میباشد. عنوان : معرفی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی privacy policy بسم الله الرحمن الرحیم مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) و مسئول پایگاه اطلاع رسانی خبری و مردمی ایثار و مقاومت کد پایگاه ۸۹۱۲ بسم الله الرحمن الرحیم با عرض ادب و احترام ، حضور کلیه کاربران داخلی و بین الملل ، که از این سایت بازدید به عمل می آورند ، به استحضار کلیه آنها می رساند ، این سایت به ثبت ستاد ساماندهی پایگاهها و سایت های ایرانی درآمده و دارای مجوز قانونی میباشد ، و تنها هدف این سایت ارتقاء فضای پاک سایبری برای استفاده کلیه کاربران اینترنتی ، داخلی و بین الملل می باشد . مایلم که با افتخار و بالندگی هر چه تمام به استحضار کلیه کاربران داخلی و بین الملل برسانم . که این سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) به ثبت و صدور شناسنامه بین الملل و جهانی به آدرس : http://www.dnsw.info/gheraati.ir درآمده است . که این نتیجه زحمات چندین ساله فعالیت سیاسی جنگ سایبری فعالان سیاسی و ایثار گری مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) می باشد . من الله توفیق این سایت جهت تمکین از فرمایشات مقام معظم رهبری جهت مبارزه فعالان بسیجی ایثار گر با جنگ نرم سایبری به سرکردگی استکبار جهانی و اسرائیل غاصب از سال ۸۷ شروع به فعالیت نموده و تا توان دارد از نظام جمهوری اسلامی ایران تا آخرین قطره خون در سنگر جنگ نرم با دشمنان دفاع خواهد نمود به حول قوه الهی کلیه حقوق این سایت ثبت شده ستاد ساماندهی کل کشور به آدرس : sites©google.2012.gheraati.abdolsamad@iran.ir/links/php برای مدیریت سایت عبدالصمد قرائتی privacy policy محفوظ می باشد . info@issar.gheraati.ir ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم من الله توفیق از کلیه خوانندگان سایت و بینندگان آن در کلیه ایام التماس دعا دارم جهت هر گونه پیشنهاد و انتقاد و پیگیری گزارشات از سوی مردم شهید پرور و شیعیان بین الملل و جهان آمادگی کامل را دارد با کمال تشکر مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی privacy policy ایمیل مدیریت سایت ایثار و مقاومت جهت دریافت پیشنهادات ، انتقادات ، راهنمایی های کاربران محترم در شبانه روز آمادگی دریافت ایمیل شما در داخل و خارج از کشور و بین املل را دارم emali: esarmir@yahoo.comhttp://www.gheraati.abdolsamad@iran.ir http://www.isaar.gheraati.ir آدرس سایت http://www.esarm.ir آدرس سایت http://www.sandp.ir/en/a/fa/isaar.gheraati.ir آدرس ایمیل مدیریت سایت : ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) emali: esarmir@yahoo.com gmail:esarmirc@gmail.com gmail:adgh.pp.iran@Gmail.com gmail:iran.gheraati@gmail.com آدرس های سرچ سایت ایثار و مقاومت در 400 موتور جستجوی گوگل و رتبه سنجی سایت مذکور و دیگر سایت ها از این طریق http://www.webarbiter.com/en/isaar.gheraati.ir http://www.webarbiter.com/fa/isaar.gheraati.ir http://www.uk.ask.com/puk http://www.wzeu.ask.com برای سرچ آدرس سایت مذکور در ایرانسل کلمه (عبدالصمد قرائتی در ایرانسل) را در گوگل سرچ نمایید ، بعدا شما سایت را مشاهده خواهید نمود تلفن : 09398548897 صندوق صوتی : 00989350001400 در ایرانسل با کمال تشکر مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی privacy policy Http://www/google.termsofservice/isaar.gheraati.ir آدرس شناسه سرچ این سایت و سایتهای رتبه بالا در گوگل به وسیله آدرس فوق الذکر Service:powerbyhttp://www.yenwoo.com/wm/searchnumber.php کاربران محترم اینترنت می توانند برای مشاهدی(شناسه بین المللی) سایت ایثار و مقاومت عبدالصمدقرائتی(privacy policy ) و آمار ترافیک آپدیت شده و دیگر مشخصه های هویتی سایت.... به ادرسhttp://www.seo-analysistools.com/web/howtovanish.com مراجعه و سپس در مرورگر(analyze)سایت مذکور آدرس http://www.isaar30.ir سرچ نمایند آنگاه خودتان مشاهده نمایید. آدرس شناسه سرویس دهی (IT) در خصوص سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی به صورت (09398548897) سرچ در گوگل http://www,google.com/search?q=www.gheraati.abdolsamad%40iran.ir&btnG=search&sitesearch=&ie=uTf-8&oe=uTf-8 آدرس سرچ این سایت و سایتهای مختلف جهت بازیابی شناسه سیمیلر پیج در گوگل به وسیله ی آدرس فوق الذکر http://www.m.la.samsungapps.com/category/index.do?op=&ca=17797&m=none آدرس شناسه جهانی سایت ایثار و مقاومت به وسیله ی سرچ سامسونک موبایل در گوگل http://www.waps.samsungmobile.com/latinamerica.jsp?parm1=-true آدرس شناسه ی وب شاپ سامسونگ موبایل سرچ در گوگل http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 آدرس جدیدترین شناسه ی گیم لافت در وب شاپ سرچ در گول **************************************************************************** مدیریت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (Privacy policy)آمادگی دریافت (هر گونه پیشنهاد ، انتقاد ، راهنمایی....از طریق صندوق صوتی 00989350001400 دیتا مسیج سنتر را دارد) www.isaar30.ir آدرس ایمیل مدیریت سایت : ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) emali: esarmir@yahoo.com gmail:esarmirc@gmail.com gmail:adgh.pp.iran@Gmail.com gmail:iran.gheraati@gmail.com **************************************************************************************** [تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif][تصویر: fjj392b1yzwdd69pk8a.gif] http://www.google.com/intl/en/policies/privacy/usaکالیفرنیا privacyequest@postini.com http://www.isar.gheraati.ir/link/Dump/ http://www.vitrin.irancell.ir/cgi-bin/Mobiweb/homepage/privacypolicy.cig http://www.us.m.yahoo.com/w/global/main?.intl=us&.lang=en www.esarm.ir آدرس اصلی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy ) http://www.gheraati.abdolsamad @ iran.ir شناسه سایت ایثار و مقاومت در سرور(palringo) http://www.palringo.com/en/gb/terms-and-conditions شناسه سایت ایثارو مقاومت در گوگل http://www.google.com/recaptcha/lernmore http://www.nasdaqstockranking.com/ir-biosciences-holdings-inc-irbs.html www.google.com/m?q=www.388323901.ir http://www.wikimediafoundation.org/wiki/privacy_policy&ei=kd33toinfovk_abwoon2dq&ct=np&whp=3489شناسه ثبت سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی در ویکی مدیا http://www.google.com/m/ig?sa=n http://www.google.com/gwt/x?q=policies.isaar.ir http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo/search/details/htm/ http://www.amazon.gheraati.ir ) در سرور قدرتمند آمازون و آپاچی privacy policy شناسه سرور اختصاصی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی( http://www.statscrop.com/www/esarm.ir/ http://www.fa.wikipopia.org/gheraati.ir http://www.gheraati.statmyweb.com/s/ http://www.relatedurls.com/privacy policy.com http://www.iranlinker.ir/component/search/?searchword=isaar.gheraati.ir&searchphrase=all&Itemid=888 (privacy policy)ثبت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی در بانک اطلاعاتی سایت ( ایران لینکر) و نمایش آن به صورت جهانی http://www.w3.org/comsortium/lega/privacy-sTatement-20000612#public-sTatement-20000612#public جهت سرویس دهی سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (w3.org) سرور خدماتی جهانی و امتیاز بندی جهانی آن در اینترنت (privacy policy) http://www.amazon/gp/help/customer/display.html/ref=footer_privacy?ie=UTF8&no0deid=468496 (privacy policy)آی پی سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی (USA) در سرور اختصاصی آمازون و نمایش جهانی آن http://www.jiumang.com/alexainfo/gheraati.ir http://www.alexa.com/help/privacy سرور خدماتی و اختصاصی الکسا جهت رتبه بندی جهانی سایت ایثار و مقاومت در ترافیک سایت های بین الملل http://www.prchecker.info/cheek_page_rank.php طریقه سنجش پیج رنک سایتها و بین الملل در سرور فوق الذکر در گوگل http://www.tarjoo.ir/ads?p=www.isaar.gheraati.ir&type=web شناسه ثبت سایت ایثار و مقاومت عبدالصمد قرائتی (privacy policy) در موتورهای قدرتمند جستجو گر ایرانی و برای سنجش دیگر سایت ها شناسه سایت ایثار و مقاومت عبد الصمد قرائتی در بانک اطلاعاتی ثبت پایگاه های مجوز دار اینترنتی (ایران لینکر) http://www.w3.org/consortium/legal/privacy-statement-20000612#public http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo/details.html http://www.dnsw.info/gheraati.ir http://www.google-search.nayabkala.ir/src_ privacy_ policy.html http://www.groups.yahoo.com/group/shadine/join http://www.jiumang.com/alexainfo/geraati.ir http://www.jiumang.com/alexainfo/endadtehran.ir http://www.rank.ir/Privacy.php http://www.google.com/m/search?site=universal&q=gheraati.alexa.com http://www.code.google.com/soc/ http://www.siteanalytics.compete.com/gheraati.ir/?metric=uv لینک مستقیم تلویزیون آنلاین(پخش ۱۵ کانال دیجیتال + ۱۵کانال رادیو زنده + کلیه اماکن متبرکه )http://www.4jok.com/tv http://www.4jok.com/tv http://www.takkhal.net/tv/index.htm esarmir@yahoo.com) http://www.google.com /gwt/x?client=ms-samsung&source=m&u=http://www.isaar.gheraati.ir/&=wsi=1f93f0af4567de17&ei=hytptrslhptj1qbk37dndg&wsc=eb&ct=pg1&whp=30 شناسه گیم لافت مدیریت سایت ایثار و مقاومت (عبدالصمد قرائتی privacy policy): https://www.wapshop.gameloft.com/wifi/cc_action.php?mail=esarmir@yahoo.com&password=2570109282&card_holder=www.esarm.ir/card-number=... http://www.info.yahoo.com/privacy/us/yahoo http://www.m.samsung.com/in/news http://www.webarbiter.com/en/isaar.gheraati.ir http://www.uk.ask.com/puk http://www/google.termsofservice/isaar.gheraati.ir Service:powerby http://www.yenwoo.com/wm/searchnumber.php http://www,google.com/search?q=www.gheraati.abdolsamad%40iran.ir&btnG=search&sitesearch=&ie=uTf-8&oe=uTf-8 http://www.m.la.samsungapps.com/category/index.do?op=&ca=17797&m=none http://www.waps.samsungmobile.com/latinamerica.jsp?parm1=-true http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 http://www.pressabout.us/isaar.gheraati.ir http://www.statscrop.com/keyword-ranking-analysis/domain/osake.jpg&ei/isaar.gheraati.ir http://www.mywot.com/enssorecard/isaar.ir/feedhttp://www.d2c.infogin.com/en-gb/lnk00/=esarm.blogfa.com http://www.Privacy.microsoft.com/library/toolbar/3.0/search.aspx&ei=2YAHOO:http://www.esarm.mail.google.com/supportin http://www.mail.google.com/mail/help/intl/en/mobile.html http://www.google.com/a/help/intl/en/security/terms/new_privacy.html http://m.google.com/static/en/privacy.html gheraati.abdolsamad@gmail.com adbdolsamad.gheraati@iGoogle.com Email:www.adbdolsamad.gheraati_1966@yahoo.com www.abdolsamad.ghreaati@Gameloft.com http://www.support.microsoft.com/kb/318380/ MSN:Mobile:http:www.ent.mobile.msn.com/en-us/ post:ILktoronk:interneti:[privacyreQuest@postini.com] postin:support:portaL:http://www.president.ir/Fa/?ArtID=26889 sandoghsoti:daryaft:PAYAM:00989350001400/ Post:ilktoronkiran:gheraati.adolsamad@iran.ir#http://www.samandehi.ir/help/menunews.html#.http://www.samandehi.irmainuMenu.htm http://www.wapsshop.gameloft.com/wifi/index.php?ms_sid=4 http://www.pressabout.us/isaar.gheraati.ir www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabari isaar va etlaa resani moghavemat POST:ILKTORONKIRAN:gheraati.abdoLsamad@iran.ir مدیریت سایت ایثار و مقاومت و پایگاه خبری واطلاع رسانی مردمی کد پایگاه:8910http://www.mywot.com/enssorecard/isaar.ir/feed http://www.d2c.infogin.com/en-gb/lnk00/=esarm.blogfa.com http://www.Privacy.microsoft.com/library/toolbar/3.0/search.aspx&ei=2YAHOO:http://www.esarm.mail.google.com/supportin http://www.mail.google.com/mail/help/intl/en/mobile.html http://www.google.com/a/help/intl/en/security/terms/new_privacy.html http://m.google.com/static/en/privacy.html gheraati.abdolsamad@gmail.com adbdolsamad.gheraati@iGoogle.com Email:www.adbdolsamad.gheraati_1966@yahoo.com www.abdolsamad.ghreaati@Gameloft.com http://www.support.microsoft.com/kb/318380/ MSN:Mobile:http:www.ent.mobile.msn.com/en-us/ post:ILktoronk:interneti:[privacyreQuest@postini.com] postin:support:portaL:http://www.president.ir/Fa/?ArtID=26889 sandoghsoti:daryaft:PAYAM:00989350001400/ Post:ilktoronkiran:gheraati.adolsamad@iran.ir#http://www.samandehi.ir/help/menunews.html#.http://www.samandehi.irmainuMenu.htm www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat www.gheraati.abdolsamade@iran.ir Modiriat site khabai isaar va moghavemat http://www.webmester.gheraati.com

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to esarm.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com